Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Van Biervliet - Budd

Gestart door Peter, 14 juli 2021, 14:47:53 PM

Michael

Citaat van: doomslu op 12 februari 2022, 08:31:31 AM
Citaat van: Michael op 11 februari 2022, 22:05:03 PM
Een beetje raar draadje dit, niemand heeft de Bud ontvangen maar alleen maar negativiteit. Als je het artikel in MSM leest daar is men toch wel positief over dit model.
Vind ik ook.

Meer en meer van deze draadjes vervuilen ons forum. We zitten in de rubriek "Aankondiging nieuwigheden" en waarover gaat het??  :-\ :-\ :-\
Bovendien lees ik hier enkele zinnen die geschreven lijken zijn door een slechte vertaalcomputer. Onsamenhangende woorden die je zelfs met de beste wil van de wereld niet kunt ontcijferen en tot een begrijpbare zin omvormen.
Als er zo sterk geëist wordt van de fabrikanten dat hun producten goed zijn (terecht trouwens, laat ons daar duidelijk over zijn) mogen wij toch verwachten dat de zinnen eens nagelezen worden voor er op de knop "verzenden" wordt gedrukt? En ik spreek hier niet over een kleine taalfout, dat kan iedereen overkomen.

Ik ga straks alles opkuisen.

Luc dat mag in meerdere onderwerpen gebeuren.

In de babbelhoek krijg je alle ruimte om je grieven neer te zetten maar laten we in dit soort draadjes het puur over het model hebben, foto's als je die hebt van het origineel zijn altijd welkom.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Floris

t zijn ook wel steeds dezelfde namen die je in zo'n draadje tegenkomt, misschien net zoals bij het 55-draadje een apart draadje maken over het model zelf en eentje om alvast op alle klachten vooruit te lopen?

Dirk

Citaat van: Floris op 12 februari 2022, 12:35:58 PM
t zijn ook wel steeds dezelfde namen die je in zo'n draadje tegenkomt, misschien net zoals bij het 55-draadje een apart draadje maken over het model zelf en eentje om alvast op alle klachten vooruit te lopen?

:) ;D
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Metpetergaathetbeter

 Al bij al vind ik de Belgische Budd één van de fraaiste treinstellen.
[/quote]inderdaad als klein manneke zag ik die meerdere keren per dag naar Oostende en richting Gent en binnenland rijden, ik vind die met lichtbakken de mooste

Jurgen

Ik wacht op een model zoals het heeft rondgereden vanaf 1995 tot 2005, als ik me niet vergis valt dit onder TPV.

Zo ga ik al mijn modellen proberen te situeren, al heb ik er ook die in TPIV thuishoren of zelfs na 2005 pas inzetbaar zijn. Mijn kennis over die tijdperken is niet perfect en dan maak je al eens een uitstapje naar andere periodes.  ;D

Maar alles hangt natuurlijk ook af van het budget. Als een model voor AC, met verlichting, werkelijk meer dan 700 euro gaat kosten, dan vrees ik dat ik ook zal moeten afhaken.
Al loop ik nu ook wel vooruit op de zaken, want van een TPV model is vooralsnog geen sprake. Wie weet heb ik tegen dan gewonnen met Euromillions en koop ik er meteen 3 aan 1000 euro per stuk. Je weet maar nooit.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Andress24

Ik vind het een prachtig model, maar het past niet in mijn setting - ik wacht nog op een betaalbaar bordeaux rood stelletje uit 1999.
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Thommy

Citaat van: Andress24 op 16 februari 2022, 12:50:06 PM- ik wacht nog op een betaalbaar bordeaux rood stelletje uit 1999.

Helaas... denk dat iedereen dat wel wil
Greetz

Thommy

Peter

Als ik denk aan mijn stelletjes die ik toen bij André (Jocadis) heb gekocht.
Redelijk van prijs en heel goede rijeigenschappen, dan vind ik het hedendaagse zeer duur en afwerking??
De Duitse treinstellen van Piko en zelfs de Hondenkoppen zijn heel goed en veeeeel goedkoper
Hierbij alvast twee foto's van een van mijn stelletjes (moet de andere foto's nog zoeken)

P2120130 by Peter Verlooy, on Flickr

P2160131 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

nou... die hondekoppen van piko zijn toch wel érg simpel hoor

Peter

Ja, niet te vergelijken met die van Artitec die dan ook veeel duurder zijn?
Die van Piko was een van de eerste treinstellen die ze jaren geleden produceerden en natuurlijk niet te vergelijken met de moderne produkties van heden
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

juist, dat waren bewust heel simpel gehouden modellen om goedkoop te zijn. Maar daarom zie ik de vergelijking met die belgische treinstellen niet echt....

Jurgen

Willen we terug naar de Budd gaan? Andere stelletjes hebben daar niets mee te maken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

 De stelletjes van Jocadis(niet de allereerste verisie met een zwak motortje in een van de draaistellen) waren volgens mij een even goede kwaliteit, zoniet beter dan die van VBV.
Met vriendelijke groeten
Peter