Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Toon je vakantietreinen...

Gestart door Michiel, 09 juli 2019, 21:46:47 PM

Lijn50

Goede morgen,

Mijn eerste treinenfotosafari in het buitenland bracht mij in 1980 naar Zwitserland, meer bepaald naar Graubünden en zijn Rhätische Bahn en naar Uri met zijn toenmalige Furka Oberalpbahn.
Verleden jaar wou ik die reis overdoen maar ter plaaste, hield de boordcomputer van mijn wagen er andere gedachten over en werd de reis dus abrupt onderbroken.
Dit jaar dan nog maar eens proberen en jawel het lukte, met de zon erbij.

Een paar fotos van deze 4 dagen vakantie.

Tussen Davos en Filisur wordt er tijdens de zomer een historische trein ingezet met 2 heen- en weerritten, dit jaar met de Rhätische Krokodil Ge 6/6 I 414 op kop. Hier verlaat deze trein Davos Platz, 16/8/2019.
RhB 414--2019_08_16_0563--Davos by Philippe Smets, sur Flickr

Tussen Landquart en Klosters rijden er op bepaalde tijdstippen 3 treinen per uur.
De Ge 6/6 II 704 reed diensten Disentis - Samedan in plaats van een Ge 4/4. De trein heeft Fideris verlaten en klimt richting Küblis, 15/8/2019.
RhB 704--2019_08_15_0207--Fideris by Philippe Smets, sur Flickr



Meer en meer diensten op de Albulalijn worden nu met treinstellen gereden. Hiet rijdt de Bernina-Express getrokken door het stel ABe 8/12 3502 door het mooie landschap van Davos, als rit Landquart - Tirano, 16/8/2019.
RhB 3502--2019_08_16_0362--Davos by Philippe Smets, sur Flickr

Na Davos wordt de verbinding Landquart - Davos - Filisur, een boemeltrein die alle haltes bedient, op aanvraag weliswaar. De Ge 4/4 III rijdt eveneens door het mooie landschap van Davos naar Filisur.
RhB 649--2019_08_14_0043--Davos by Philippe Smets, sur Flickr

De Glacier express mocht niet ontbreken in deze reeks. Een dienst Sankt-Moritz - Zermatt verlaat hier het station Rabius richting Disentis, getrokken door de Ge 4/4 II 614.
RhB 614--2019_08_17_0680--Rabius by Philippe Smets, sur Flickr

En om te eindigen een foto van een goederentrein. De RhB is namelijk en van de weinige smalspoorbedrijven van Zwitserland die nog goederen per spoor vervoert. De Ge 6/6 II 702 bereikt Fideris met een rit naar Landquart.
RhB 702--2019_08_15_0230--Fideris by Philippe Smets, sur Flickr

Groetjes,

Philippe

Dirky

Mooie treinen in mooie landschappen! Die streek staat ook nog op mijn te-bezoeken-lijstje. Mooie foto's trouwens ook!

55erke


Hoy,

Toen we met de auto op weg waren naar Saas Fee ( Zwitserland) stuurde de gps ons de trein op .
Dit tot onze eigen verbazing. Maar het was wel degelijk de kortste weg.

20190828_214112 by J S, on Flickr

20190828_214029 by J S, on Flickr

Groetjes
Johan


Koen

Tijdens ons bezoek ons bezoek aan Mulhouse hebben we even tijd genomen om het patrimonium van de SNCF te gaan bekijken. Het was een fantastische dag en op de koop toe kregen we gratis een zeer geanimeerde uitleg over de werking van de stoomlocs, de nummering van de locs ed.
Een paar foto's om een idee te geven.
Voor diegene die dit museum nog niet bezocht hebben, het is een echte aanrader voor wie interesse heeft in het Franse rollend materiaal!

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Untitled by Koen Vaganée, on Flickr//www.flickr.com/photos/151962858@N03/]Koen Vaganée[/url], on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Filmpje:
Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel


nmbssncb

Dank voor het delen, Johan.
Mulhouse staat al een poos op mijn verlanglijst.
Nu nog besluiten: wanneer en hoe (met trein of vliegtuig).

Willy
Willy

Koen

Een paar foto's genomen in het station van Mouchard in Franche Compté dat tussen twee trajecten ligt:

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Filmpje met GSM gemaakt (klikken op de afbeelding):

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

#37
Een foto van een paar jaar geleden, genomen in Garmisch-Partenkirchen.
Het prachtige treinstel van de Zugspitzbahn klaar voor vertrek vanuit het aparte Zugspitz station

Zugspitzbahn by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

GO train, Burlington, Ontario, Canada
[/url]
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Brantford, Ontario, Canada
GE C44-9W
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dreha

Citaat van: Koen op 31 augustus 2019, 13:20:04 PM
Tijdens ons bezoek ons bezoek aan Mulhouse hebben we even tijd genomen om het patrimonium van de SNCF te gaan bekijken. Het was een fantastische dag en op de koop toe kregen we gratis een zeer geanimeerde uitleg over de werking van de stoomlocs, de nummering van de locs ed.
Een paar foto's om een idee te geven.
Voor diegene die dit museum nog niet bezocht hebben, het is een echte aanrader voor wie interesse heeft in het Franse rollend materiaal!

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Dat moet lukken ben daar ook geweest op 16/08.  :)
Hebben ook nog een klein ritje gemaakt met een echte rangeerlocomotief, deze rijdt zo'n 500m vooruit en dan terug.