Nieuws:

Nu in MSM 253 DIVERSE: Recensies * Beurstip * Verkiezing van model van het jaar * Inhoudsopgave 2024

Hoofdmenu

Lima AM75 : aanvulling van Thomas Dumon

Gestart door eve, 03 november 2024, 08:20:27 AM

eve

Ik kreeg van Thomas Dumon volgend bericht :

Ik geef u het mee, geen idee of u het wilt delen of niet.

Mijn chassis was reeds gebroken van vroeger. Ik heb daarom dit passtuk uitgetekend met direct interieur. Mijne is prototype, STL-file is bijgewerkt zoals het moet zijn. Dit is misschien gemakkelijk voor mensen die een 3D printer hebben of het kunnen laten printen.

mvg

Thomas

Thomas ontwierp en printte een hulpstuk voor de Lima AM75. Dit onderdeel dicht het motorgat in het chassis, verstevigt het chassis en voorziet tegelijk in een binnen-inrichting. Zie fotos's.

by Erik Verleysen naar Thomas Dumon on Flickr

Dit lijkt me een absoluut nuttig en bruikbaar onderdeel.

Voor het bekomen van de STL-file moet ik verwijzen naar Thomas Dumon, de ontwerper.
Dit kan via : thomasdumon @ gmail . com (spaties verwijderen).

Mvg, Erik.

stoomlokje

Erik,
is dat dan ook niet ineens OK voor de nieuwe motordraaistellen van U zodat we dat opvulplaatje niet meer hoeven te maken?
Mvgr,
Saskia

eve

stoomlokje

Erik ,
bedankt voor het antwoord.
Mvgr,
Saskia

Rangeerduivel

Citaat van: stoomlokje op 03 november 2024, 15:49:12 PMErik,
is dat dan ook niet ineens OK voor de nieuwe motordraaistellen van U zodat we dat opvulplaatje niet meer hoeven te maken?
Mvgr,
Saskia

Zoals je zelf zegt Saskia..

;)

Thommy

Ik heb naar degene die het reeds vroegen het STL-bestand doorgestuurd.

Ik heb het 1st naar Erik, EVE, gestuurd omdat ik zeker geen afbreuk wou doen op zijn handleiding. Die legt, zoals ik vroeger ook reeds merkte voor de KMB HLD60, Roco HLD62 verlichting/digitale kitjes en de Jocadis 2'tje, perfect stap voor stap uit wat en hoe.
Echter doordat mijn chassis reeds gebroken was (en gefixt met plasticard op de plekken die nu verwijderd moeten worden) even verder gezocht.

@Eve, ik heb de inbouw gedaan. En met een simpele decoder, geen ESU, draait dit stel echt super. Wederom een tevreden klant  :D  Ik zou zeggen, doe zo verder met updates zodat oudere modellen een nieuw leven hebben.
Greetz

Thommy

eve