Nieuws:

Nu in MSM 254 REPORTAGE: 50 jaar De Pijl * Modul-H0-Rail * Gangelter Modellbautage 2024

Hoofdmenu

Beelden jaren 90.

Gestart door 5910, 04 mei 2022, 12:44:43 PM

oebr

prachtige beelden Luc, dankjewel om ze op te diepen uit het diepe archief.

Van tegenwoordig is alles een doodzonde trouwens in deze hyperbolische tijden, wat waren die jaren '90 toch mooi - niet alleen in beeld / op het spoor maar ook in het algemeen.
Vandaar dat ik nog met moba en mospo bezig ben, om op een manier naar die tijd te kunnen ontsnappen.  8)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

5910

Klopt peter, wat de veiligheid betreft is er door de jaren veel veranderd.
Ik heb tijdens mijn opnamen, wel meer situaties gezien, welke toch wel vragen oproepen.

Red, ik ben niet helemaal mee, met wat je juist bedoeld met MOBA en MOSPO.
( Zal mijn leeftijd wel voor iets tussen zitten.  8) )

oebr

he Luc,

Moba = Modellbau   
mospo heb ik zelf bedacht als gelijkaardige afkorting voor modelspoor / modelsporen

modelbouw is uiteraard breder dan modelspoor, en bij dat laatste kan je ook het rijden en verzamelen en bestuderen rekenen.  Ik ga stilaan ook naar tram 6 toe, valt wel mee hoor ;-)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

5910

MODELBOUW en MODELSPOOR.
Inderdaad de mogelijkheid naar vroegere tijden te keren en te mijmeren, deels in onze herinneringen, aangevuld met wat fantasie.
Zolang we maar plezier beleven aan onze hobby's.

PeterVG

Geitjes in Geel by Peter Van Gestel, on Flickr

Een dia uit de oude doos, genomen begin jaren 90 te Geel.
Meer info heb ik niet. Deze wagen beladen met 6 2pktjes en 2boten zat een keer in de buurtgoederentrein van Herentals naar Hasselt.

Murphy

Citaat van: PeterVG op 18 februari 2025, 04:06:59 AMDeze wagen beladen met 6 2pktjes en 2boten zat een keer in de buurtgoederentrein van Herentals naar Hasselt.

Ik tel er 8,
de 2 onderaan niet vergeten hé Peter. (Voor en achter de speedboten) ;)
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283