Nieuwe koppeling in Europa?

Gestart door Havoc, 10 december 2006, 15:24:24 PM

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door dgrr57

gleuf : denk aan de kortkoppelingen op ons miniatuurbanen : moet kunnen bewegen

kraan : lucht voor te remmen op en af te zetten. De nieuwe koppeling zou te veel plaats genomen hebben, dus kraan op de zijkant.


Wat de plaats van de remkraan betreft, daar kan ik me iets bij voorstellen.

Maar die gleuf, dat ben ik niet met je eens. Een klassieke haakkoppeling moet ook zijdelings kunnen bewegen, dus daar is die gleuf voor. Voor een automatische koppeling is de sleuf veel te smal.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door dgrr57

gleuf : denk aan de kortkoppelingen op ons miniatuurbanen : moet kunnen bewegen

kraan : lucht voor te remmen op en af te zetten. De nieuwe koppeling zou te veel plaats genomen hebben, dus kraan op de zijkant.


Wat de plaats van de remkraan betreft, daar kan ik me iets bij voorstellen.

Maar die gleuf, dat ben ik niet met je eens. Een klassieke haakkoppeling moet ook zijdelings kunnen bewegen, dus daar is die gleuf voor. Voor een automatische koppeling is de sleuf veel te smal.



een klassieke koppeling heeft geeft gleuf nodig.




Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door dgrr57

een klassieke koppeling heeft geeft gleuf nodig.

Hangt er maar net van af hoe diep het draaipunt zit. Klassieke koppelingen bewegen wel degelijk heen en weer door een gleuf, maar die kunnen een verschillend breedte hebben.