Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Rangeerloc type 270 en later reeks 70 in 3d

Gestart door Roderik, 13 juli 2021, 00:17:05 AM

Floris

nou, ik zou zeggen dat je dat wel werkend gaat krijgen dan. Cardans worden wel flink kort, maar met de kortste roco-cardan en de motorassen heel kort afgeslepen dat er precies nog een cardan-eindstukje op past moet t wel lukken denk ik.

755philippe

Ik weet het niet maar ga je met zulke korte cardans niet in de problemen geraken om je bochten te kunnen nemen want je hebt niet veel speling om je as te kunnen draaien ?
Mvg

Floris

bochten is niet zo'n probleem, tis maar een heel kort locje, als ik zo kijk hoe weinig ruimte de draaistellen van mijn laatste paar locjes nodig blijken te hebben voor de toch wel erg krappe bochtjes her en der zit ik daar t probleem niet zo. Wat wellicht lastiger is is dat de cardan ook wat speling in de lengte moet hebben om kantelen van t draaistel op te vangen bij hobbels in t spoor, daar zit je dan eerder mee.

Peter

Hoe langer ik dit draadje volg, hoe mooier ik je model ga vinden alsook de aandrijving ziet er uitstekend uit.
Heb mijn verzameling nog eens doorgekeken, doch helaas geen foto's meer van de 270/70.
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

de kardan aan het draaistel kun je niet in korten daar deze juist boven het draai punt zit .
maar aan de motor kant kun je nog wel iets weg nemen .je hebt maar 5 mm nodig om een kardan koppeling op vast te zetten .
daar de kardan boven het draaipunt zit gaat je kardan in een bocht niet moeten uit schuiven wel als er een hobbel in de baan zit want dan gaat die omhoog of omlaag gaan
in de rc gebruiken wij soms silicone darm om een koppeling te maken en dat werkt ook goed tot bepaalde snelheden .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

adrievans

#65
Citaat van: raf op 04 augustus 2021, 12:06:10 PM
in de rc gebruiken wij soms silicone darm om een koppeling te maken en dat werkt ook goed tot bepaalde snelheden .


Dat zou dan ook kunnen,het is tenslotte een rangeerlok geen thalys
Hoewel ik denk dat dat te stug is.
en de tegenstukken die op de motor komen kunnen best veel speling hebben.
Bovendien ,gezien de precisie van lokjes bouwen zal de rails kaarsrecht komen te liggen. ;)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

raf

er is ook siliconen darm te verkrijgen met een binnen diameter van 1 mm
deze is voor ons RC te slap dus wij gebruiken de rubberen
maar ok je trein motor draait geen 10,000 rpm
dus de silicone darm zou moeten volstaan .
baillien verkoopt die per meter
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Roderik

#67
It's Alive!!!

It's  alive! by roderik vanderkelen, on Flickr

Dit is een videootje maar je moet klikken op de foto om het te zien.  ::)

Momenteel nogal hoog op z'n pootjes maar daar werken we nog aan.

Untitled by roderik vanderkelen, on Flickr

Ook het kabelmanagement kan nog veeeeeeeeel beter.
Maar in elk geval heel tevreden dat dit aan het lukken is...
Always be modelling!

Michiel

Heerlijk nieuws is dat. Een overwinning en een mooie stap in de goede richting.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

Roderik knapgedaan hoor ja wadde
en de kardans zijn ook mooi van welk merk zijn ze ???
ook in de rc hebben we soms kleine kardans nodig

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

jawellll heel goed!
@raf: lijken me roco-cardans.

Roderik

Citaat van: Floris op 09 augustus 2021, 21:05:49 PM
jawellll heel goed!
@raf: lijken me roco-cardans.

dat zijn inderdaad de originele Roco's.
Always be modelling!

Stedahult

Mvh. Steef

Roderik

#73
Na een lange rustperiode (lees: veel andere zaken aan mijn hoofd) eindelijk mezelf eens er toe aangezet om een 270 af te werken.
Deze versie staat al in kleur maar ontbreekt nog de lichten, buffers en ramen. Ik mik er op deze tegen Ontraxs van volgend weekend klaar te krijgen.



Er zijn ook nog enkele andere locs in de maak:

type 250 ofte reeks 84


en mijn favoriet:
reeks 250 of type 92
Always be modelling!

GDE

Ik kan maar geen genoeg krijgen van jouw foto's Roderik. Het is telkens genieten en zot hoe gedetailleerd de modellen zijn . Echt knap gedaan !