Nieuw jaar, nieuw project

Gestart door Gerolf, 02 januari 2022, 12:34:29 PM

Boemeltrein

Die dakleien, lagen die origineel ook in ruitvorm want dit lijkt me meer een Duitse manier van leien leggen of heb ik het mis

De absolute beginner

Citaat van: Boemeltrein op 16 januari 2022, 18:16:07 PM
Die dakleien, lagen die origineel ook in ruitvorm want dit lijkt me meer een Duitse manier van leien leggen of heb ik het mis

Ik heb hier wel zo al daken gezien hoor, bij zo van die oude herenhuizen ;). Dus onmogelijk is het zeker niet.

Cyriel

Ludwigdc

2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Gerolf

Bedankt voor de complimenten  ;)

Citaat van: Boemeltrein op 16 januari 2022, 18:16:07 PMDie dakleien, lagen die origineel ook in ruitvorm want dit lijkt me meer een Duitse manier van leien leggen of heb ik het mis

Ik denk/weet dat de twee manieren bestaan. Op de foto's kon ik het niet zeker afleiden, en daarom gekozen voor de ruitvorm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Hallo Gerolf

Heb nog ergens een foto gevonden die waarschijnlijk duidelijker is wat het dak van het station Brechem betreft
Jij beschikt misschien de mogelijkheid om die opnamen toch te verduidelijken.
Met vriendelijke groeten

f75a3a7499a8345f3467a57b816aab2b by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

   De dakleien waren niet ruitvormig gelegd, lijkt het .
   Zonde dat die Renault Goëlette, links, er niet helemaal opstaat .
   ( en of dit stationsgebouw wel-dan-niet mooier is dan andere, werd in dat andere draadje (waar ook alweer ?) reeds uitvoerig behandeld, herinner 'k me )

Gerolf

Bedankt voor die foto, Peter. Die is heel nuttig  8)
Het wil wel zeggen dat ik mijn dakdelen ga hertekenen. Gelukkig is er nog maar één geprint  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tothebeach

Citaat van: Gerolf op 02 januari 2022, 22:24:42 PM
De derde tekening (uit mijn eerste post) wordt op dit moment geprint...
Ik durf het eigenlijk niet te vragen, maar ik ben wel nieuwsgierig.... Want het is wel een fraai gebouw.

Groet,
Michel


Herwig

#24
Jamaar, aan Gerolf zijn statie staat er een Goëlette met de 'livrei' van de lokale "Berchem-Taxi".
En den "ATM" ( * ) had die camionettes ook. Oorspronkelijk zwart. Later blauw. En daarvan zijn foto's erg schaars.

Alvast een versgeschilderde, rode Goëlette van concurrent "Antwerp Tax":
https://www.antwerp-tax.be/cache/images/d/7/b/0/5/d7b05915a078bc6ee60e8f1067f2a457f8d0695e.jpeg 

( * De oude "ATM" (Antwerpse Taxi Maatschappij, Leopoldstraat ?) gekend van de Strangers hun schlager "Twee keren 160". En van de goud-gele
     rammel Peugeots-Indenor 404.  "ATM" ging later failliet en werd opgekocht door "Antwerp Tax" (Van Ooirschot) van de Karel Oomsstraat )

perk

Gerolf,

dat lijken me ferm grote stukken om te printen.   Hoe lukt dat zoal? 
Trekken die niet scheef of krijg je daar geen barsten in?


Gerolf

De prints zijn inderdaad behoorlijk groot. Ik deel het gebouw op in stukken die dicht bij het maximale zitten.
Scheeftrekken is (voorlopig) geen probleem: Ruime belichtingstijden, voldoende wanddikte en kort spoelen in IPA

Citaat van: Tothebeach op 18 januari 2022, 23:09:55 PMIk durf het eigenlijk niet te vragen, maar ik ben wel nieuwsgierig.... Want het is wel een fraai gebouw.

Wat durf je niet vragen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tothebeach

Citaat van: Gerolf op 21 januari 2022, 09:18:01 AM
Citaat van: Tothebeach op 18 januari 2022, 23:09:55 PMIk durf het eigenlijk niet te vragen, maar ik ben wel nieuwsgierig.... Want het is wel een fraai gebouw.

Wat durf je niet vragen?
Wat plaatjes van de resultaten van je prints.

groet,
michel

Gerolf

#28
Citeer
Citaat van: Tothebeach op 21 januari 2022, 14:33:26 PMWat durf je niet vragen?
Wat plaatjes van de resultaten van je prints.

Die komen nog wel. Voorlopig gaat het enkel om zwarte resin - mogelijk wat saai...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vyncky

Wij houden ook van saaie plaatjes;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)