Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968

Gestart door Kautenbach, 09 juni 2019, 14:24:17 PM

mahtoska1

Daar ben ik het helemaal mee eens. De wortels van de boom zijn subliem!

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Koen

Leuk om weg te dromen tijdens deze corona tijd.
Ik waan mij gewoon in Zuid-Frankrijk  :P.
Normaal hadden we daar de vorige 14-dagen verbleven  :'(.
Maar dit maakt toch weer één en ander goed  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Kautenbach

.....Corona..... ja......geen expo... :-[

Nou.....dan nu, en hier, de update van  een queeste.......

Ergens is er hier iets niet goed gegaan.....of, anders dan gepland......rara.... ;D ;D

20191129_221230 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20191130_123242 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20191130_123409 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20191130_121402 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20191130_115014 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20191130_123348 by Wim Wijnhoud, on Flickr

evan

Wim,

Die voorlaatste foto is dat bij REE Models misschien ;)

PS: heb je m'n PM gezien tijdje terug?

Groetjes en eh... gezondheid!




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

T was op voor we t in de gaten hadden ;D

Je bedoelt die van 22 februari.....gezien, actie ondernomen, maar.......t is stil  ;)

(waar gaat dit over..?. ;D)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

Was idd bij REE :D

Mooi bedrijf in prachtig oud fabriekspand. Ertegenover een station, met veel industrie, een grote coorperatie, met spoor aansljiting, een suiker/bieten fabriek enz

Bleek daar dat REE nu ook met een fraai smalspoor assortiment gaat komen, de concept folder, in spiegelbeeld toen nog (eind november) en slecht gefotografeerd.

Daar ontstond het plan om een stukje smalspoor in het plan op te nemen, smalspoor...Wim, waar ging het mis....

Verder de plannen lekker "geheim" gehouden ivm Leuven, ook dat gaat nu mis....

Binnenkort zal ik eea laten zien, maar ga vooral kijken wat REE in de pijplijn heeft ;D

Ook daar levering problemen overigens ivm Corona

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

Merci,

Enfin, plannen veranderen soms naar aanleiding van de situatie...

Bij het overdragen van Saint Tourbiere op een goede nieuwe eigenaar, in Frankrijk, kregen we ter plekke de plannen te zien van de nieuwe REE lijn....

Nou vond ik stiekum dat (hele foute ..maar o zo heerlijk kneuterige) Franse smalspoor al erg leuk, maar....niet mijn thema, moeilijj verkrijgbaar enz enz enz..en dus niet in een plan opgenomen tot..

....30 november. Omdát een uitbreiding van 10 % aan de baan in aanbouw een leuke is, met een extra thema, is op 1 december de pen op papier gezet voor een nieuwe module, met HOm .... ;)

Hierbij alvast wat sfeerbeelden en een 1e schets...

20191130_121406 by Wim Wijnhoud, on Flickr
De aanleiding..

cfd_11 by Wim Wijnhoud, on Flickr

28.74 by Wim Wijnhoud, on Flickr

vdr2310 by Wim Wijnhoud, on Flickr

10-2 by Wim Wijnhoud, on Flickr

..en een 1e schetsje..

20191201_204618 by Wim Wijnhoud, on Flickr

Jappy

Ik zit zo hard te tobben of ik die REE Billard ga aanschaffen of niet.... Frans meterspoor is helemaal m'n ding, De Vivarais en die Billards al helemaal. Mijn aandacht heb je zeker en vast!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

steamdriven

Natuurlijk volgde ik al -met grote ogen- maar met het Franse smalspoor erbij nog méér!!!
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Herwig

Een CFD-spoor, ook dat eventjes?    Nog charmanter dan uw SNCF-secundair lijntje .
     
En die tractor, is die er werkelijk onderdoor geraakt ?

Kautenbach

Vreselijk fout he, dat gekneuter.... ;D


Hierbij wat meer van de plannenmakerij,

We noemen de module module Z..., logica, ja, want hij komt links van module 1, de stad, en module 0,5 of 0 ofzo was ook niet echt wat dus: werknaam module z.

Op pagina 1 van dit draadje staat het complete plan nog, ook deze module meet weer 1,70 meter bij 70 cm.

Het is ook hier weer stukje teamwork, waarover later meer..., 

In het stadje Grueberon, tegenover het kopstation waar de beide normaalspoorlijntjes samen komen, ligt een halte van een smalspoorlijn. Niet veel meer dan een inhaalspoor, met 2 aftakkende sporen naar het emplacement en en stuk spoor dat in 3-railspoor naar het raccordement met coöperatie loopt.

In het verlengde van het normaalspoor loopt het meterspoor het stadje uit, om met een kleine slinger een dal over te steken, een boogbrug overkluist een klein stroompje, na de brug verdwijnt het smalspoor in het landelijke gebied.

Het smalspoortraject loopt voor een deel samen op met de lijn naar Saint Laurent,  het eerste stuk van het te volgen dal is dusdanig nauw dat hier 3 railspoor ligt..

De totale lengte van de baan komt hiermee op 9x 1.70 meter en 2x een "sigarepunt" van 0,6 meter is ruim 16,5 meter...

Tot zover het plan... binnenkort de bouw.

20191201_174547 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20191208_114026 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20191208_121311 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20191208_155220 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20191212_201924 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20191209_204248 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20191209_213251 by Wim Wijnhoud, on Flickr

Wim Wijnhoud - Fortsetzung links by Wim Wijnhoud, on Flickr

SuSke

En met zo'n dingen laat je ons helemaal watertanden.

Veel belovend.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.