Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Roco Opel Millennium Express

Gestart door dani, 11 mei 2024, 09:48:13 AM

dani

Goedemorgen,

Ik heb een vraag waar ik moeilijk een sluitend antwoord op vind.  Vandaar gooi ik het hier in de groep.

Heeft iemand een realistisch idee van wat een komplete  (14 stuks)  "Roco Opel Millennium Express"   vandaag de dag waard is ?
Ik vind ze eigenlijk niet veel in komplete set, wel losse wagons en containers en zo.    En dan zie ik prijzen van rond de 300€
maar aparte wagons gaan vaak meer dan  (300/14 = 21€ ) dus ik vermoed dat dat de reden is waarom de meesten ze apart verkopen ?

Destijds heb ik de set gekocht voor een mooie prijs    "mint in box"  en ik ben nu van plan wat "uit de dunnen" maar ik wil
dan wel een realistische prijs zetten voor de set,  liever dan ze apart te verkopen.

MERCI  voor eventuele input of links / tips ...

(foto is een voorbeeld van op het internet)
https://img.kleinanzeigen.de/api/v1/prod-ads/images/a3/a3edcdbf-0ffc-43e7-8342-318e7c6653e8?rule=$_59.JPG
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Je kon ze regelmatig en in het verleden voor een appel en een ei kopen, ik ken ook een aantal mensen die ze op deze manier via ebay hebben gematigd.

Er is trouwens één, vraag mij niet waar, een volledige te vinden aan een schappelijke prijs hoewel net wat duurder/wagon dacht ik dan de door U vermelde prijs/wagon.

In het verleden zou ik ze ook als goedkope containerwagon gekocht hebben 

dani

Merci voor de reactie Peter .   Die info had ik ook, maar verder is er weinig over te cinden, behalve wat "losse flodders" hier en daar.
De appelen en eieren tijd, die is voorbij voor deze set denk ik dan.  Maar het is moeilijk om een huidige en courante richtprijs te vinden hiervoor.

Vandaar mijn vraag dan ook, of iemand ergens nog hints had.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

lijkt een beetje koffiedikkijken die prijs is nog steeds wat de gek er blijft voor geven(hoe jammer ook voor U).

Wellicht kun je eens bekijken wat dezelfde wagons ongeveer kosten  zonder container en daar je prijs op bepalen

https://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=roco+opel+millenium+express&mkevt=1&mkcid=1&mkrid=707-53477-19255-0&campid=5338792814&toolid=10001

dani

Inderdaad Peter,  en dan zie ik prijzen van 25-35-45€ per stuk en dan aanbiedingen van 340 - 420 - 440€  voor de 14-delige set.

Thanks, wie weet gaat hij toch in de verkoop ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

stoomlokje

#5
Dani,
in 2009 heb ik deze set gekocht voor 207 € en de Siemens-set voor 150 €
Ik denk als je nu zo'n 20 € per wagen ( volledig in orde ) rekent, dat je er wel vanaf bent.