Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

helaas ook zo komt onze hobby in beeld.....

Gestart door Metpetergaathetbeter, 30 april 2024, 14:23:28 PM

Metpetergaathetbeter

https://actu.fr/bretagne/pontivy_56178/morbihan-la-boutique-de-modelisme-de-train-de-la-gare-de-pontivy-cambriolee_61005282.html

heelaas hebben ook gewone modelspoorders moeten ondervinden dat er hobbyisten zijn met langere vingers ......


Herwig

#2
 is, volgens titel én foto, een winkel (boutique), wat de inbraak/diefstal niet vergoelijkt
 
 >  verwarrend,  wie worden dan bedoeld met  "hobbyisten"  ?

Metpetergaathetbeter

#3
Citaat van: Martin Welberg op 08 juni 1975, 09:38:42 AMOm dat nu direct hobbyisten te noemen..
helaas hebben wij dat tot onze spijt al WEL moeten vaststellen, om dan nog niet  over grote beurzen  te spreken

Martin Welberg

vertel eens wat over de grotere beurzen dan Peter. Uiteraard wordt er wel eens wat gejat maar om er nu zo'n drama van te maken.
Geloof namelijk niet dat het bij de inbraak in die shop daadwerkelijk om hobbyisten gaat, denk eerder notoire inbrekers die gewoon het duurste hebben meegegrepen.

Metpetergaathetbeter

het artikel is wat het is.....trouwens op het internet gezocht en elders gelezen dat men gericht te werk ging, niet enkel het duurste

anderzijds ken ik modelspoorders met mooie banen die hierdoor hun banen niet meer voor anderen openstellen bij hen thuis, en nee ik ga geen namen noemen.

Trouwens als men het duurste gaat stelen dan loop je pas in de picture......beter gewone dingen stelen kan je aan Jan en alleman kwijt

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter


Koen

Spijtige zaak. Zoals eerder vermeld werd, is dit ook op beurzen zo.
Vreemd dat mensen zo obsessief worden dat ze andermans gerief niet kunnen laten liggen.
Er wordt naar de modelbouwer gekeken maar het gebeurt in alle hobby's. Wij hebben het mogen ervaren in de muziekwereld. Tijdens het blokfluit festival zijn er blokfluiten gestolen van meer dan 10.000€ (barok instrumenten)
Zo zie je maar, het gebeurt overal😢.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

marctje

Toen mijn vrouw en ik rommelmarkten deden (wij hebben dit een 10 jaar gedaan met een stand van 35 meter) legden we de dure stukken niet vooraan maar op een tafel achter de stand zelf. Vooraan legde we stukken die bijna niets waard waren of niet meer verkocht konden en lieten deze eventueel stelen,  sommige vinden het kicken om iets te kunnen stelen, iedereen blij, wij waren ervan af en zij hebben iets kunnen stelen.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Metpetergaathetbeter

tja Marc, eigenlijk "vind ik dat niet zo leuk" had ik moeten kunnen drukken hebben   ;)