Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rail 2019 - verrassend veel Z

Gestart door mdvholland, 24 februari 2019, 18:20:50 PM

mdvholland

Hallo allen, dit weekend vond weer Rail.nl plaats. Tot mijn genoegen waren er 5 (!) Z-banen / baantjes te bewonderen. Waaronder niet minder dan 4 van Vlaamse origine. Top, heren!

't Ging om:
- 't Is in de Valiez
- Ardennenbaantje
- Schienenbus-Bahn
- DB-baan van Toon
- Baehrechum van MTDtreinenclub.be
- De Treinenkoffer

Hieronder wat foto's:




































... voor meer fotos inclusief andere schalen, zie: https://myalbum.com/album/RZLjTqGzwjYY
(NB de titel is onterecht, het zijn foto's van 2019 - aan het eind staan een aantal foto's van Rail2015...)

Z-spoor was dit jaar mooi geclusterd, samen met het retaliaanbod van William en Gonard was het een klein "Z-mekka" wat voor mij de moeite van bezoek meer dan waard maakte. Leuk dat ze in de hoek van "finescale en buitenland" waren ondergebracht.

Gezien de mooie banen en het stimulerend enthousiasme en plezier dat de bouwers uitstralen, lijkt me dit ook een aanwinst voor de komende Modelspoorexpo. Waarom niet, heren organisatie?  :D

groet
Matthijs

celtjan

Gedurende de 3 dagen elke dag wel es op wandel kunnen gaan.
Idd leuk dat er es een andere schaal wat meer in de kijker komt.

Gr,
Jan(tje)

mahtoska1

Hey Matthijs, het was leuk om je nog eens te zien.

Er was inderdaad heel wat Z te bezichtigen. Ik was er met het Ardennen baantje (AKA Kapel in den bos). Ik moet zeggen dat, niet tegenstaande het baantje 11 jaar oud is, er veel positieve reakties waren. Ik heb er van genoten.


Bedankt om de fotos te delen.


Zamateur

Bedankt om de fotos te delen.
Jammer dat ik niet kon gaan.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul