Locloods Mol

Gestart door PeterVG, 02 december 2023, 18:48:19 PM

Herwig

die  LeukeLocLoods  komt die dan ergens anders terecht ?

Metpetergaathetbeter

gewoon het idee, de uitvoering in de figuurlijke"ijskast" steken en misschien komt de drang gewoon terug .....

PeterVG

#32
Citaat van: Herwig op 25 juni 2024, 10:28:23 AMdie  LeukeLocLoods  komt die dan ergens anders terecht ?
Op zolder onder een stofdoek. Anders staat het diorama toch maar in de weg.
Wie weet krijg ik ooit een kramp en werk de laatste verweerstukjes af.
Tenzij iemand een heeeel goed bod doet, niemand is zo gek ;)
Foto's van de grote baan post ik geregeld op mijn flickr site. Meer bedoelt als digitaal dagboek met bijhorende bouwbeschrijving. Zodat ik er later kan op terugvallen als ik weer eens hetzelfde gepruts ga uitvoeren. De foto's zijn openbaar dus kan je daar altijd meekijken als je wil.

Rangeerduivel

Citaat van: PeterVG op 25 juni 2024, 13:06:06 PMflickr site

Hallo Peter,
Ik heb idd eens op jouw flickr site gaan kijken, en daar is mij iets opgevallen,
Op de foto's van jouw grote baan waar sporen op staan lijkt het wel of de kurk loodrecht is afgesneden gelijk met de uiteinden van de biels.

a) indien het niet het geval is en dus gezichtsbedrog trek ik mijn woorden in.

b) het is mogelijk dat je niet van plan bent op die plaatsen te ballasten en dan heb ik ook weer niets gezegd!

c) indien het wel klopt, wat is de reden?
Ik ben van mening dat, als je de kurk schuin naar buiten snijdt, je een voorgevormd ballastbed bekomt en daardoor heel wat ballast kan uitsparen (my 2cts)

 ;)


Boemeltrein

ik heb op Flickr gekeken naar de vooruitgang van je grote baan, nu begrijp ik best dat le de Locloods terzijde laat, je grote baan is een groots en prachtig project, ik zou mij, in uw plaats ook concentreren op die grote baan en niet kunnen wachten vooraleer mijn treinen door landschap rijden...doe zo voort..tof..ik blijf volgen..die grote baan ;D

PeterVG

Citaat van: Rangeerduivel op 25 juni 2024, 21:28:13 PM
Citaat van: PeterVG op 25 juni 2024, 13:06:06 PMflickr site

c) indien het wel klopt, wat is de reden?
Ik ben van mening dat, als je de kurk schuin naar buiten snijdt, je een voorgevormd ballastbed bekomt en daardoor heel wat ballast kan uitsparen (my 2cts)

 ;)



Ja dat klopt. Maar ik werk iets anders. Het kost wat meer ballast maar door zo te werken kan ik mijn sporen netjes langs de getrokken lijntjes op de ondergrond plakken. Mogelijk plak ik nog een smal afgeschuind stripje langs de zijkanten. Maar zonder valt de ballast ook mooi natuurlijk schuin hoor. Dat is niet mijn grootste zorg :-\