Nieuws:

Nu in MSM 264 BANEN: Carbel | La vallée de l'Ouche | Remise en scène III

Hoofdmenu

Märklin M2 rijtuigen tijdperk IV

Gestart door doomslu, 20 januari 2018, 13:33:42 PM

Als Märklin een set rijtuigen M2 zou uitbrengen die zich situeert in tp IV, dan:

koop ik een set groene
20 (17.9%)
koop ik een set bordeaux
20 (17.9%)
koop ik zowel een groene als een bordeaux set
35 (31.3%)
koop ik meer dan één set groene
3 (2.7%)
koop ik meer dan één set bordeaux
3 (2.7%)
koop ik meer dan één set groene en meer dan één set bordeaux
4 (3.6%)
laat ik dat aan mij voorbijgaan wegens geen interesse of niet passend bij m'n schaal of tijdperk
27 (24.1%)

Totaal aantal stemmen: 112

rgp

Die promotiestunt was aan het begin van de pier in Blankenberge, dacht ik.

Een van de vele fratsen van marklin.

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Meester

Citaat van: Metpetergaathetbeter op Vandaag om 09:56:17 AMIk heb altijd gezegd dat die verstevigingbalken ontbraken.... anderzijds als je ziet dat er Piko en Markin M6'en verkocht geraken(slagen te verkopen) weet je het wel..........

Dat dunne opgelaste plaatwerk heeft natuurlijk niets te maken met een versteviging van het rijtuig, maar met een zeer goedkope manier om de roestige onderzijde te camoufleren.

De stevigheid van een rijtuig moet hij toch echt hebben van de draagbalken en complete bakopbouw, niet van een paar, ook nog bij de deuren onderbroken strips van 4 mm dik......

Metpetergaathetbeter

ik heb  dat  voor de trek/duw rijtuigen wel gelezen te hebben in een communicatie van de NMBS naar aanleiding van verbouwing M2

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: rgp op Vandaag om 11:04:24 AMDie promotiestunt was aan het begin van de pier in Blankenberge, dacht ik.

Een van de vele fratsen van marklin.

Roland
om hun zaken te promoten in de pier (o.a. virtuele reality roetsjbaan met bewegende stoelen waarmee je zogezegd met een wagon over de Grand Canyon sprong..ik ging er ooit heen met de kinderen dat rijtuig is trouwens later in Planckendael  ?????  terecht gekomen dacht ik in een andere schildering als speeltuinrijtuig

Meester

Citaat van: SuSke op Vandaag om 11:54:25 AMBij Olaerts staat er één op z'n website, geklasseerd als werktrein.

Dat is een M1 rijtuig, geen M2 waar dit topic over gaat.
Overigens reden die M1 ook in Marokko in een interresante kleurstelling.

Boemeltrein

Citaat van: Meester op Vandaag om 13:20:04 PM
Citaat van: SuSke op Vandaag om 11:54:25 AMBij Olaerts staat er één op z'n website, geklasseerd als werktrein.

Dat is een M1 rijtuig, geen M2 waar dit topic over gaat.
Overigens reden die M1 ook in Marokko in een interresante kleurstelling.
Ook een optie voor Marklin, zijn daar geen modelspoorders? ;D
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.