Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

toewijzen van adres aan dcc lokomotieven van marklin

Gestart door Griekje, 28 december 2024, 19:45:55 PM

Griekje

Hallo beste modelspoorvrienden, graag had ik het originele fabrieksadres  doorgekregen van volgende lok :
NMBS/SNCB Serie 55, CFL Serie 1800 ( zelfde loc, met luxemburgse uitvoering)
Het model draagt het nummer 3466/83468 en kan niet op de mobile station2 van marklin worden teruggevonden. Ik heb deze lok tweedehands gekocht en daar zat niet veel uitleg bij  :(
Iemand ? Alvast bedankt

Klaas Zondervan

Waarom wil je het originele adres weten?
Je kunt er een zelf gekozen adres in zetten.

Griekje

hoe doe ik dat dan ? En wat betreft de oudere modellen, het boekje vermeldt dat er vier schakelaars dienen bekeken, maar mijn model heeft er acht. Er wordt ook gesproken over "delta"bedrijf. Op de duur werkt er niks meer. Ik heb twee loks, de ene van mijn eerste vraag is ondertussen opgelost ( met veel geluk) maar nu rijdt de ander niet meer : nr 34661/34662, NMBS Serie 54 DSB MY 1100

evan

Dat is waarschijnlijk nog met een Delta of gewone decoder.
Loc open doen met 1 schroefje onderaan en kijken binnen in of het een decoder is met 4 dip schakelaartjes of 8.  Daarna even een tabelletje opzoeken via google.  Zo kun je het adres te weten komen en zelfs eventueel aanpassen .

Succes

https://www.nederlof.net/marklin/
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jurgen

Als het de originele Delta decoder is die erin zit, dan geloof ik dat dit nog met 4 schakelaars is. In totaal kon je 5 adressen kiezen, afhankelijk van de stand van de schakelaars.

Wanneer de decoder vervangen werd, dan wordt het wel zoeken natuurlijk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nmbssncb

Märklin CFL 1801

Märklin Delta decoders

Volgens de handleiding zou er een Delta module 6603 in zitten met de mogelijkheid van 10 digitale adressen: 02,06, 08, 18, 20, 26, 54, 56, 62 en 74.

Willy
Willy

Griekje

Aan Evan, you are a life-saver !! Duizendmaal bedankt hoor :)