Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

sculptamold

Gestart door adrievans, 15 oktober 2021, 11:29:31 AM

evan

Vanaf Schaal 0 is dit te doen.  HO schaal en kleiner niet.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Ik krijg de neiging om te laten zien dat het best kan. :D


evan

Citaat van: Klaas Zondervan op 08 november 2021, 16:08:06 PM
Ik krijg de neiging om te laten zien dat het best kan. :D

Vooral doen!

PS Opgelet ik ben kritisch he  ;D 8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Evan, van die reputatie raak je nooit meer af!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

hans63

Ik heb wel eens een straatje gestempeld in H0 met dit materiaal, maar de afmetingen hadden nog wat kleiner gekund.  ;)


De absolute beginner

Citaat van: evan op 08 november 2021, 19:24:45 PM
Opgelet ik ben kritisch he  ;D 8)

Dat heeft gans modelsporend Vlaanderen en Nederland (en nog veel meer mensen!) al gezien!
Daar gaat ge mee moeten leren leven  ;D.

Cyriel

evan

Citaat van: hans63 op 08 november 2021, 20:00:57 PM
Ik heb wel eens een straatje gestempeld in H0 met dit materiaal, maar de afmetingen hadden nog wat kleiner gekund.  ;)



Hey Hans,

Dat kan zoals je zegt veel fijner, maar het resultaat is wel knap en ook de kleur! 



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#23
Ik heb t zelf al vaak toegepast in spoor 0 en 1 ,maar bij HO blijf ik het qua voegen te grof vinden.

Hierbij een spoor 1 voorbeeldje...
Schroot 1_32-3 by Evan Daes, on Flickr

Het zand in de voegen was nog bleek door de witte lijm.  In werkelijkheid was t wat donkerder na droging...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Ik heb al een basis gelegd. Morgen een poging doen om keitjes te gaan stempelen.

Klaas Zondervan

Vandaag wilde ik gaan stempelen. Het standaardrecept gevolgd:
stap 1: kies een penseel van geschikte afmeting
stap 2: trek de haren er uit.....trek de haren er uit....harder trekken.....nog harder trekken.

De vraag is dus, hoe krijg ik de penseelharen er uit zonder de rest ook te vernielen? Dat spul zit bomvast verlijmd en intussen heb ik 3 penselen naar de gallemiezen geholpen.

Martin Welberg

Knip of snij de canule iets hoger door..

Klaas Zondervan

Ga ik proberen. Eerst wat nieuwe penselen halen want die ik nu nog heb zijn veel te groot voor kasseitjes in H0.

evan

#28
De metalen huls opwarmen met een vlammetje van een theelicht kaarsje bijvoorbeeld.  De lijm lost de haren vrijwel in één keer.

Succes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Ik had geluk. In een pakket nieuwe penselen vond ik er een die bij de fabricage mislukt was. Er zaten geen haren in.
Alleen ging het stempelen niet goed. De sculptamold was nog te nat en bleef aan het stempel plakken. Nog maar een dagje wachten (of twee)