Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

euromodelbouw 2023

Gestart door raf, 17 november 2023, 08:48:52 AM

raf

voedsel pakketen die krijg je in goes ,gangelt ,affligem,brussel, en dortmund ook niet
het houten mesje daar moet je voor in brussel en bij de groenen gaan reclameren want plastiek mag niet meer
en je had de zondag een metalen mes kunnen mee brengen .
als antwoord op de breedte van de gangen dat was verplicht anders krijg je problemen met de brandweer
de aula was een ander probleem wegens de vloer dacht ik gehoord te hebben .
in het kleine zaaltje stonden/lagen race banen had ik tijdens de opbouw gezien .

het is gemakkelijk om kritiek te geven lijkt me zo maar vroeger en nu zijn twee verschillende zaken .
na corona is alles strenger geworden en daar gaan we mee moeten leven .

maar aan de criticasters met wat stonden jullie daar ??????
diegene van het forum die er stonden denk ik dat die hun geamuseerd hebben en veel reacties gekregen
want kijk hoe je het ook beziet 90% van de bezoekers hebben de getoonde banen nog nooit gezien .
van de 10% resterend is er 9% die zich van treinen geen barst aan trekt want die komen voor iets anders
dus die 1% anderen pfhhhhhhhhhhhh die gaan een beurs ook niet redden mijn gedacht.
voor mij einde verhaal want het word mugge ziften
gr raf
 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

erwin9

Raf,

Ik ga mij niet moeien met deze eindeloze discussies. Wij organiseren zelf tentoonstellingen, dus ik weet perfect wat er waarheid is, en wat loze kritiek is.  Veel bezoekers hebben totaal geen benul van de prijzen van de zalen, prijzen om soms verstomd van te staan!
Eigenlijk zouden deze criticasters eens een tijdje moeten meedraaien in de organisatie, ze zouden wel anders piepen  ;D
En de mensen die de organisatie doen steken enorm veel (vrije) tijd in alle broodnodige voorbereidingen van deze zaken, en dat is zeker niet een week op voorhand!
Wij beginnen onze voorbereidingen bewust een jaar op voorhand, en dat wordt steeds intensiever naarmate de datum van de tentoonstelling dichterbij komt.

Maar één puntje moet ik zeker tegenspreken; op de tentoonstelling van Gangelt krijgen de deelnemers een uitgebreid ontbijt en een stevig en gevarieerd middagmaal. Dit alles wordt door professionele mensen van de school verzorgd, en ik spreek uit ervaring, dat is al vele jaren DIK IN ORDE !!! 
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  18 & 19 april 2026 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Martin Welberg

Citaat van: Klaas Zondervan op 28 november 2023, 17:00:16 PM
Citaat van: Herwig op 28 november 2023, 12:32:23 PMhet officiële lunchpakket (plastiek zakje) was ook minimale kost: ....
Er zijn al organisatoren die gestopt zijn met lunchpakketten uitdelen.
Zelf neem ik altijd mijn eigen voedsel mee, dan heb je wat je blieft en je bent goedkoper uit.

Tis wel een takkeneind rijden om thuis de bammekes te smeren...

Jurgen

Citaat van: raf op 28 november 2023, 17:28:57 PMmaar aan de criticasters met wat stonden jullie daar ??????

Lijkt me niet echt een voorwaarde om je ongenoegen te uiten.
Ik stond er in ieder geval met een volle portemonnee die even vol weer mee naar huis is gegaan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

raf

Jurgen hoe komt dat ????
te weinig verkoop standen dat kan niet .
dus niets naar je gading gevonden dat is mogelijk
of de prijzen stonden je niet aan dat is ook mogelijk
maar dit heeft dus niets met de beurs zelf te maken en of met de mensen die de beurs inrichten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirk

Citaat van: erwin9 op 28 november 2023, 17:58:00 PMEn de mensen die de organisatie doen steken enorm veel (vrije) tijd in alle broodnodige voorbereidingen van deze zaken, en dat is zeker niet een week op voorhand!

 De euromodelbouw beurs is een 100% commerciële bedoening, de beurs is enkele jaren geleden voor een mooi bedrag verkocht aan huidige organisator, voor dat bedrijf is beurzen organiseren de core business, Dus van die vrije tijd is bull shit. Zo'n bedrijf doet ook erotica beurzen, computer beurzen etc.. die zouden (moeten) weten wat het is om een evenement te organiseren.

mvg
Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Klaas Zondervan

Citaat van: Martin Welberg op 28 november 2023, 19:40:38 PMTis wel een takkeneind rijden om thuis de bammekes te smeren...
Wie zegt dat ik naar huis rijd om bammetjes te smeren? Het hoeven geen bammetjes te zijn. Waar je ook bent in West-Europa, er is altijd wel een supermarkt in de buurt.

