Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

AM 104 bordeaux - Van Biervliet

Gestart door 1885, 01 april 2020, 13:14:20 PM

Kris

Hallo ,

Zou hij zijn winst (als hij al een zot kan vinden) mooi aangeven aan de fiscus ? , het is duidelijk dat hij zaken aankoopt om er handel mee te drijven dus belastingplichtig , onze staatskas zal het graag zien zo'n mooie winst , dit is zeker een voldoende belasting  om enkele maskers te kopen. Mogelijk leest de fiscus mee  :)


svvander

Stel u voor dat we alles wat we 2de hands verkopen met winst aangeven... België is uit de schulden! Pas op, dit is er los over he. Maar langs de andere kant: vraag en aanbod geldt hier ook. Als er iemand echt zo gek is om dit er voor te geven? Wie zijn wij om te zeggen dat dit niet kan. Dat het immoreel is: ja, dat het niet wettelijk is: helemaal niet.

Hoeveel keer heb ik mijn materiaal daags na ik het zelf verkocht had voor een "redelijke" prijs, voor een veel hogere prijs te koop zien liggen op beurzen of op 2de hands? (Niet alleen modelbouw trouwens, ik spreek ook van mijn moto's en moto-onderdelen vroeger).

Het omgekeerde geldt wat mij betreft ook. Ik heb mijn wagen te koop gezet. Ik wil hem verkopen voor een bepaalde prijs (die volgens mij gerechtvaardigd is). Ik krijg dagelijks mailtjes van mensen die hem willen kopen ("Ik kom hem binnen 10 minuten halen, cash, zonder keuring") voor een veel lagere prijs. Als ik dan antwoord dat ze bedankt zijn voor hun bod, maar dat het te laag is, krijg ik allerlei verwijten naar mijn hoofd. Waarom? Ze hebben op dat ogenblik de wagen zelf nog niet gezien, er nog niet mee gereden, laat staan dat ze weten waarom ik hem verkoop. Ik heb het nog niet zo heel lang geleden ook tegen Karl (Mardig hier op het forum), ook nog gezegd... mensen willen zelf niet veel uitgeven, maar vragen voor eigen producten meer dan dat ze waard zijn. Ik heb daar geen probleem mee, dan moet ik het niet hebben... maar ik laat de verkoper dan ook verder gerust. Just My 2 cents.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Kris

Zoals ik aangaf , er is een verschil tussen een verkoop van een tweedehandsspul en handel drijven.


755philippe

#93
Dat die kerel winst maak heb ik normaal geen probleem mee. Waar ik het wel wat moeilijker mee heb is dat je een woekerwinst beoogd op een zaak of voorwerp die als hoofdzaak heeft een goed doel te sponseren. Deze man had eens tijdens de corona piek in een ziekenhuis of wzc moeten werken. Dit vertoond in mijn ogen weinig respekt voor de mensen die hier zwoegen om mensenlevens te redden. Je zou maar een familielid moeten hebben die beademd moeten worden of stervende is tgv corona. Ja dit moest ik toch even mededelen en ja ik zit zelf in die sector. Natuurlijk wil ik hier geen eindeloze discussie voeren want de man verkoopt zijn treinstel aan degene die daarvoor het gevraagde bedrag wilt voor neertellen. Ja, een verwoed verzamelaar die het absoluut wil hebben zal dit misschien wel betalen alhoewel ik ervan overtuigd ben dat binnen een jaar of 2 wel enkelen de revu zullen passeren voor een aanvaarbare prijs. Gewoon wat geduld hebben en het komt goed.
Mvg


755philippe

svvander

Citaat van: Snobby Crash op 01 april 2020, 15:42:36 PM
Ik heb reeds de Jocadis en daar even wat foto's van genomen... Over welke naad hebben jullie het ?
Wat wel een verschil is dat tussen de deur bij de Jocadis 2 ramen zitten en het model Van Biervliet zit er maar 1.

Geert







Tip: er staat nu zo ééntje te koop op 2de hands!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

#95
Citaat van: svvander op 18 juli 2020, 14:11:50 PM



Tip: er staat nu zo ééntje te koop op 2de hands!

Ja , voor de verzamelaar een mooie kans (niet duur), maar het is er nog ééntje met Tenshodo motor(en) dus om te rijden heb je er niet veel aan...
https://www.2dehands.be/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m1577474738-motorstel-nmbs-am-66.html?c=616603ef45858348653497f50331cdbd&previousPage=home

;)

Sicco

Daarentegen is dat dan weer wél een waarheidsgetrouw model  ;)

mardig23

En verkocht, en vermoedelijk binnenkort op eBay of catawiki aan dubbele prijs. ;)

En allemaal in het zwart Kris, zoals de meeste die je op de beurzen tegenkomt :-X
Mvg Karl

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be



Sicco

Opvallend is wel dat hij blijkbaar óók weinig geduld heeft. Dus wel verwachten dat een model op het moment van uitkomen al 3x over de kop gaat, maar wel de noodzaak voelen om na een week ofzo 1/3e van de prijs af te doen omdat je niet snel genoeg rijk wordt aan je handeltje.... we hebben hier echt te maken met een bijzonder individu. Ik hoop inderdaad dat niemand zo gek is om een prijs te bieden die ook maar een euro hoger ligt dan de prijs van VBV  ;D

755philippe

Heb net gezien bij zijn andere aanbiedingen dat hij 2 Marklin TEE-rijtuigen SNCF verkoopt. Zijn beginbod is ook niet mals. Ben er zeker van dat ook niemand dit bedrag zal bieden. Liefst 109€ voor 2 wagons waarvan het produktiegetal bij Marklin zeker meer dan enkele duizenden stuks bedraagt. Zeldzaam is het model dan ook weer niet. Maar... hoop doet leven zeker.
Mvg


755philippe

B_Modelbouw

Binnen veertiendagen komt die in "Stukken van Mensen" op VT4, en Bie gaat een gigantisch bod doen  ;D ;D ;D

Is dit oplichting? Vragen staat vrij en de gek die het er voor wil geven zal er ook wel zijn.

We kunnen zagen en klagen, maar dat lost toch niets op... en waarom hier brullen van dat mag niet, maar aan de andere zijde andere zaken wel gewoon aanvaarden ?

- 20 jaar geleden een VW T1 Sambabus  gekocht voor amper € 5000,- of beter gezegd een hoop schroot. Nu opgemaakt en rij waardig met originele stukken, dat zelfs VW zelf hem wil terug kopen voor een bedrag van zeven cijfers.


Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

Citaat van: B_Modelbouw op 24 juli 2020, 16:32:56 PM
Nu opgemaakt en rij waardig met originele stukken, dat zelfs VW zelf hem wil terug kopen voor een bedrag van zeven cijfers.

Ik denk niet dat dit met de 104 zal lukken, Van Biervliet zal eens in zijn haar krabben mijgedacht!  :o ::) ::) ;D

;)