Safari op de Bocklijn

Gestart door 55erke, 14 augustus 2020, 21:59:18 PM

OlivierV

Ik was er dit weekend ook, zaterdag hele dag van hot naar her gecrost om wat plaatjes te nemen, deze volgen binnenkort wel eens.
Vandaag heb ik gewoon de trein genomen en de lijn eens mee afgereden, daar de samenstelling van trein toch dezelfde van gisteren was.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mark7758

Stond je bij de onbewaakte overweg in de volle regen? Rond 16.50
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

Citaat van: mark7758 op 17 augustus 2020, 09:58:52 AM
Stond je bij de onbewaakte overweg in de volle regen? Rond 16.50
Dag Mark, neen, mijn laatste foto's zijn vanop de voetgangersbrug tussen Dorine en Purnode in volle regen en de trein terug van naast de tunnelingang. (17u10 en 17u35 ongeveer).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Lijn50

Ik kon er niet bij zijn vrijdag.
Dan maar zaterdag eens langs geweest in de bekende wei onder de autostrade voor de gewone heen- en terugritten.

PFT 5183 & 5205--2020-08-15--010
by Philippe Smets, sur Flickr

Koen

Die 51-erg zijn toch machtige machines hé. Pure nostalgie. Ik woonde in mijn jeugd niet ver van Lijn 53. Elke morgen stond er een 51 (meestal met een lange sleep) te wachten om Mechelen binnen te rijden. Als deze dan vertrok ... zalig. Daar heb ik het treinvirus opgelopen  ::).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

Ik dacht dat die I5 op een niet aangesloten spoortje naast de loods stond? Of is dit een andere I5?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Ze hebben hem verplaatst en opgefrist dacht ik

OlivierV

Een eerste plaatje net na de uitgraving van Sovet.


HLD 5183 @ Sovet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

railrunner

Mooie plaatjes van een idyllische lijn! Rijden die treintjes heel de week of enkel in het weekend?

Rangeerduivel

Citaat van: railrunner op 20 augustus 2020, 11:30:25 AM
Mooie plaatjes van een idyllische lijn! Rijden die treintjes heel de week of enkel in het weekend?
Citaat van: geert desc op 14 augustus 2020, 23:19:07 PM
Jammer dat tsp niet alles op voorhand aankondigen . Soms twijfel ik en achteraf gezien zijn er meer dingen te zien dan aangekondigd .

Ik denk dat je best het programma van TSP op hun site raadpleegt daarvoor Jim,
Dat bestaat uit vooraf aangekondigde ritten....en die vinden zeker niet elke dag plaats!

;)

OlivierV

Tijdens het seizoen vrijdag-zaterdag-zondag, uurregeling is op de site van Chemin de Fer du Bocq te vinden!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

D_Loc

Ik was ook mee met de fotosafari, ik heb mijn foto's in een album gezet op Flickr (klik op de foto):



Daarnaast ook nog het e.e.a. gefilmd (klik op de foto om naar de film te gaan):

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Jurgen

Citaat van: the_gold op 19 augustus 2020, 12:31:29 PM
Ze hebben hem verplaatst en opgefrist dacht ik

Euh? Hoe dan?

Het spoor van die I5 was niet aangesloten en hij werd destijds met kranen op zijn plaats gezet. Hebben ze dit nu opnieuw met kranen gedaan dan? Want eventjes optillen en van spoor veranderen zoals bij onze H0-modelletjes is nogal moeilijk.

Blij dat hij terug rijdt hé, daar niets van, maar ik zit enkel met vraagtekens hoe ze hem terug op het (juiste) spoor gekregen hebben. Beelden iemand?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.