SuSke

#52
Er is een mooi spreekwoord: Wat je zaait, zul je oogsten.

En vanuit dat oogpunt moet je dan ook eens tussen de lijnen lezen in de opmerking van ERWIN9 (#46) en m'n eigen opmerking (#34)

Ik vermoed dat de verwachtingen onwaarschijnlijk hoog lagen, en dan is een teleurstelling altijd groter.
En als je deel bent van het organiserend orgaan, zie je soms dingen gewoonweg niet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Citaat van: Klaas Zondervan op 28 november 2023, 22:07:31 PM
Citaat van: Martin Welberg op 28 november 2023, 19:40:38 PMTis wel een takkeneind rijden om thuis de bammekes te smeren...
Wie zegt dat ik naar huis rijd om bammetjes te smeren? Het hoeven geen bammetjes te zijn. Waar je ook bent in West-Europa, er is altijd wel een supermarkt in de buurt.

Zeg ik dan dat jij naar huis rijd? Het is leuk en aardig, maar ik kom meestal wat tijd te kort op en tijdens een beurs om ook nog eens de tijd te nemen om boodschappen te gaan doen. Maakt verder niet uit, als een organisatie dat niet verstrekt dan verreken ik lunch en avondeten in de vraagprijs van mijn baan. Simpel.

rgp

Suske,

Zowel de expo van MTD als deze van Het Spoor zijn clubexpo s georganiseerd door clubleden ten bate van de club.

Euromodelbouw is een commerciele beurs met als doel winst te maken.

Is het niet straf dat deelnemers aan de expo s van MTD, MSKK en Het Spoor enkel lof hebben en daar de basisbehoeften en meer in orde zijn, iets wat een commerciele beurs niet wil of kan doen ?

Roland

Peter

Tja spijtig als je niet vind of ziet wat je graag zou willen zien of kopen.
Persoonlijk vind ik het veel erger dat je zoals ikzelf wegens medische redenen naar
geen enkele tentoonstelling of beurs bent kunnen gaan.
PS: ik klaag niet hoor
 
Met vriendelijke groeten
Peter

SirGresley

Ik heb al een paar keer niet kunnen meehelpen door sociale problemen maar probeer maar eens een "modelbouw" (niet enkel modelspoor) expo te organiseren.
Vroeger werd er door de fabrikanten/importeurs bijna letterlijk met geld gesmeten voor zo'n expo, die malen daar niet meer om.
Denk er ook aan dat er vrijwilligers een week, en meer, op voorhand bezig zijn om de hal in orde te krijgen.
Vraag eens op andere expo's wat alleen al de vaste kosten zijn.
En nu is het Dipro, een commerciële inrichter.
Ook zoals vermeldt, waar krijg je als particuliere exposant een lunchpakket? Toen de Hoeseltse Treinclub de expo organiseerde, waren de dames van de clubleden en clubleden uren in de weer om het lunchpakket klaar te maken.
Kijk naar de beurs in Woluwe, 50€ per tafel, hoeveel handelaars zijn er weggebleven?
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Martin Welberg

CiteerOok zoals vermeldt, waar krijg je als particuliere exposant een lunchpakket

Op OntraXS!, zelfs de avondmaaltijd is inbegrepen. Trouwens datzelfde geld voor de Grote Modelspoor Expo.

Jurgen

Citaat van: raf op 28 november 2023, 20:31:37 PMte weinig verkoop standen dat kan niet .
dus niets naar je gading gevonden dat is mogelijk
of de prijzen stonden je niet aan dat is ook mogelijk
maar dit heeft dus niets met de beurs zelf te maken en of met de mensen die de beurs inrichten

gr raf

Te weinig standen daarom niet, wel minder. Prijzen en goesting zijn persoonlijk, dus dat is idd niet de schuld van de organisator, maar dat heb ik ook niet gezegd hé.

Mijn punt was vooral dat er minder te zien was dan vroeger. Wat de reden daarachter is, daar heb je als bezoeker geen boodschap aan. Het is wel zo dat je als bezoeker bepaalde dingen verwacht op basis van vorige ervaringen. Als je dan aan de kassa dezelfde prijs betaald om minder te zien, dan lijkt het me logisch dat je als bezoeker ook ontgoocheld bent.

Stel je voor dat je naar de Efteling gaat en dat men daar ineens de helft van de attracties heeft verwijderd en toch nog dezelfde inkomprijs moet betalen. Dan ben je, denk ik, ook teleurgesteld hé?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.