Ronald's verzameldraadje voor hoofd-, bij- en randzaak projectjes!

Gestart door Ronald, 02 januari 2025, 15:30:27 PM

Michael

Ronald bedankt, het Russische busje is zeker geslaagd, de vaten zien er lekker gebruikt uit, de pallets ga je die nog verder verweren of laat je ze zo?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Ronald

Als je nog tips hebt? :) Ze zijn met wash en drybrush gedaan, beetje smeer misschien nog?

SuSke

Palletten zien er voor mij eerder zo uit, de ene al wat vuiler dan de andere, met donkere en lichtere planken naargelang waar ze gelegen hebben. Alleen palletten die altijd netjes droog in de zon liggen worden bleek.

20200310_212106 by Frans Peeters, on Flickr

Enn dat busje moet toch ook nog een beetje schade hebben opgelopen tijdens zijn leven  ;D  ;D Hier en daar een roestig vlekje en druipers zouden zeker op hun plaats zijn.

Succes met alle 'randinfrastructuur' voor je minibaantje. Vergeet niet dat er ook een trein moet op rijden.  ;D  ;D  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jappy

Dat Russisch busje heeft zo'n heerlijk typische karakterkop. Geweldig!  ;D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

ceuleer

Citaat van: SuSke op 06 januari 2025, 00:20:56 AMPalletten zien er voor mij eerder zo uit, de ene al wat vuiler dan de andere, met donkere en lichtere planken naargelang waar ze gelegen hebben. Alleen palletten die altijd netjes droog in de zon liggen worden bleek.

Awel, bij de firma waar ik werk, zijn er geen donkere palletten, alle euro palletten die daar gebruikt worden, komen nieuw van de fabrikant, en worden met goederen erop verzonden naar de klant en komen nooit terug.
Niet alles moet verweerd worden, nieuwe palletten is dus zeker mogelijk.

Ronald

@Frans; dank je! Ja, klopt. Ze zijn eigenlijk te egaal nu. Wel is de omgeving zonnig dus dat bleke kan wel  ;)

Citaat van: SuSke op 06 januari 2025, 00:20:56 AMEnn dat busje moet toch ook nog een beetje schade hebben opgelopen tijdens zijn leven  ;D  ;D Hier en daar een roestig vlekje en druipers zouden zeker op hun plaats zijn.

Succes met alle 'randinfrastructuur' voor je minibaantje. Vergeet niet dat er ook een trein moet op rijden.  ;D  ;D  8)

Busje krijgt zeker nog wel een verwerings beurtje! En ja, die treinen komen nog ;)

Citaat van: ceuleer op 06 januari 2025, 10:32:25 AMNiet alles moet verweerd worden, nieuwe palletten is dus zeker mogelijk.

Klopt zeker, zie het bij ons werk ook. Maar hier wil ik eigenlijk dat het allemaal verweerd, stuk, gebruikt is :)

Citaat van: Jappy op 06 januari 2025, 08:38:10 AMDat Russisch busje heeft zo'n heerlijk typische karakterkop. Geweldig!  ;D

Ja, vind ik ook! Echt dat Oostblok-uiterlijk :)

Herwig

Voor diegenen die het Poetin-busje gewéldig vinden:   in 't echt nog te koop, nieuw   (en te huur  ...)

(er is in praktijk wel een klein probleempje, iets van een 'boycot' of zoiets ...)

Ronald

Haha, is dat zo? Ja, die Russen staan niet echt bekend om hun vernieuwende en spetterende ontwerpen  ;D

Ronald

Was ik weer! Laatste vrije dag, morgen weer an 't wark! Zaterdag even Rijswijk doen, ook belangrijk :) Vanmorgen even gesport en toen ik thuis kwam bleek onze buurvrouw van midden 40 gevallen te zijn in huis en haar rug flink bezeerd. Moest met een hoogwerker uit huis gehaald worden, ook geen alledaagse materie:

20250109_120355 by Ronald Halma, on Flickr

20250109_120841 by Ronald Halma, on Flickr

20250109_121004 by Ronald Halma, on Flickr

Volgens mij valt e.e.a. mee maar ze nemen tegenwoordig geen risico. Al met al niet alledaags en zo was de morgen alweer voorbij zonder dat je er erg in hebt ;)

Vandaag begonnen aan de trikes, het vliegtuig is bijna spuitklaar. Daar moet de ruit nog in, die doe ik eind van de middag.
Trikes zijn 2 sprues met elk 1 trike en aanhanger:

20250109_100439 by Ronald Halma, on Flickr

De eerste 6 onderdelen:

20250109_102248 by Ronald Halma, on Flickr

En de basic delen van de aanhanger:

20250109_103122 by Ronald Halma, on Flickr

En beide in een verder gevorderd stadium:

20250109_143713 by Ronald Halma, on Flickr

1 trike wordt standaard, de andere met gedraaide wielen. Alle militaire apparatuur komt er niet op, maak ik zef wat voor denk ik. VAn de aanhanger 1 met dragers, de ander leeg en met open klep.

Wordt vervolgd!

Rangeerduivel

Citaat van: Ronald op 09 januari 2025, 14:53:24 PM1 trike wordt standaard, de andere met gedraaide wielen.

Lijkt wel tof, maar zo te zien zijn het geen trikes maar quad's.
Een trike heeft 3 wielen, een quad heeft er 4

;)

Den Eric

Ronald

Noem het maar een blackout of zoiets  ;D  U heeft volkomen gelijk. Het zijn Quad's :)

Ronald

Van de week een zwarte grondlaag, vandaag een laagje camo-groen:.

Grond met Vallejo uit de knikkerbus:

20250109_165956 by Ronald Halma, on Flickr

Laagje groen:

20250112_105915 by Ronald Halma, on Flickr

Uitlaatje met de verfpen; Eerste indruk van zo'n ding is goed:

20250112_105929 by Ronald Halma, on Flickr

En een 2e laagje:

20250112_111712 by Ronald Halma, on Flickr

Later weer meer!

Jip

Goed bezig Ronald. Busje beetje laten roesten aan de wielkanten en voor de rest volg ik het met belangstelling.

succes
groet Johanna