pb models

Gestart door Metpetergaathetbeter, 18 december 2021, 22:26:20 PM

Michael

En de winnaar is....... voor mij PBmodels, daar heb ik de rijtuigen besteld.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Op de site van pbmodels staan nu een 40 tal foto's van de rijtuigen, mooie geëtste details, mannen van pbmodels mooi werk mogen jullie trots op zijn. Gefeliciteerd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PBModels


stoomlokje

Ik heb vandaag ook de ICR besteld ( 5 rijt.+ stuurst. ), als ze zo goed zijn als er gezegd wordt,
dan wordt het een grote concurent voor LSM.
Nu is het alleen nog wachten op de levering.
aan PB-Models: Ik heb wel één vraagje ?
In de rijtuigen zou verlichting zitten , is dat incl. decoder ? , want bij de bestelling kan je alleen kiezen tussen AC & DC
grtjs,
Saskia

PBModels

Klopt. Interieurverlichting en sluitseinen (en bij de stuurstand front en sluitseinen) zit er altijd in.
De decoder zit op de PCB en kan zelf zien welk digitaal (of analoog) signaal er is gebruikt.

Elke decoder is te programmeren, dus zo kan een complete stam geheel naar wens aangestuurd worden qua verlichting.

stoomlokje

OK,
bedankt voor de inlichtingen,
Grtjs,
Saskia

Jurgen

Gaan jullie op termijn ook buitenlandse modellen maken? En met buitenlands bedoel ik dan eigenlijk Belgisch...  ;D

De K4 rijtuigen lijken me in dat opzicht nog een mooie start omdat die ook in Nederland hebben rondgereden. Zo kunnen jullie ook voor Nederland verschillende varianten maken.
De M2 heeft Märklin al wel gemaakt, maar behalve de Nederlandse bordeaux varianten zijn er nog andere kleurstellingen geweest in Nederland. Ik denk dan maar aan de rijtuigen van Lovers Rail en de Keukenhofexpress. Een Belgische variant is dan eveneens snel gemaakt, denk ik toch.

Ik noem maar wat op hé, of het haalbaar is, dat is wat anders.
Wat Duitse rijtuigen betreft heeft NS in het verleden ook diverse malen Duitse rijtuigen gehuurd, dus ook daar zullen wel mogelijkheden bestaan. Al heb ik van de Duitse rijtuigen totaal geen verstand, ik focus mezelf vooral op Belgisch materieel.

Het zijn maar ideetjes.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PBModels

Op dit moment ligt de focus op NL, maar we kijken ook in de toekomst naar modellen die bijvoorbeeld in de grensstreek reden.

PBModels

Voor de liefhebbers staan er nu een 50 tal foto's op de site van PB Models van de ICRhm's ( pre productie)
Als u bent ingeschreven op de nieuwsbrief ontvangt u deze week video beelden van rijdende ICR modellen. (testrijden) en met verlichting.

Metpetergaathetbeter

waarom zet je niet de link naar pb in je forumprofiel Frank ?

Michael

Citaat van: PBModels op 28 april 2022, 16:30:44 PM
Voor de liefhebbers staan er nu een 50 tal foto's op de site van PB Models van de ICRhm's ( pre productie)
Als u bent ingeschreven op de nieuwsbrief ontvangt u deze week video beelden van rijdende ICR modellen. (testrijden) en met verlichting.

Foto's bekeken maar laat de rijtuigen maar komen, het is nog wel even wachten, maar het zal het wachten dubbel en dwars waard zijn.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PBModels

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 april 2022, 17:00:31 PM
waarom zet je niet de link naar pb in je forumprofiel Frank ?

Staat er al :)

Murphy

MSM ab.nr  3002 (maart) abonnee van "OP DE BAAN"(lidnr.2954)1417
Ik had graag gehad dat U las wat ik WEL schreef - U hoeft helemaal niet te lezen wat ik NIET schreef, het bespaart U heel veel moeite !  www.amsac.be
https://www.facebook.com/amsac


Denk dat Peter zoiets als wat ik in het rood heb gezet bedoeld, staat steeds onderaan zijn reacties.

;)
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

doomslu

Citaat van: Murphy op 29 april 2022, 15:33:14 PM
MSM ab.nr  3002 (maart) abonnee van "OP DE BAAN"(lidnr.2954)1417
Ik had graag gehad dat U las wat ik WEL schreef - U hoeft helemaal niet te lezen wat ik NIET schreef, het bespaart U heel veel moeite !  www.amsac.be
https://www.facebook.com/amsac


Denk dat Peter zoiets als wat ik in het rood heb gezet bedoeld, staat steeds onderaan zijn reacties.

;)
Beste Chris, waarover heb je het?
Ik zie geen bijdrage van jou in dit draadje, behalve deze. Tenzij ik er over zie...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Chris legde uit wat ik Frank wou aanbevelen maar wat hij schijnbaar niet begreep waarop ......