Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

40 jaar stof

Gestart door Alberke, 01 oktober 2020, 14:42:31 PM

Alberke

Een overzichtje:
(let niet op die Canadees, die is verloren gereden!)
overzicht by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

adrievans

mooie baan, weer eens wat anders dat je het station van de straatkant ziet.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Havoc

Die ene canadees is verloren gereden, maar die andere heeft een accidentje gehad! Denk dat Sarens eens gaat moeten langskomen om die daar weg te krijgen :) Met dat bovenaanzicht valt het wel op dat die chauffeur ook een probleem gaat hebben om daar te keren. Die gaat achteruit die tunnel doormoeten. Volgende keer een camionette sturen voor Trees. Zo'n driewiel Piagio?

Bij mij doet dit denken aan de chauffeurs van "Cars Renard" in St-Agatha-Berchem. Als die mannen achteruit de garage moesten binnenrijden stond heel de steenweg geblokkeerd. Tram en bus incl. En die deden dat in no time! Met langs elke kant 10cm. (40 jaar geleden....)

Wat ik door dit overzicht te zien wat mis is een mogelijkheid voor voetgangers om van het bovenste niveau naar beneden te geraken. Naar die markt bvb, of naar het station.

Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu



Ik vind dit een heel leuk hoekje.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

De absolute beginner

Citaat van: Havoc op 17 augustus 2021, 20:32:50 PM

Wat ik door dit overzicht te zien wat mis is een mogelijkheid voor voetgangers om van het bovenste niveau naar beneden te geraken. Naar die markt bvb, of naar het station.


Daar zegt ge zoiets... Dat mis ik ook eigenlijk wel.

Cyriel

Alberke

Citaat van: Havoc op 17 augustus 2021, 20:32:50 PM

Wat ik door dit overzicht te zien wat mis is een mogelijkheid voor voetgangers om van het bovenste niveau naar beneden te geraken. Naar die markt bvb, of naar het station.
Inderdaad een klein detail  :D
Een trap misschien, of voor de ouderlingen een lift? In elk geval kunnen ze de bus nemen  ;)
Kijk, dat zijn nu handige tips
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

De absolute beginner

Een lift zoals van het Justitiepaleis naar de Marollen misschien (iets op dat gedacht)?

Cyriel

Havoc

Hugo kennende wordt het een "specialleke". Een kabelbaan? Zo'n "funicular"? (https://en.wikipedia.org/wiki/Funicular) Hydraulische lift?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Dit blijft een leuk project. Het geeft goesting om met mijn eigen baan verder te gaan ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alberke

ja, hoe gaan die sukkels van dat hoge straatniveau naar beneden?
Via dit trappenhuis met lift natuurlijk  ;)
waar die uitkomt is nog in beraad! ;)
lift by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Citaat van: Alberke op 18 augustus 2021, 12:51:47 PM
ja, hoe gaan die sukkels van dat hoge straatniveau naar beneden?
Via dit trappenhuis met lift natuurlijk  ;)
waar die uitkomt is nog in beraad! ;)
Als ik het goed situeer ergens in het kerkhof.... :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 17 augustus 2021, 19:53:12 PM
Een overzichtje:


Even (voort) muggeziften...
Ik weet dat je moet creatief zijn met plaatsindeling, maar hoop dat het linker gedeelte van het kerkhof enkel bedoeld is voor urnes/gedenkplaten.....dus bovengronds!

;)

Alan On Track

Het leuke is dat, hoewel je baan niet heel groot is, elke foto wel een ander tafereeltje uitbeeldt  :)

Citaat van: Rangeerduivel op 18 augustus 2021, 13:13:06 PM

Even (voort) muggeziften...
Ik weet dat je moet creatief zijn met plaatsindeling, maar hoop dat het linker gedeelte van het kerkhof enkel bedoeld is voor urnes/gedenkplaten.....dus bovengronds!
;)

Ik meen me te herinneren dat er een of andere stad was een aantal jaar terug waar veel te doen was over een metrotunnel die vlak onder een kerkhof zou gaan. Nu, dat is als treinliefhebber wel de beste plaats om begraven te worden natuurlijk  ;D.
Modelbouw is een kunst

Rangeerduivel

Citaat van: Alan On Track op 18 augustus 2021, 13:30:04 PM
Ik meen me te herinneren dat er een of andere stad was een aantal jaar terug waar veel te doen was over een metrotunnel die vlak onder een kerkhof zou gaan. Nu, dat is als treinliefhebber wel de beste plaats om begraven te worden natuurlijk  ;D.

De beste maar ook de minst rustige plaats mijgedacht.... ;D ;D
En Hugo kent mij goed genoeg om te weten dat dit uiterst lakoniek bedoeld is hoor! 8)

;)

Alberke

Citaat van: Alan On Track op 18 augustus 2021, 13:30:04 PM
Het leuke is dat, hoewel je baan niet heel groot is, elke foto wel een ander tafereeltje uitbeeldt  :)

dat is inderdaad de bedoeling; en een uitdaging om het min of meer in het "verhaal" te laten passen, :D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D