Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

De Grote Kleine Treinen Competitie

Gestart door evan, 27 augustus 2021, 18:21:59 PM

Metpetergaathetbeter

misschien dat men realisaties en zaken van Evan al dan niet op digitale manier al gezien had(den) en de naam......doet soms ook al eens deuren open die voor anderen gesloten blijven. Als je met zo iets begint laat je je inlichten en soms komt men dan al eens in Belgie terecht.

En ja soms blijken clichés te kloppen of dat zag je toch ook  ;)

ACFI

Een internationale jury geeft ook een betere uitstraling aan een programma. Kijk maar naar bijv. de dansprogramma's waar een engelstalig jurylid bijzat.

ACFI.

Klaas Zondervan

Er zitten een paar Nederlanders bij die de technische begeleiding doen maar zelf buiten beeld blijven. Die hebben misschien Evan voorgedragen omdat ze zijn kwaliteiten kennen. Geen verkeerde keuze wat mij betreft.

evan

Goede avond,

Als toelichting bij de baan van Team Roze (Unstoppable) is er deze Blog gemaakt door Martin Domburg van het team.

https://domburgtrainsupport.nl/martins-zijspoor/article/56227/maximaal-team-roze-aflevering-1-unstoppable?fbclid=IwAR0ZMk5Xr_YqzjVMXcmkvJDeXWEpeUgTCFRwqZ4PpDJS45eL_qEZjlTl4b8

Wat vorige posts betreft.  Er zijn in Nederland zeker en vast behoorlijk wat Talenten die ook mooi bouwen, maar meestal in hobby verband.  Ik bouw professioneel voor klanten en bleek bovendien na de casting geschikt te zijn voor het programma. Hoe zijn ze bij me gekomen.  Veel kennissen en vrienden hadden m'n naam al laten vallen en ik ben behoorlijk actief op social media. Al is het wel m'n vrouw die dat vooral beheert terwijl ik lekker bouw.  Er zijn ook collega's in Nederland die bouwen voor klanten en daar kom ik goed mee over een.  Het zijn dan ook vrienden en geen concurrenten en ze vonden één voor één dat ik voor deze job de geknipte man was ;)  8)

Ik doe m'n best en heb veel raad en advies gegeven, maar de montage toont liever hoe streng ik ben  ;D

Fijne avond nog.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

adrievans

Streng,dat valt toch wel mee,je geeft terecht een mening/ tip,en als daar niets mee gedaan wordt en je neemt dat mee in de beoordeling
Dan kan dat als streng ervaren worden ik noem het dom/ teleurstellend van het lijdend onderwerp.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

SuSke

Citaat van: Jurgen op 18 oktober 2021, 14:16:17 PM
...
Ergens op facebook heb ik wel commentaar gelezen over het feit dat men een Vlaming heeft gekozen als expert. Men stelde zich de vraag of er in Nederland dan geen experts te vinden zijn...
Tja, als ik de Nederlandse expobanen soms bekijk en dan vergelijk met onze Belgische banen, dan weet ik het antwoord al.  ;D
...

Kom je dan dit weekend ook naar ons afgezakt om kennis te maken met een paar Nederlandse banen van hoog niveau  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

Los van alles wat hier reeds staat van commentaar en/of kritiek:

Hoe zot is het, dat een "mainstream" programma op TV gemaakt wordt over "modelspoor".
Wij hebben hier met heel de familie gekeken en we vonden dat geweldig.
Ik weet zeker dat dit voor een boost gaat zorgen.

Alleen heeft het even geduurd voor ik doorhad wat die "transparante pingpong paletten" juist waren. :o ;D
Zo zot als een kruk is dat ;D

Verder ook speciaal om Evan zo bezig te zien. Heel straf vond ik dat...


Persoonlijk vond ik de baan van Unstoppable best in het format passen. Tof gemaakt, veel actie, en echt zoals in de film eigenlijk.
Ik snap alleen niet hoe je dat in 3 dagen zou kunnen bouwen.
Dat moet toch op zijn minst al eens uitgewerkt zijn op voorhand??

Ik heb weer eens een reden om de TV op te zetten, leukleuk!
Mvg Karl

Martin Welberg

CiteerHet zijn dan ook vrienden en geen concurrenten en ze vonden één voor één dat ik voor deze job de geknipte man was

Inderdaad, vind dat de combi van looks, uitstraling en vakkennis een je goede kandidaat maakt voor de jury.

Floris

toch zou t met jou als jury ook wel n mooi programma worden. groen flesje in de hand, peuk op de lip, beetje ballorig naar die baan loeren.... "moah. vind dr geen zak aan."

SuSke

en daarnaast een met een fristi: ach, dat maak je toch effe snel   ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: mardig23 op 18 oktober 2021, 20:22:17 PM
Ik snap alleen niet hoe je dat in 3 dagen zou kunnen bouwen.
Dat moet toch op zijn minst al eens uitgewerkt zijn op voorhand??
werd hier en in het programma gezegd dat men al thuis aan de slag was geweest en voorbereid !

mardig23

Jaja Peter,

Men mocht al "een element" bouwen, zoals een brug, en wat voorbereidend werk verrichten.

Maar als je die baan van Harry Potter bekijkt dan is dat toch heel veel werk om van een kale plank te beginnen, dacht ik zo...
Mvg Karl

Martin Welberg

Citaat van: Floris op 18 oktober 2021, 23:07:38 PM
toch zou t met jou als jury ook wel n mooi programma worden. groen flesje in de hand, peuk op de lip, beetje ballorig naar die baan loeren.... "moah. vind dr geen zak aan."

Lol  ;D

Klaas Zondervan

Citaat van: Floris op 18 oktober 2021, 23:07:38 PM
...."moah. vind dr geen zak aan."
En dan liegt-ie nog niet eens ook.  ;D

Alan On Track

Feitelijk zou het concept van het programma ook wel cool zijn om bijvoorbeeld als wedstrijd tijdens een meerdaagse expo te organiseren. Een paar teams maken een baan gedurende de openingsuren van de expo, en wanneer de expo sluit moeten ze klaar zijn. Misschien dat in zulk verband ook wat topbouwers zich eraan zouden wagen.
Modelbouw is een kunst