LS MODELS 11/12/21/27

Gestart door mardig23, 13 september 2021, 15:56:50 PM

C.B.

#45
@ Lieven

1) eerste 21pin decoder zonder sound:

Ik had een lijstje op het internet gevonden met CV waardes voor dit model.
Ik heb gewoon het getal dat erbij stond ingegeven in de decoder (via de universele Sprog Interface en Decoder Pro)
Ik had enkele juiste lichtfuncties , maar helaas niet allemaal en ook de cabineverlichting deed het niet.

2) tweede 21pin decoder met Soundfunctie:

Uiteindelijk heb ik op een Zwitsers forum de volledige ESU file van deze lok gevonden , en deze file gedownload in de decoder zonder  manuele ingave van de CV waardes.
(ik weet nu niet meer dat ik dit via Sprog / decoder Pro of met de ESU programmer heb gedaan.)
De soundfile in de decoder is echter met de ESU Programmer gedaan.

Vermits ik nog steeds niet alle juiste SBB lichtwissels heb (wel de meeste) , vermoed ik dat de print op het digitale model anders is dan dat van het analoge model ...
Groetjes.
Claudio.

N!CK

Volgens mijn leverancier,
Zouden de modellen klaar zijn, en gaat het enkel nog over het transport,
En zouden in de zomer maanden hier moeten zijn,
Spannend afwachten

itchy

#47
Op de site van LS models zijn sinds kort prototypes te zien van oa de 1209 en de 2718.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Peter

Mijn goede oude 1188

PC260024 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

N!CK

De HLE27'ers zouden binnen kort beschikbaar zijn bij de handelaar,
In dc - dc sound - ac sound
De A-C digitaal zitten er nog niet bij

Metpetergaathetbeter

in principe vanaf volgende week .....

ronny-vdv

Zijn nu al bij bepaalde handelaars beschikbaar.
Mvg,

ronny-vdv

ThierryDS

Dag allen,

De reeks 27 is geland... vandaag mijn exemplaar afgehaald bij het spoor Haasrode; 3-rail sound.

Prachtige machine kan ik verzekeren...

ERVIN

Hier is hij ook al een paar dagen aangekomen , ééntje zonder sound , en daar wringt het schoentje weer hé , je bent dus weer verplicht om een speciaal geconfigureerde decoder voor de lok aan te schaffen , want met een " gewone" V5.0 kom ik er niet uit.
Maar het is inderdaad een prachtige lok.

itchy

Citaat van: ERVIN op 31 mei 2024, 23:22:30 PMHier is hij ook al een paar dagen aangekomen , ééntje zonder sound , en daar wringt het schoentje weer hé , je bent dus weer verplicht om een speciaal geconfigureerde decoder voor de lok aan te schaffen , want met een " gewone" V5.0 kom ik er niet uit.
Maar het is inderdaad een prachtige lok.
Tenzij iemand zo vriendelijk is om de cv instellingen te delen ?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

itchy

Citaat van: itchy op 31 mei 2024, 23:42:08 PM
Citaat van: ERVIN op 31 mei 2024, 23:22:30 PMHier is hij ook al een paar dagen aangekomen , ééntje zonder sound , en daar wringt het schoentje weer hé , je bent dus weer verplicht om een speciaal geconfigureerde decoder voor de lok aan te schaffen , want met een " gewone" V5.0 kom ik er niet uit.
Maar het is inderdaad een prachtige lok.
Tenzij iemand zo vriendelijk is om de cv instellingen te delen ?
Toen de eerste lading HLE21 en HLE27 werd uitgeleverd (tien jaar geleden?), kon je op de site van TSD de correct geconfigureerde decoder files downloaden (met of zonder sound). De pagina bestaat nog, maar de links werken helaas niet meer :-/ en ook enkel voor ESU 3.0 en 4.0, niet voor 5.0
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Over de V5.0 is nog maar bitter weinig info te vinden qua instellingen , feit is dat het tegenwoordig niet meer zo leuk is als je een nieuwe lok hebt gekocht en die zo snel mogelijk wil laten rijden.
LS Models geeft totaal geen info over welke cv's je dient te programmeren , bedankt voor je aankoop maar trek verder je plan. >:(
Ook ESU ( TSD ) is maar heel karig over hun nieuw produkt. Ik mis de V4.0.....

Metpetergaathetbeter

ik dacht dat zij eigen decoders verkochten  ;)

Gerry

Gisteren mijn 2718 met loksound ontvangen. Blijkbaar heeft mijne 'maar' 15 functies ipv de 31 die aangegeven zijn in de handleiding. Bizar ook dat op de etiket van de doos enkel 12062 en een extra stickertje 'SOUND'staat, ipv '12062S'.

Kan iemand die deze lok ook heeft eens kijken welke hoeveel functies erop zitten? En hoe het etiket er uit ziet. Voor ik van mijn neus ga maken bij de leverancier  ;)

Rangeerduivel

Die van mij (2756 DC) is vandaag gearriveerd op het ontvangstadres maar ik zal nog tot in september  :( moeten wachten vooraleer hem in handen te krijgen.
Ik laat verzenden naar een bevriend adres in Belgie om verzendkosten te besparen, maar die mensen komen pas in september naar hier.
Ondertussen heb ik wel alle tijd om voor een passende decoder te zorgen...
Dat is ook een 21MTC vermoed ik...

 ;)