Nieuws:

Nu in MSM 254 PRAKTIJK: Emmanuel Nouaillier: kleine details * Een Roco gaswagen moderniseren * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 2

Hoofdmenu

Roco Dm3 SJ

Gestart door TimB, 17 februari 2025, 20:05:45 PM

TimB

Momenteel wat aan het balen...

Ik kocht mezelf recent een mooie DM3 locomotief van Roco bij een niet nader genoemde Duitse webwinkel waar ik al eerder een aantal nieuwe aanwinsten heb besteld.

Na een goede week wachten werd deze ongeduldige jongen eindelijk beloond en kon het pakket opgehaald worden.
Eens thuisgekomen werd er niet gedraald en ging de verpakking dadelijk open.

Groot was de teleurstelling wanneer er bij het openen van de ongeschonden doos losse plastic deeltjes te voorschijn kwamen. Het toestel had duidelijk geleden onderweg ondanks alle beschermingsfolies e.d.
Zelfs een beugelkoppeling was volledig afgebroken (nem-schaft gelukkig intact).

Eens die initiële teleurstelling wat weggeëbd was, en ik me vol goede moed voornam dat het hoofdzakelijk om kleine cosmetische beschadigingen ging die met wat geduld en lijm nagenoeg onzichtbaar hersteld konden worden, startte ik de digitale centrale op het testspoor op.

Als klap op de vuurpijl bleek echter één van beide motoren geblokkeerd te zijn...

Ik deed nog een ultieme poging om die motor los te krijgen maar toen hield het op.

Ik stuurde inmiddels een mailtje naar de verkoper en heb momenteel nog voldoende vertrouwen dat er een degelijke oplossing geboden zal worden.

Wat zouden we zijn zonder positivisme nietwaar?  ;)

Keep you posted

Peter

Tim
Model direkt terugsturen en er niet zelf aan werken of prutsen.
Ik heb altijd bij Modellbahnshop Lippe gekocht en die geven een uitstekende service
Ook Hünerbein in Aachen geeft goede service. Mijn model baureihe 01 is direkt door hen terug naar Roco gegaan
voor waarborg en ik heb een nieuw model gekregen
Dus niet zelf aan prutsen.
Met vriendelijke groeten
Peter

TimB

Dank voor het advies en de geruststellende woorden Peter!

Geen zorgen overigens, ik ondernam niets dat je niet zou doen bij een onderhoudsbeurt. Nam een kijkje aan de tandwieloverbrenging maar daar was niets opvallend te bespeuren.

Zal idd terugsturen worden, maar een nieuw model zit er niet in vrees ik want betrof een uitverkoopmodel.

TimB

Ik had vandaag telefonisch met de winkel.

Herstelling via Roco was een optie zou maar minimaal 3 maand duren.
Een nieuw exemplaar was zoals gedacht niet mogelijk gezien het om het laatste stuk ging.

We zijn dan maar overeengekomen om het model terug te sturen in functie van terugbetaling van de aankoopprijs.

DPD is al in gang gezet.

Blij dat het snel uitgeklaard kon worden. Terugbetaling zal hopelijk even vlot verlopen.

Komt er weer budget vrij om naar iets anders uit te kijken!  :D