Bouwsels in schaal 0, ook leuk!

Gestart door hans63, 12 december 2020, 11:51:01 AM

hans63

Tjaa, dit draadje loopt wat achter. De Sedona baan is inmiddels voltooid en heeft zijn 1e tentoonstelling achter
de rug. Dit was in april bij de US Convention in Aalten (NL). bijgevoegd nog een foto:

Zowel de Sedonabaan en de Billardbaan staan op zolder op hun volgende tentoonstelling te wachten. In de tussentijd begint het wel weer te kriebelen om iets nieuws te starten. ;D  De afgelopen weken zijn besteed aan de tuin op orde krijgen en dat is nu grotendeels wel gedaan. In het voorjaar is dit altijd weer een behoorlijke klus. De sproei installatie heeft overuren gedraaid op de negatieve stroomprijzen van afgelopen weken en het jonge groen staat er weer fris bij.  :)

De volgende baan wordt opnieuw een Amerikaanse baan (rond 1930) in de schaal On30. Het afgelopen jaar heb
ik voldoende Bachmann materieel verzameld om de baan te vullen. Sommige stukken print ik zelf met bestanden die van
het internet komen.
De baan wordt een stuk groter dan Sedona, het totaal word zo'n 4,5 m en daarmee ook gelijk het grootste wat ik tot zover
gebouwd heb. De verschillende technieken van de voorgaande banen gaan hier samenkomen, maar er komen ook voldoende nieuwe zaken bij, waaronder het gebruik van stubswitches voor de wissels.

Op de baan zal heen- en weer gependeld worden naar 3 verschillende niveau's : het principe van een switchback maar dan met mijn eigen twist.  ;)
Als staging komt er opnieuw een automatische schuifbak zoals ook bij de Billardbaan, maar dan in grotere uitvoering.
Je ziet het, komende jaren is er weer voldoende te doen  ;D en tussendoor gaan er ook nog diverse tentoonstellingen gedraaid worden.

De achtergrond is altijd een belangrijk item op mijn banen. Het versterkt de beleving flink en geeft diepte aan het geheel.
De beoogde achtergrond voor deze baan is bijgevoegd alsmede de eerste aanzet tot een bouwwerk.
We zullen zien hoe het allemaal gaat lopen...

hans63

Het bouwwerk is inmiddels uitgegroeid tot een complete brug.  :)

Sven VG

Hans,
Die brug ziet er alvast heel indrukwekkend uit. Benieuwd hoe dat zijn plaats gaat krijgen op jouw baan.

hans63

Ja, ik ook. Maar komt vast wel goed.  ;D

eerst even bezig met een Gallows draaischijf.
mechaniekje bedenken en vooral nauwkeurig werken.