Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

RUNE

#300
Goede tip, ziet er inderdaad beter uit.  Allee de zaag der weer maar in. :)
Een tip terug, op de zetels heb ik met een dun draadje uit de electr. dr. een beugel gemaakt op de zetel.
Als je inzoemd op de foto zie je het, zal nog eens een detail-foto posten.

IMG_20220218_163116 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Metpetergaathetbeter

#301
zeg Rudi, in uw kenniskring onderhouden er niet veel hunne auto zo te zien ? Alweer werk van de hoogste plank !  ;)

Floris

ha, kijkaan, ziet er inderdaad goed uit, die beugeltjes!

RUNE

Had nog een Roco  Nohab MY1131 met die veelkleurige kap liggen die nog moest aangepakt worden.
De deurtjes op de kop van de loc weggewerkt (plamuren en schuren) en in een Belgische livrei gespoten.  Nu alleen nog decals aanbrengen en verder afwerken.  Ben er alleen nog niet uit welke nummering voor deze livrei, eerst nog wat opzoekwerk.

IMG_20220305_161039 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Arnaudmarklin

Mooi werk voor de bolle neus.

Hoe hebt u de front gele banden geschilderd?

Mvg,
Arnaud
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

RUNE

Alles met de airbrush :
Beginnen met primer (in dit geval grijs) daarna eventueel schuur/plamuurwerk nog bijwerken. Kleine oneffenheden kan je ook nog bijwerken met spuitplamuur (Motip) weer schuren maar altijd weer afwerken met primer.
Dan model spuiten met gele kleur, dan met afplaktape (gele) de striping aanbrengen en afwerken met groen. Hierna weer aftapen en het zwart spuiten.
Later na de decals volgt nog de vernis.

Floris

keurig gedaan zeg

Murphy

Citaat van: RUNE op 18 februari 2022, 15:49:10 PM
IMG_20220218_163116 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Heb destijds zelf met een 2cv gereden (toevallig in de zelfde kleur) en naar mijn mening ben je de plaatsen waar hier bij dit karretje
het eerst roest optrad vergeten, namelijk de onderranden van de deuren, spatborden, het ventilatieroostertje onder de voorruit en aan de benzine-dop.
Bij het roest op de koplampen heb ik mijn twijfels, ik weet het echter niet 100% zeker van dit soort lichten, bij mijn 2cv waren het ronde lichten
en deze waren in PVC gemaakt.
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

RUNE

Roest kan zowat overal voorkomen en de uitzondering bevestigd de regel  :)
Hij is gespoten naar voorbeeld.

Knipsel2cv by rudi nelissen, on Flickr

Floris

tis wel een heel wat ouder voorbeeld. Zulke door de zon afgebakken lak is een heel ander soort roest dan de pekelvraat uit onze streken.

RUNE

Tis er ook ene uit de Provence, mooi gebruind  8)

Floris

hehehe ja. Mooi excuus om t wagentje te houden en hierna een frans baantje te bouwen 8)

DFS

Citaat van: RUNE op 05 maart 2022, 16:36:43 PM
Had nog een Roco  Nohab MY1131 met die veelkleurige kap liggen die nog moest aangepakt worden.
De deurtjes op de kop van de loc weggewerkt (plamuren en schuren) en in een Belgische livrei gespoten.  Nu alleen nog decals aanbrengen en verder afwerken.  Ben er alleen nog niet uit welke nummering voor deze livrei, eerst nog wat opzoekwerk.

IMG_20220305_161039 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Knap werk!

RUNE

Gisteren effe bezig geweest om een bollenstamper in elkaar te friemelen en hij werkt  :D.
Nog even wat fine-tunen, kleurtje erop en er dan nog wat maken voor de andere wissels.
Alvast een kort filmpje.   (op de foto klikken om naar filmpje te gaan)

VID_20220311_121516 by rudi nelissen, on Flickr


Floris