Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

peco wissel

Gestart door poco loco, 27 augustus 2006, 20:49:58 PM

poco loco

citaat:
Geplaatst door T03

Hallo Luc & Arno,

Niet opgeven, alle begin is moeilijk.

Groetjes
Marc

Nix ni opgeven! Merken genoeg![8D]
Tillig?
Groeten, luc.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door poco loco
Tillig?
Lijkt me niet slecht. Die hebben (ook) bouwpakketten, maar als je dan toch zelfbouw overweegt ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Alleen kan het bij Tillig lang duren voor je je materiaal hebt, en al hebben ze de mooiste wissels ze zijn zo fragile. Peco is in het begin iets moeilijker maar eens je het doorhebt echt niet moeilijk en uiteindelijk voor mij in gelijkstroom de beste keus.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

van de rechte wissels van Tillig kan je ook gebogen wissels maken. Handig hoef je maar ??n soort wissel te kopen. Hebben ze 4, 6 en 8?.
De wissels zijn flex.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

poco loco

Ik heb momenteel al Tillig-spoor (= compatibel met Peco 83). Ik vind dit veruit het mooist. En inderdaad: die natuurlijk vloeiende wissels zonder scharnieren zijn prachtig, alleen heeft aanschaf daarvan momenteel geen zin: vanwege de voorlopigheid van dit baantje is er geen motoraandrijving (ja, ik pulk een beetje aan mijn wissels [:I] en de Peco staat daarmee in zijn stand 'geblokkeerd').
Ik heb ze uit frustratie al een paar keer n?t niet in stukken gebroken, maar ze krijgen het voordeel van de twijfel omdat ik er nog steeds van uit ga dat ikzelf hun werking niet begrijp. Maar vooral de wispelturigheid (soms wel, soms niet; ene loc wel, andere loc niet) van de stroomonderbrekingen is [:(!][xx(][:(!]!
Bedankt, luc.

poco loco

citaat:
Geplaatst door argilla

van de rechte wissels van Tillig kan je ook gebogen wissels maken. Handig hoef je maar ??n soort wissel te kopen. Hebben ze 4, 6 en 8?.
De wissels zijn flex.

Bedankt, wist ik niet. Staat, bij mijn weten, ook niet in de catalogus die ik heb.
Groet, luc.

poco loco

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door poco loco
Tillig?
Lijkt me niet slecht. Die hebben (ook) bouwpakketten, maar als je dan toch zelfbouw overweegt ...

Kuch, Gerolf, als je 'zelfbouw van spoor en wissel' bedoelt: daar ziet het achter deze oren nog iets te groen voor.
Maar alles kan komen...[^]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door poco locoKuch, Gerolf, als je 'zelfbouw van spoor en wissel' bedoelt: daar ziet het achter deze oren nog iets te groen voor.
Maar alles kan komen...[^]
De artikels in de laatste MSM's geven nochtans een goede zet in de richting. Volledige zelfbouw, vertrekkend vanuit flexibels, is geen grote stap verder ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

poco loco

citaat:
Geplaatst door argilla

De wissels zijn flex.

[?] Toch nog even hier over: ik vind daar niets van terug. Zeker dat dit ook voor code83 op gaat?
Groet, luc.

argilla

citaat:
Geplaatst door argilla

De wissels zijn flex.

kijk ook eens voor tillig naar http://www.floodland.nl/trein/info/model_12.htm
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

mnieuwlaet

Hallo hallo micro Ik ben Maarten net 26 en ook zot van den hobby
Ik zou zeggen roepen, NIET OPGEVEN, heb ook gevloekt maar dan heb ik dus veel opgezocht (internet) enz.
Het is simpel eigenlijk je plaatst al je sporen zoals je wil! je isoleert met die plastiek schuivertjes alle binnenste railstaven van die wissel.
Ik heb gewoon een ringleiding stroom geplaatst onder mijn baan en op alle stukken stroom gestoken! de geisoleerde stukken (die zijn eigenlijk niet groot) krijgen dan dezelfde stroom via de wisseltongen!
bij mij lukt dat!
bij mij is de baan 8 meter en dan loopt hij weg (ovaal) achter het decor en komt hij op 1 spoor met opstelsporen!
als je vier sporen hebt bv die  onder elkaar liggen maak dan dat je altijd + - + - + - + - hebt natuurlijk niet op de sporen aan de ander zijde van de ovaal als je me begrijpt

veel succes