Foto's uit de oude doos. (Hobby virus tegen de wereld.)

Gestart door mark7758, 27 maart 2020, 13:00:48 PM

Dreha

Oh fantastisch die strijkijzers.
Ben vroeger (jaren 80) vaak van Brussel naar Basel gespoord -> herinneringen.
Super dat nog allemaal eens terug te zien.

Chrisrail

#151
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Peter

Diesellok baureihe 218 van de Deutsche Bundesbahn, gefotografeerd in juli 2004
in het eindstation (netje) van Füssen in de Allgäu.(Dtsl) Deze treinen werden ingezet op de verbinding
tussen Füssen en München

P6270012 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Peter,

Propere diesel met witte randjes om de buffers.
Met een stuurstandrijtuig aan de andere kant ?
Of toch omlopen ?

Peter

Herwig,
Stuurstandrijtuig aan de andere kant. Omlopen is niet mogelijk want ondanks dat er vier sporen zijn kan dit niet.
De vier sporen zijn alle doodlopend
Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

Smullen weer, die ouwe CFL, geweldig mooie platen ;)

Herwig

#156
Naar aanleiding van dat Duitse kopstation van Peter :

Heeft er iemand (eigen) vakantiefoto's (of een verwijzing) naar het oude of huidige kopstation van D-Heinsberg ?
Wel àndere foto's dan die paar die gccgle laat zien.  Je weet maar nooit.
Heinsberg in Rheinland-Westfalen ligt ten oosten van Maaseik.


Peter

Zal het aan onze vriend Karl vragen. Die woont in Linnich en dat is daar niet zo ver vandaan.
Is nogal goed op de hoogte van de lokale spoorwegen in die uithoek.
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#158
Peter,
Dank alvast.
Zo'n reëel kopstation als in Füssen of Heinsberg  kan steeds een interessante inspiratie vormen voor (compacte) modelbanen
( de streek S/Zelfkant,  ten westen van Heinsberg-Jülich-Linnich,  was tot in de jaren 1960 Nederlands )

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Het gebied van de Selfkant is na de tweede wereldoorlog aan Nederland afgestaan als herstelbetaling. Nederland heeft er toen een verkeersweg doorheen gelegd, de N274/L410. Het gebied is inderdaad weer aan Duitsland teruggegeven omdat het niet werkte. Een gebied waar uitsluitend Duitsers wonen kun je niet zomaar vernederlandsen.
De verkeersweg is nog lang Nederlands gebleven. Twintig jaar geleden ben ik er over gefietst en toen waren er geen verbindingen met de kruisende Duitse wegen. Het was dus een weg waarover je uitsluitend van Nederland naar Nederland kon rijden. Er stonden toen nog verroeste borden waarop stond dat je de weg niet mocht verlaten en niet mocht stoppen.

Herwig

#161
Selfkant,    mét een museumspoor:      selfkantbahn.de 
( en zo past het weer in deze forumrubriek )

[  citaat:    "....Een gebied waar uitsluitend Duitsers wonen kun je niet zomaar vernederlandsen..." .
Dus een grensgebied vernederlandsen lukt blijkbaar niet. Dit, naar van horen zeggen, in tegenstelling met verfransen ,  elders ..(maar dit is totaal buiten-topic, pardon)  ]


Havoc

Citaat van: Klaas Zondervan op 28 april 2020, 14:47:35 PM
Het gebied van de Selfkant is na de tweede wereldoorlog aan Nederland afgestaan als herstelbetaling. Nederland heeft er toen een verkeersweg doorheen gelegd, de N274/L410. Het gebied is inderdaad weer aan Duitsland teruggegeven omdat het niet werkte. Een gebied waar uitsluitend Duitsers wonen kun je niet zomaar vernederlandsen.
De verkeersweg is nog lang Nederlands gebleven. Twintig jaar geleden ben ik er over gefietst en toen waren er geen verbindingen met de kruisende Duitse wegen. Het was dus een weg waarover je uitsluitend van Nederland naar Nederland kon rijden. Er stonden toen nog verroeste borden waarop stond dat je de weg niet mocht verlaten en niet mocht stoppen.

Eigenaardig dat dit met de oostkantons en elzas zo geen problemen gegeven heeft. Kennelijk is de nederlands aanpak niet dezelfde geweest.  Inderdaad wel verfransen...

Maar Baarle-Hertog/Nassau... dat lukt gewoon nooit!
Met vakantie voor onbepaalde duur.


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *