Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

MSM 226

Gestart door doomslu, 27 juni 2022, 19:00:38 PM

ACFI

Citaat van: daylight op 17 juli 2022, 14:30:11 PM
Kleine  maar niet onbelangrijke correctie: de intersoctreinen zijn beginnen rijden in 1949, niet "vanaf het einde van de jaren 50".

Ik kan het weten, want mijn grootvader zaliger was de initiatiefnemer en stuwende kracht achter de vakanties in Zwitserland...   'k Heb trouwens nog een filmpje uit 1950 dat het vertrek in Herentals (met een Type 61 als ik het goed heb), de tussenstop in Mechelen, stukjes van de rit en de aankomst in Sarnen toont.

Wouter,

Dat is heel interessante correctie. Mocht die film ook bekijkbaar zijn, dan wordt het nog een pak interessanter (voor de liefhebbers van het stoom tijdperk).

ACFI

Boemeltrein

Zeker het artikel over station kontich kreeg mijn aandacht, voor ik emigreerde woonde ik in Contich  ;D bij de lokale pralinemaker kon je een praline kopen het " Kontich kontje" en jawel in de vorm van een fraai vrouwelijke derrière, niettemin smullen, van de praline wel te verstaan ;D

Thierry1970

Hi allen,

Heb deze uitgave gemist, dus is er iemand die iets wil en kan delen over het door Piko uitgebrachte NMBS Type 260, dan lees ik dat graag.
Ik overweeg dit model aan te schaffen in DC. Zou deze digitaal kiezen, maar wil ook bij jullie horen om deze fabrieksmatig als Sound-versie te kopen of toch maar met een gewone Plux22 decoder te laten uitrusten. Tot nu toe slechts 1 reactie hierop (van Peter), maar misschien plaatste ik het in een verkkerde rubriek!?

Bedankt voor jullie reacties.

ACFI

Citaat van: Thierry1970 op 26 september 2022, 14:36:34 PM
Hi allen,

Heb deze uitgave gemist, dus is er iemand die iets wil en kan delen over het door Piko uitgebrachte NMBS Type 260, dan lees ik dat graag.
Ik overweeg dit model aan te schaffen in DC. Zou deze digitaal kiezen, maar wil ook bij jullie horen om deze fabrieksmatig als Sound-versie te kopen of toch maar met een gewone Plux22 decoder te laten uitrusten. Tot nu toe slechts 1 reactie hierop (van Peter), maar misschien plaatste ik het in een verkkerde rubriek!?

Bedankt voor jullie reacties.

De AC en DCC Sound zijn dacht ik nog niet uitgeleverd wegens geen decoders te krijgen. Ik bedoel de HLD 260. Voor de Duitse uitvoering zou ik eens kijken op stummi-forum of zo.

ACFI

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

erwin9

Citaat van: Thierry1970 op 26 september 2022, 14:36:34 PM
Hi allen,

Heb deze uitgave gemist, dus is er iemand die iets wil en kan delen over het door Piko uitgebrachte NMBS Type 260, dan lees ik dat graag.
Ik overweeg dit model aan te schaffen in DC. Zou deze digitaal kiezen, maar wil ook bij jullie horen om deze fabrieksmatig als Sound-versie te kopen of toch maar met een gewone Plux22 decoder te laten uitrusten. Tot nu toe slechts 1 reactie hierop (van Peter), maar misschien plaatste ik het in een verkkerde rubriek!?

Bedankt voor jullie reacties.

Hey Thierry,

In onze vereniging, msc HET SPOOR, zijn er enkele tientallen van deze lok besteld. De analoge versie is reeds geleverd, en rijdt inmiddels al rond, onder andere op onze nieuwe modulebaan BRAIVES (met decoder ingebouwd door onze leden).
de sound versies zijn tot hiertoe nog niet geleverd. Wij wachten ook af  :)
Het is in alle geval weer een mooie locomotief.
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas