Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

RobVille

Dank je!

De haven is nu definitief qua lay-out. Vond sommige onderdelen te vlak of te plomp. Deze haven is niet meer in gebruik. Installaties roesten weg, het bekken verzandt, het houtwerk rot weg.









Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Aan de rechter kant, bij de dubbelsporige tunnelingang, had ik zo mijn twijfels over de houten boogbrug, zeker nu ik aan de definitieve afwerking begin. De autobrug bij de zandoverslag maar weer eens gesloopt, te steile hellingen. Ook werd het zicht op de installaties sterk beperkt. Nu heb ik deze brug als vervanging van de houten brug geplaatst. Meteen heb ik de loop van de rivier ook aangepast.







Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Aanpassingen aan de hellingen en rivierbed bij de tunnel. Ben nu bezig met de laatste twee zakken Sculptamold. Dit product, is in tegenstelling, tot het nieuwe, dat onlangs op de markt is gekomen, veel lastiger te verwerken. Voor het bevestigen van de gipsen rotsdelen is dit geen probleem. In de haven heb ik daarentegen Mifoshape! gebruikt. Het is een verademing om mee te werken. De structuur is veel fijner, blijft veel langer verwerkbaar, je kan er veel gedetailleerder, objecten mee maken ...









Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Dutch US Convention

Mooi hoor! Dutch US Convention 2026?  ;)
Organisatie van de Dutch US Convention. Kijk op www.dutchusconv.nl

RobVille

Nou, mijn bouwtempo is erg laag ....  8)

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Dutch US Convention

Organisatie van de Dutch US Convention. Kijk op www.dutchusconv.nl

RobVille

#396
Mooi, hou het in gedachte.

Weer eens de decoupeerzaag gebruikt om de contouren van het landschap aan te passen. Het zijspoor met de overslag van zand van spoor naar auto, lag verscholen achter het talud van de autobrug. Omdat ik deze brug verplaatst heb naar een andere plek, besloten om deze hellingen te slopen. Nu krijg ik meer zicht op de losplaats en de rails. Het ziet er, voorlopig nog rommelig uit.


--> Oude situatie













Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

De focus ligt nu even op het havenbekken. Ik wil dit gedeelte nu klaar hebben zodat het water gegoten kan worden. Nog wat foto's van de werkzaamheden.











Rob



I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Dutch US Convention

Organisatie van de Dutch US Convention. Kijk op www.dutchusconv.nl

RobVille

Het havenbekken is nu, op het gieten van water en nog wat kleine werkzaamheden, zoals het nog zanden tussen de vegetatie, afgerond.











Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Het plateau aflopend naar de rivierdelta is nu aan de beurt.















Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Het plateau is nu verder van struiken en gras voorzien en de rivierdelta krijgt nu langzamerhand meer vorm. Alle materialen liggen nog niet vast.















Nu ik enige cursussen gevolgd heb en de benodigde materialen ter beschikking heb, neemt het tempo toe. De modelbaan staat thuis, zeker een groot voordeel ;)

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#402
De definitieve invulling van het plateau is nu min of meer klaar. Sommige plekken moeten nog gedrybrusht worden. Soms nog een beetje zanden ...

Voor -->



en na .....















Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#403
Even een ander onderwerp. Ik vond in mijn kast nog een bouwpakket, van een aantal jaren terug. Bij de bouw is deze enigszins verminkt.







Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

grove den

 "Bij de bouw is deze enigszins verminkt."
Perfekt dus!  ;)
En ik zie dat er ook nog wat Pinussen op de achtergrond groeien! 

Jos