Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 27 oktober 2006, 02:05:26 AM

n/a

#75
Jurgen,

Bedankt voor je info.
Ik vind het prima. Bovendien Marklin doet het niet alleen meer. De rest volgt nu ook. Goed zo. Alleen zo blijven er voldoende winkels en fabrikanten overblijven.

En een andere manier van inkoop voor de handel en regels is helemaal niet verboden. Je moest eens weten hoe het in andere sectoren toegaat.

Bovendien de een zijn dood is de ander zijn brood. Onder de nieuwe regels maken nieuwe zaken ook nog een kans. Alleen de dumpers en dozen verplaatsers worden het slachtoffer van het nieuwe beleid van de grote fabrikanten.

En wie het gezeik 2-rail versus 3-rail beu is kom ook eens kijken op het Nederlandstalige Marklinforum. Dit forum is qua leden aantal al behoorlijk groot. www.marklinforum.nl


Kedeng Kedeng

#76
@ Marklinhobaan & Anarchy,
Jullie lijken mij toffe mannen maar los jullie persoonlijk mengingverschil op via MSN of zo.

Wat ik niet snap op dit forum is dat sommige mensen zo anti-Marklin kunnen zijn [:(],
Het is een merk zoals alle andere merken
& het heeft inderdaad wel zijn foutjes maar dat hebben andere merken ook.

@ Janjozef het heeft niks temaken met lange tenen maar met respect.
& respect hebben wij hier te weinig vind ik tegenover MSM-leden/fabrikanten & winkeliers.

Ik vind het jammer dat dit onderwerp is verpest door een negatieve reactie,
Ben 19 jaar & vind het raar dat oudere mannen ruzie maken & dat snap ik niet. Julie wel?

Jurgen

#77
Tja, Davy, als men zich als een klein kind gedraagt, dan moet je ze ook zo behandelen h?. [:0]

@ Kedeng, trek het u niet aan. Als een man ouder wordt, wordt dat gewoon een groot klein kind. [:D] Men zegt toch dat een man nooit volwassen wordt. [B)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

renstimpie

#78
citaat:
we hebben allemaal dezelfde passie en bouwen allemaal aan onze "droomwereld" en dan maakt het toch niet uit of het ac of dc is
inderdaad -  we hebben allemaal ??n ding gemeen - modelbouw (meer gespecifeerd - treinen - groot en klein)


Tim

14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

ysbeer

#79
Die nieuwe regels van maar twee fabrikanten,daar zie ik sorry niets van terecht komen.
Als eerste zijn vaste prijzen en prijs afspraken in de eu verboden,en zoals al eens gezegd,de grotere in nederland duitsland belgie zullen zich niet aflaten schepen met een standaard korting.
Nee,wie als winkelier twee loks besteld zal met een paar procent al blij mogen zijn,de groote jongens die honderde loks kopen onderhandelen heus wel 10 of 20 procent(of meer).
En niet krijgen is er heus niet bij,een koop staking van twee of drie grote,een artikel over prijsbinding in de MIBA,en weg is de afspraak.
Zeker in duitsland zijn er misschien 10 grote en de rest zijn kleine bestellers,waarop ROCO en FLEISCHMAAN heus niet zitten te wachten.

Bij zo een afsprak zijn merken als brawa,mehano,gutzold,hornby de lachende derde.

Spijt me voor de kleine winkelier,maar met goede service valt ook nog veel te bereiken.

wim ysbeer


n/a

#80
Droom maar lekker verder IJsbeer. En Europa, die zeggen zoveel en niemand die zich ernog aanhoudt. Het is wachten op het eerste land dat zegt dag Europa en zijn eigen weg weer gaat.

Er zijn al genoeg handelaren die hun dealerschap verloren hebben ook grote hoor. Maar dat is niet erg en dat geeft ook kansen voor nieuwkommers.

ysbeer

#81
citaat:
Geplaatst door Davy

Droom maar lekker verder IJsbeer. En Europa, die zeggen zoveel en niemand die zich ernog aanhoudt. Het is wachten op het eerste land dat zegt dag Europa en zijn eigen weg weer gaat.

Er zijn al genoeg handelaren die hun dealerschap verloren hebben ook grote hoor. Maar dat is niet erg en dat geeft ook kansen voor nieuwkommers.




sorry davy,je heb er niets van begrepen,ook niet van de EU,en al helemaal niet hoe de verkoop in elkaar steekt.
Als wat meer kennis van zaken had,zou je begrijpen dat er voor alle landen in de EU geen weg terug meer is,als die landen dat uberhaupt zouden willen.
En dealers vind je alleen in de autoverkoop.
Of wellicht bij marklin.

wim ysbeer

tufken

#82
citaat:
Geplaatst door Brunel

citaat:
Geplaatst door tufken

Er staan grote veranderingen op stapel in de modelbouwwereld.

We hebben vorige week met 2 directieleden van 2 grote merken (DC) gesproken en er gaan bepaalde regels opgelegd worden.

Dit voor elke modelverkoper en als je je er niet aan houdt kan je het je wel raden.

Dit zal gelden voor zowel de kleine als de grote zaken.

Kortingen zullen voor iedere winkel gelijk wordenhoe groot of hoe klein ook uw afname is.  

Zo zal iedereen met gelijke middelen kunnen werken er zou ook 1 prijs komen voor alle landen.

Als je je niet aan een bepaalde prijs houdt heb je de kans eruit te gaan.

Er worden 5 regels voor iedereen opgesteld waar je je moet aan gaan houden.

