Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Seinbeeld Nmbs & Arduino

Gestart door 5910, 28 november 2021, 11:41:07 AM

Jan vH

Zeer knap gedaan en leuk om naar te kijken ! (L29 ?)  :)

Vraagje: in de code zie ik staan status_blok1A == 0. Is dat de info van de bezetmelding, die mee verwerkt zit in de code, om het seinbeeld 'rood' te behouden of te forceren ? Verder neem ik aan dat in de laatste regel een schoonheidsfoutje is gesloopt (j1 = j1;).  ;)

Ben er een paar jaar geleden ook mee bezig geweest, zie https://youtu.be/iyn76IQXba8). Toen heb ik voor de sturing een low-cost PIC-µcontroller gebruikt. Ondertussen ben ik ook overgeschakeld op Arduino, wat ideaal is om hiervoor te gebruiken.

Groetjes, Jan.

5910

Jan

Met de code zin " ( status_blok1A == 0 ) " wordt er in de code gecontroleerd of  blok1A bezet of onbezet is.

" j1 = j1; "  In de code wordt elke led aangestuurd met een teller , J1 in dit geval.
Je moet deze code regel als volgt lezen .         
                                                               if ( j1 >= 255){
                                                                       j1 = j1 ;
                                                               }
Als teller J1 groter is of gelijk aan het getal 255, dan stopt de teller met tellen. ( J1 = J1 )
In dit geval, teller op 255, brandt de led op volledige spanning.  5 volt gegenereerd met het PWM signaal.

Hopelijk geeft dit een meer duidelijker beeld van hoe de code juist werkt.

Luc