Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Sophan Industrie

Gestart door GVL, 19 maart 2024, 22:37:23 PM

Floris

mooi kraantje op n mooi baantje! Ik heb m ook maar nagemaakt van cockerill dus mijn zegen heb je.  :P

Herwig


De Koninklijke Stapelhuizen (den Entrepot, Antwerpen) had gevelkranen. 
Geplaatst op een verdieping:  langere kabels nodig, met kabelwielen ..

uit het prachtige Felix/Gilbertus-archief:  https://oudedokken.gilbertus.com/documents/fotoszien.php?id=Gebouwen&aantal=273           foto 193

GDE

Heel mooie detaillering en knappe verwering . Dit gaat een heel mooie baan worden .

GVL

Dank voor de reacties.

Ik kan ondertussen melden dat mijn loods nog steeds intact is, ondanks intensief gebruik van de zwenkkraan ... Maar in een poging om de ongerustheid weg te nemen die bij sommige forumlezers heerst, is er toch besloten een raam van het gebouw op te offeren ten behoeve van een extra versteviging tussen de  staanders (en achter de betonblokken).  Zodoende komt er een groter oppervlak beschikbaar om de zwaardere plaat te verankeren, waaraan het bovenste scharnier van de kraan bevestigd is.

Tegenover de loods ligt een losspoor met verhoogde kade en een portaalkraan, die in aanbouw is.  Omdat de kraan tegen de rand van het baantje staat, breng ik in de achterliggende zone eerst de grondbedekking en wat groen aan.  Begroening is allerminst mijn sterk punt dus heb ik mijn toevlucht genomen tot bij de 'kant-en-klare' grasjes en struiken van Martin Welberg, aangevuld met wat turf.  Op onderstaande foto is eea nog aan het drogen.  Eens droog zullen de rails en de ballast nog wat bijgekleurd worden.



Groeten.

DFS

Het sfeertje is niet mis alvast!

Metpetergaathetbeter

Citaat van: DFS op 18 mei 2024, 20:55:55 PMHet sfeertje is niet mis alvast!
en bovendien niet overdreven, fraai geweatherd ;) Leuk ook die nieuwe hopen aanvulling voor tss de dwarsliggers