Nieuws:

Nu in MSM 264 TEST: Sudexpress Euro9000 | Märklin/Trix Laads

Hoofdmenu

Märklin M2 rijtuigen tijdperk IV

Gestart door doomslu, 20 januari 2018, 13:33:42 PM

Als Märklin een set rijtuigen M2 zou uitbrengen die zich situeert in tp IV, dan:

koop ik een set groene
20 (17.5%)
koop ik een set bordeaux
20 (17.5%)
koop ik zowel een groene als een bordeaux set
36 (31.6%)
koop ik meer dan één set groene
3 (2.6%)
koop ik meer dan één set bordeaux
3 (2.6%)
koop ik meer dan één set groene en meer dan één set bordeaux
4 (3.5%)
laat ik dat aan mij voorbijgaan wegens geen interesse of niet passend bij m'n schaal of tijdperk
28 (24.6%)

Totaal aantal stemmen: 114

JerryCrazy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op Gisteren om 11:56:36 AM
Citaat van: rgp op Gisteren om 11:04:24 AMDie promotiestunt was aan het begin van de pier in Blankenberge, dacht ik.

Een van de vele fratsen van marklin.

Roland
om hun zaken te promoten in de pier (o.a. virtuele reality roetsjbaan met bewegende stoelen waarmee je zogezegd met een wagon over de Grand Canyon sprong..ik ging er ooit heen met de kinderen dat rijtuig is trouwens later in Planckendael  ?????  terecht gekomen dacht ik in een andere schildering als speeltuinrijtuig

Die van Zoo Planckendael is de M2 B11 "50 88 20-38 692-0" (42392), opnieuw geschilderd in blauwe kleurstelling.

De M2 van Märklin is de M2 B11 "50 88 20-48 758-7" (42458), die in 2003 door Märklin werd gekocht voor TrainCity op de Pier van Blankenberge. Daarna stond hij lange tijd in het Logistiek Centrum Frans Bevers in Oostmalle en sinds enkele jaren staat hij in Marly-sur-Oise (Marly-Gomont) in Frankrijk in de gîte "Les Pommes d'Or" langs de RAVeL "Axe vert de la Thiérache". Hij is opnieuw groen geschilderd.

Ik heb een paar jaar geleden een artikel geschreven op mijn website (in het Frans), waarin alles gedetailleerd wordt beschreven in het hoofdstuk "Matériel préservé"  (Bewaard materiaal) : https://ferrovia.be/Trains_Materiel_Tracte_Voyageurs_SNCB-NMBS_HV_M2.php

JerryCrazy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op Vandaag om 15:21:02 PMProbleem was dat tijdperk 3-4 verscheelde van de veranderde/verbouwde versie. Misschien toen men aan de slag ging men opteerde voor tijdperk 3. Die verstevingsbalk had nauwelijk prijsverschil uitgemaakt. Probleem voor aan de slag te gaan de meeste geschrifting zich daar nu juist situeert.

Märklin zal zijn mal nooit aanpassen voor een enkele lijn.
Ze hebben al veel bordeauxrode en zelfs omkeerbare groene modellen uitgebracht, zonder de mal ooit aan te passen.
(persoonlijk vind ik deze lijn niet belangrijk, hij is nauwelijks zichtbaar in H0)

Er zijn nog andere, belangrijkere fouten, ze hebben de mal van de trek&duw diesel aangepast, de ramen van de groene cabine waren correct (Märklin 43536, editie 2003-2004), maar niet meer die van de bordeauxrode (Märklin 43542-04, editie 2012). Het is heel duidelijk zichtbaar, maar niemand heeft erover geklaagd (of heel weinig).