Faller Car System Traffic control

Gestart door minibaan, 29 september 2019, 14:18:24 PM

B_Modelbouw

Een stopspoel via een servo... Is mogelijk, maar ben er niet meteen een voorstander van.
Waarom iets oplossen via iets dat beweegt, en mogelijk voor storingen kan zorgen...

DC Car is een mooi systeem, stoppen (en nog vele andere dingen) via Infrarood leds... maar heeft het nadeel dat alle wagens van een decoder en IR leds dienen voorzien te worden (hogere kostprijs).

Zelf combineer ik beiden, al is het de bedoeling op termijn alle voertuigen om te bouwen naar DC Car (versnellen, vertragen, lichten aan/uit, knipperen Links en Rechts, Stoplichten bij remmen,... en dat via het DCC protocol)

Een artikel voor MSM ? Evan had er ooit een geschreven ...
Trouwens zaken waar ik vroeger tegenaan liep en verbeterde, zijn nu zelfs in een nog betere versie aan te kopen.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


minibaan

Ik ben intussen een stuk wijzer geworden. Op Euromodelbouw gesproken met Falles Store. Bleek dat ik programma 6 moet instellen. De platte kant van de sensor maakt niets uit voor de werking. Met potmeter de stoptijd regelen en blijkt nu te werken. Hoewel... het ene voertuig zet de sensor wel in werking en het andere niet. Zou moeten gebeuren door het magneetje dat de vooras stuurt. Beide voertuigen komen recht uit het doosje, nog eens proberen met de vrachtwagen. Alleszins dank voor de reacties!