Klein Modellbahn (HO) Type 9926 (A0199)

Gestart door raf, 15 mei 2024, 12:07:40 PM

raf

heeft er van deze lok nog iemand een exploded vieuw
ik heb nu een nieuw chassis maar ik weet niet meer hoe ik de lok toen voorheen uit elkaar heb gehaald
en waar alle onder delen horen te zitten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

wat moet je weten? Recent zelf zo'n nieuw chassis getekend en laten printen. Mijne zit terug samen (met decoder enz.)
had u toen zelfs een PB'tje gestuurd  ;D
Greetz

Thommy

raf

#2
hoi tommy
ja ik weet niet meer hoe hij in elkaar moet
ik heb stukken over zeg maar

dit is het betreffende stukje

eens terug naar de mail gaan kijken
dat ging toen over de aankoop van een 3d printer zo te lezen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

dat lijkt me voorzijde en daar passen de bakken van drijfwerk dan over.
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

misschien eens een foto te sturen van de onderkant

raf



dit is de onderkant
het stukje was gebroken door de zinkpest

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

traxx2837

Goede middag,

Zelf bezit ik de Luxemburgse versie van dit model: CatnĀ° 0259 - CFL 4102.
Een aantal jaren geleden heb ik het chassis gesloopt wegens vervorming van het gietstuk.
Door het chassis voorzichtig te breken heb ik de wielen op de assen kunnen laten.
Wegens de kunststof spaken zijn deze wielen breukgevoelig.

Ik ben nog steeds op zoek naar een (zwart) vervangchassis waarin ik de assen van onderuit in kan monteren zoals bij Roco, Liliput en andere.

Hebben jullie ook deze methode gevolgd?
Waar kan ik een (gefreesd of geprint) vervangchassis bekomen?

Bedankt voor de info.

Met vriendelijke groeten,
Dirk

raf

hallo dirk
ik heb een geprint chassis maar het is nog niet klaar en ik heb het zelf niet getekend
het is zoals het originele chassis met busjes maar zonder contact op nemers daar ik die van roco ga gebruiken
het probleem is dat het voorste wiel 0.4 mm te veel naar voor staat
mijn collega die het oude chassis heeft opgemeten (trouwens perfect gedaan met wat hij nog over had)gaat het aan passen
en terug opnieuw printen
het probleem is dat de voorste drijfstang er nu niet op kan
of hij deze chassis in productie gaat brengen heb ik geen idee van dat hangt helemaal van hem zelf af

er is nog vraag naar het chassis maar we laten ons niet opjagen het is maar eerst klaar wanneer het klaar is
die wielen gaan er trouwens wel vanaf met een trekkertje
aan een kant in het midden een gaatje boren tot je het asje ziet en dan een dun staafje in de polie trekker doen en de as uit het wiel drukken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

mijn chassis gaan de wielen erin zonder ze uiteen te trekken. Het rijdt terug.
Maar, heb het in PM ook gestuurd, doordat je nog moet contacten erbij zetten enz. wil ik het niet via shapeways od te maken zetten. Het is geen p&p chassis.
Greetz

Thommy

traxx2837


raf

tommy dus je wielen draaien in de resin en niet in busjes als ik het uit je posting begrijp
ik heb dus busjes gedraaid waar de assen in draaien en deze in het chassis gezet
de voorste as stond 0.4 mm teveel naar voor .het nieuwe chassis is geprint
en de wielen worden er ingezet
als ik het terug heb kijken hoe ik het met de pickups ga doen
ik gebruik de roco pickups en ga dus een afname hebben op 3 assen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: raf op 28 mei 2024, 11:18:40 AMtommy dus je wielen draaien in de resin en niet in busjes als ik het uit je posting begrijp
ik heb dus busjes gedraaid waar de assen in draaien en deze in het chassis gezet
de voorste as stond 0.4 mm teveel naar voor .het nieuwe chassis is geprint
en de wielen worden er ingezet
als ik het terug heb kijken hoe ik het met de pickups ga doen
ik gebruik de roco pickups en ga dus een afname hebben op 3 assen

gr raf

chassis is in PA geprint. Hetzelfde als waarin Eve z'n motorstellen geprint worden. En dit werkt perfect, nylon kan dit gerust aan.

Ik gebruik geen resin voor zo'n dingen. Heb nu zo'n printer echter blijft zoeken om daar iets deftigs uit te krijgen, dus terug aan de kant gezwierd.

Heb daarna gewoon aan beide zijden zo'n stroomafnemers gemaakt voor op ieder wiel (beetje a la jocadis).
Greetz

Thommy

raf

het probleem bij luc en ik was dat we echt een door zinkpest aangetast chassis hadden en we dus moesten gokken waar de wielen ongeveer gezeten hadden .
daardoor ook de 0.4 afwijking die maar eerst aan het licht kwam bij het monteren van de koppel stang
met de resin zelf heb ik geen problemen
ik ga eens kijken wat de NPA doet op mijn printer
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

#13
Citaat van: raf op 28 mei 2024, 11:28:37 AMhet probleem bij luc en ik was dat we echt een door zinkpest aangetast chassis hadden en we dus moesten gokken waar de wielen ongeveer gezeten hadden .
daardoor ook de 0.4 afwijking die maar eerst aan het licht kwam bij het monteren van de koppel stang
met de resin zelf heb ik geen problemen
ik ga eens kijken wat de NPA doet op mijn printer
gr raf


Raf, het chassis dat ik had was volledig gebroken. Daarmee dat ik ooit een pm had gestuurd (zonder antwoord, wss was mijn vraag wat onduidelijk) of u toevallig afmetingen had. Dan heb ik hier met wat logisch denkwerk, drijfstangen opmeten enz, m'n 1e versie geprint en getest. Denk een versie of 6 geprint te hebben voor ik tevreden was en het model echt terug cava rijgedrag had.

alles past er nu mooi op. Maar bon zoals ik reeds zei... ik weet dat het geen p&p chassis is omdat je gaatjes moet voorzien voor de schroefjes, stroomafnemers erbij zetten,... en ik geen commentaar moet achteraf: we hadden gedacht dat het direct ging passen of ik kan dat niet of heb dat niet.
Greetz

Thommy