In 2007 zullen we er meer van horen als alles is uitgewerkt




Interessant. Alleen is het al vaker geprobeerd. Ik zie toch een paar problemen.
- Het is in strijd met mededingingsregels. Als dit doorgaat, zullen er gedupeerden zijn en die gedupeerden gaan aan de bel trekken.
- Als iedereen dezelfde korting krijgt, is het geen korting meer. Sommige grote zaken (in Nederland Modeltreinexpress of Totaltrain) genereren in hun eentje een behoorlijk deel van de markt. Wie 200 locs van een type tegelijk bestelt, laat zich echt niet afschepen met dezelfde korting die de kleine handelaren krijgen.
- De fabrikanten zijn ook helemaal niet in een positie om dergelijke dingen te eisen. Ze mogen blij zijn met ieder detailhandelspunt van enige omvang.



Dit heb ik hen ook gezegd, maar ze vertellen dat er via een  omweg die Europese regel kan omzeilen.

Dit hebben ze al door enkele advocaten laten onderzoken vertelden ze, ik heb daar niks mee te maken hoor.

Meer weet ik daar ook niet van.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


DasBert33

#83
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

@ Marklinhobaan & Anarchy,
Jullie lijken mij toffe mannen maar los jullie persoonlijk mengingverschil op via MSN of zo.

Wat ik niet snap op dit forum is dat sommige mensen zo anti-Marklin kunnen zijn [:(],
Het is een merk zoals alle andere merken
& het heeft inderdaad wel zijn foutjes maar dat hebben andere merken ook.

@ Janjozef het heeft niks temaken met lange tenen maar met respect.
& respect hebben wij hier te weinig vind ik tegenover MSM-leden/fabrikanten & winkeliers.

Ik vind het jammer dat dit onderwerp is verpest door een negatieve reactie,
Ben 19 jaar & vind het raar dat oudere mannen ruzie maken & dat snap ik niet. Julie wel?



Heel juist. Ik heb ongeveer hetzelfde proberen zeggen in een andere thread, zonder veel succes overigens.
 

Jurgen

#84
citaat:
Geplaatst door ysbeer


Of wellicht bij marklin.

wim ysbeer



Jij kan het blijkbaar ook niet laten h?, om zo ne keer na te trappen.
En dan vragen ze zich af waarom een draadje ontspoort. [V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

#85
Jurgen

Ik trap niks na.
MARKLIN is op dit moment de enige die z.g.n MARKLIN shops aan het opzetten is.
Daar is niks mis mee,dat moeten ze zelf weten.

Maar dat de tenen nu zo gevoelig zijn dat ik dat niet eens meer mag zeggen,vind ik droevig[:(][:(]

wim ysbeer

ysbeer

#86
Tufken
Ik heb hier als merk ROCO gebruikt maar het kan elk willekeurig merk zijn.
Wat is nu eigenlijk het belang van bij voorbeeld ROCO in de markt.
Men maakt treintjes en wenst die te verkopen.
Of ze dat doe aan jan piet of klaas interesseert ze geen hout.
Er zijn er pakweg 10000 gemaakt en die moeten weg,tegen de best mogelijke prijs.
Winkels uitsluiten is dus iets waar men niet op zit te wachten,men zal het dus ook alleen doen als er een belang voor hun inzit.
Nou en dat is ver zoeken,want wel 10 kleiner Fabrikanten liggen op de loer.
Als ze jou morgen niet meer willen leveren,wat zeg je dan tegen je klanten"haalt u die roco lok a.u.b bij mijn concurend"nee toch je zegt roco is rommel ik heb hier een practige lok van hupper de pup die is beter enz enz.
Trouwens zo ver komt het niet eens,je weet ook wel de grijze manier om toch ROCO in tekopen.
En zo zijn ze allemaal hoor,zeker de grote.

Het zijn niet eens de regels.
Maar geen enkele fabrikant, van wat dan ook,heeft er belang bij de koper(ik dus)tegen zich in het harnas te jagen.

Ik denk eerder dat de grote jongens van de fabrikanten de winkeliers zoet houden met fraaie praatjes,en daarna gewoon doorgan met verkopen verkopen verkopen aan wie dan ook.

de tijd zal het leren,maar ik geloof in mij redenering.
wim ysbeer


Greg

#87
terug even on-topic (nadien mag het gesprek gwn voortgaan[:p])

Naar het schijnt wordt dit de Marklin Insider wagon 2007:
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Brunel

#88
Hoort dat wagentje zo kort te zijn?

Jurgen

#89
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Jurgen

Ik trap niks na.
MARKLIN is op dit moment de enige die z.g.n MARKLIN shops aan het opzetten is.
Daar is niks mis mee,dat moeten ze zelf weten.

Maar dat de tenen nu zo gevoelig zijn dat ik dat niet eens meer mag zeggen,vind ik droevig[:(][:(]

wim ysbeer



Hmm, sorry wim, ik heb me eventjes laten gaan. Een mens zou van minder gefrustreerd geraken met al die onbenullige discussies hier.

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

terug even on-topic (nadien mag het gesprek gwn voortgaan)

Naar het schijnt wordt dit de Marklin Insider wagon 2007


Neenee, we blijven ontopic. Laat dat gesprek maar voor in de mails of via PM.

Het zou kunnen dat dit de nieuwe jaarwagen gaat worden. Als ik de foto goed bekijk staat er op de wagen "M?rklin Insider 2007". Waar heb je die foto eigenlijk gevonden?
In welk tijdperk hoort deze wagen thuis? Iemand enige info over dit soort van wagens?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.