Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

La Fabrique (1:87, 0.16m2)

Gestart door Tothebeach, 31 augustus 2023, 09:21:05 AM

sdz1976

Vind de eerste het mooist.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

Ik zou gaan voor de "te brote voor de beperkte rijd" baan, dan wat meer/ langer tijd nemen ;D

Jappy

Het eerste ontwerp vind ik toegegeven wat minder interessant. De andere daarentegen ben ik fan van! Je vorige projectje met suikerbieten was zeer sfeervol dus zou leuk zijn als je naar dat thema terugkeerde. Maar dat laatste klinkt ook wel leuk! Een dorpje met een koffiebedrijf, een keer iets tropisch... Dat is vrij uniek en zou goed bij jouw stijl passen.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Tothebeach

Die laatste komt er zeker aan, maar om even wat te oefenen met wat electronica en een ander vorm van bouwen van de basis, wordt eerst één van de andere drie gebouwd. In de voorbereidingen hiervoor zijn er al wel wat spullen aangeschaft. Het huidige materieel vroeg om uitbreiding en ondersteuning voor alle komende diensten. Zodoende heb ik enkele aanbestedingen uitgeschreven, waarop vanuit de UK enthousiast gereageerd werd. Ook een kleine Nederlandse leverancier kon een duit in het zakje doen  door voor een schappelijke prijs een casco aan te bieden.



Al met al lijkt het me dat er aan het einde van dit jaar voldoende materieel is om de dienstregelingen goed te kunnen voorzien en voor spontane calamiteiten heb ik een kleine reserve achter de hand.
Nu nog wat passende onderstellen kopen, waaronder ook 1 voor het onderstaande tramstel.



Groet,
michel

Tothebeach

Uit het bericht van 17 april is de bovenste gekozen. En waarom? niet vanwege het spannende sporenplan, maar eigenlijk als oefening met een kleine vorm van automatisering. Met Reed contacten en relais ga ik aan de slag. Het is het stukje electronica dat ik nog snap, waar je geen laptop voor nodig hebt en dat ik zelf kan opbouwen.



De uitdaging zit in een tweeledige opzet van het baantje. Het zou ook leuk zijn als je met het baantje kunt spelen. Ook dat moet te realiseren zijn. daarnaast heb ik een stukje drie-rail toegevoegd, waardoor mijn normaalsporige spul ook even de benen kan strekken. Het voordeel van dit sporenplan is ook, dat net gerepareerd materieel ook even rustig kan inlopen. ik heb daar nu geen gelegenheid voor.

nou ja, ambitieues misschien, maar volgens mij nog net wel haalbaar. We gaan het zien :)
Op mijn blog staat nog net iets meer informatie.

Groet,
michel



Jappy

Op je blog had ik met plezier de link gevonden naar het kunstwerkje van Alexander Perrin. Toen ik dan je trammetje hier zag, dacht ik dat dat het ging worden. Maar veldspoor is ook leuk! Ik ben benieuwd naar de uitwerking hiervan.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn