Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

type 45 Olaerts

Gestart door arvooke, 15 januari 2021, 14:42:36 PM

Peter

PS: Ik had bij Olaerts een dubbele 45 gekocht die perfekt funktioneerde en die ik
aan Luc Dooms heb verkocht en volgens ik weet nog steeds in orde

P5160026 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

D_Loc

Citaat van: rous-alm op 25 juli 2025, 11:42:08 AMik heb ook al vele jaren een 45 van Olaerts. Reed van het begin max 20 cm...
onmiddelijk terug gebracht, na veel maanden tevergeefs wachten gevraagd hoe het zat. 
ik mocht hem komen terughalen, zogezegd gemaakt. 
Reed nog steeds niet. 
Na herhaaldelijk aandringen steeds geen antwoord gekregen.  Van garantie hadden ze nog nooit gehoord...
Altijd spijtig gevonden dat een bekende zaak, die overigens al veel zeer goede produkten op de markt bracht dit probleem niet wilden oplossen.
Ik weiger dan ook nog iets te kopen bij hen, alhoewel ik mij dikwijls moet inhouden...
Mijn 45 is nog steeds een toonzaalmodel ...doodjammer
Ik had ook een slecht rijdende 45. In één richting reed hij redelijk maar de andere richting uit was ronduit belabberd (met horten en stoten) en is daarom bij mij ook jaren niet aangeraakt.
Omdat ik echter met een Loksound voor de reeks 45 bezig was (dit was in 2020/2021) wilde ik toch wel een goed rijdend exemplaar hebben, daarom destijds een mail naar Olaerts gestuurd met de vraag of ze deze nog konden repareren (chassis vervangen) en dat kon. Het model in september 2021 afgegeven en een maand later kon ik hem gerepareerd en wel ophalen. Het ding rijdt sindsdien goed.

Geen idee wat er in uw geval is misgegaan, misschien geen vervang chassis meer beschikbaar maar dan hadden ze dat gewoon moeten melden als dat het geval is geweest.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

Citaat van: rous-alm op 25 juli 2025, 11:42:08 AMik heb ook al vele jaren een 45 van Olaerts. Reed van het begin max 20 cm...
onmiddelijk terug gebracht, na veel maanden tevergeefs wachten gevraagd hoe het zat. 
ik mocht hem komen terughalen, zogezegd gemaakt. 
Reed nog steeds niet. 
Na herhaaldelijk aandringen steeds geen antwoord gekregen.  Van garantie hadden ze nog nooit gehoord...
Altijd spijtig gevonden dat een bekende zaak, die overigens al veel zeer goede produkten op de markt bracht dit probleem niet wilden oplossen.
Ik weiger dan ook nog iets te kopen bij hen, alhoewel ik mij dikwijls moet inhouden...
Mijn 45 is nog steeds een toonzaalmodel ...doodjammer

Blijkbaar zijn er meerdere van die Belgische producenten in hetzelfde bedje ziek!

@ rous-alm, alhoewel ze niet gemakkelijk open te krijgen zijn zou ik toch eens proberen met een andere decoder.

Ook ik had in het begin problemen met mijn AR45.
De wielen van het niet aangedreven draaistel sleepten tegen het chassis,
In Woluwe sprak ik Guido daar over aan, zijn reactie was "a ja, die komen van bij ons", waarna hij zich omdraaide en met iemand anders begon te babbelen, ik kon beschikken! >:(
Ik heb dan maar zelf een slijpschijfje genomen en een deel van het chassis weggeslepen.
De AR45 rijdt nu voortreffelijk.
Het probleem met de niet-draaiende tenderwielen van mijn 29.013 heb ik uiteindelijk ook zelf moeten oplossen....

;)

Thommy

waren niet enkel de AR45's die in 1e run minder waren. Hoorde dat ook vaak van de Break-modellen wat me ook altijd tegen gehouden heeft om zoeen te kopen. Paar jaar terug dan een aangepaste overgekocht hier op het board, dat ding rijdt super.

zo'n slechte AR45 zou ik ook wel nog es willen... om te zien of die te fixen zijn
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 30 juli 2025, 15:43:49 PMzo'n slechte AR45 zou ik ook wel nog es willen... om te zien of die te fixen zijn

Bwah....meestal is alles wel te fixen he Tommy, maar wij gaan er van uit als je meer dan 300euro geeft voor zo'n model dat er niks aan te fixen valt, of dat er minstens een degelijke service bij hoort.
Je moet ook niet met vals geld betalen hé!

;)

rgp

Och en buiten de AR 45 en de breaks, waren er ook problemen met de HL29 en HL53 op K-wissels en de HL29 in spoor 0 (wielen niet op juiste spoorbreedte)  >:(
Ben gestopt om in België nog één eurocent aan treinen uit te geven.

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 30 juli 2025, 19:02:29 PM
Citaat van: Thommy op 30 juli 2025, 15:43:49 PMzo'n slechte AR45 zou ik ook wel nog es willen... om te zien of die te fixen zijn

Bwah....meestal is alles wel te fixen he Tommy, maar wij gaan er van uit als je meer dan 300euro geeft voor zo'n model dat er niks aan te fixen valt, of dat er minstens een degelijke service bij hoort.
Je moet ook niet met vals geld betalen hé!

;)

nja, klopt natuurlijk volledig. Daarmee dat ik nu enkel nog 2de hands locs koop waar er iets mis mee is. Lukt het me om te fixen, top. Zoniet breek ik m'n kop erop tot het lukt (en in slechtste geval een leercurve doorgemaakt).
Greetz

Thommy

raf

ik moest eens een rooster voor een tee 103 hebben en die koste nieuw meer dan een tweede hands lok .dus ik verzamel goedkope loks waar ik iets van nodig heb en de rest is gewoon stock .ik draai ze niet uitelkaar want dan moet je weer alles in bakjes leggen en dergelijke en dan verlies je toch weer stukjes

eens die ar45 nieuwe tandwielen hebben rijden ze voortreffelijk.
het hangt ook af welke serie je hebt gekocht
die ik hersteld had was denk ik een pre serie
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rous-alm

hallo,

Jammer toch dat men geen betere service krijgt bij Olaerts.
Ik begrijp volkomen dat het voor hen ook niet zo aangenaam is.  Ze maken ze allemaal in China, en wellicht is het niet zo eenvoudig om met die mannen daar te onderhandelen.

Maar is er iemand die weet waar je ergens aan nieuwe tandwieltjes voor de AR45 zou kunnen geraken ?  Dan zou ik toch proberen om de gebarsten exemplaren te vervangen...
Lukt het niet, dan blijft mijn 45 een vitrine model ..

Ik maakte er eentje los, om de afmetingen te kunnen meten.
Uitwendige diameter is 5 mm, dikte is 3 mm, asgat is 2 mm, met 12 tanden
de soort tanden kan ik niet beoordelen, heb daar geen verstand van !

Terloops, ook dat zou Olaerts toch moeten kunnen leveren ...

Peter

Probeer eens bij de gekende Duitse handelaars, zoals bv. Hünerbein in Aachen (net over grens eigenlijk)
Die heeft nogal wat onderdelen in voorraaad
Met vriendelijke groeten
Peter