Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Mijn eerste treinset

Gestart door efl045, 13 juni 2020, 17:44:22 PM

adrievans

#60
 mijn eerste set was van minitrix en die kreeg ik met kerst toen ik een jaar of 14 was.
Was toen al door het treinvirus gestoken door mijn zwager die al een grote treinbaan had waar ik regelmatig op bezoek ging.
https://images.app.goo.gl/rCKoVZCdh76aQsDi9
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

B_Modelbouw

Mijn eerste set er een van Jouef gekregen van de Sint, later werden dat van Fleischmann...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Jacques D

Voor mijn eerste set moet ik teruggaan naar 1957. Ik  was toen 3 jaar, dus de eerste jaren kwam die enkel boven als mijn vader erbij was. De set was een Märklin CM 805/3, bestaande uit een stoomlokje CM800 (de latere 3000), 3 goederenwagens en een ovaaltje M-rails. Ik heb het setje nog steeds met de originele doos. De prijs staat er nog op (575 Bfr.) Ook de transformator, die niet inbegrepen was, heb ik nog. Hoewel alles nog prima werkte, heb ik het lokje vorig jaar een verjongingskuur gegeven. Het antieke omschakelrelais heb ik eruit gesloopt evenals de veldspoel. Nu zit er een 5-sterrenmotor van Märklin in, met een permanentmagneet en een ESU-Lokpilot 5. De lampjes heb ik vervangen door LED's. Zotte kosten die ik alleen maar kan verantwoorden omwille van nostalgische redenen.

https://photos.app.goo.gl/XNbGsnWksgZvdmNz8
H0 2-rail en 3-rail + H0m&H0e - Digitaal
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op België, Duitsland en USA + stoomtrams

Thommy

Mijn eerste trein was geen set. 2 2de hands Lima locs (de bekende 6 assige NL-er en een Frans locje). Pak sporen en een transfo. Moet ik een jaar of 6 geweest zijn.

De eerste set was dan wel een Lima set nieuw rond de 12j (of 13). Na veel gezaag en gedoe want die 1e waren 'weggestoken' door de oudjes.

Meeste Lima's locs/setten zijn weg. Maar die 2 locjes blijven desondanks toch.
Greetz

Thommy

Boemeltrein

Mijn eerste treinen waren de afdankertjes van mijn neven die ik kreeg toen ik acht was, een Jouef bb1300, de groene, en een BB67000 ,een Lima NMBS E-lok 125 en Diesel "Y 51.130 van de SNCF, een reeks CIWL's de te korte, zo'n Franse postwagon en goederenwagons zoals de "kronenbourg" een "AGFA" en een "Stef". Door deze afdankertjes had ik de modelspoormicrobe beet. Het grote trauma kwam, toen ik zo'n 12 jaar was, bij een inbraak, je zal het niet geloven' mijn complete doos treinen mee werd gestolen >:( :'(