Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Märklin M2 rijtuigen tijdperk IV

Gestart door doomslu, 20 januari 2018, 13:33:42 PM

Als Märklin een set rijtuigen M2 zou uitbrengen die zich situeert in tp IV, dan:

koop ik een set groene
20 (17.4%)
koop ik een set bordeaux
21 (18.3%)
koop ik zowel een groene als een bordeaux set
36 (31.3%)
koop ik meer dan één set groene
3 (2.6%)
koop ik meer dan één set bordeaux
3 (2.6%)
koop ik meer dan één set groene en meer dan één set bordeaux
4 (3.5%)
laat ik dat aan mij voorbijgaan wegens geen interesse of niet passend bij m'n schaal of tijdperk
28 (24.3%)

Totaal aantal stemmen: 115

Sicco

Nee tijdperk IV Tijdperk IV tijdperk IV
groen tijdperk IV
gewone groene tijdperk IV
>:( ;D

mark7758

Geduld. Ben al heel blij dat ze eindelijk een M2 A maken. De rest komt ook. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

55erke

doomslu

Citaat van: mark7758 op 21 januari 2021, 11:39:32 AM
... De rest komt ook. 8)
Daar ben ik ook van overtuigd.
Alleen maar om van het gezaag van Mark af te zijn zullen ze dat doen!  8) ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Break302

allemaal mooi, maar in hoeveel treinen kwam je een volledige eerste klas tegen !
En dan al zeker geen volledige eerste en nog eens een eerste tweede klas !
Maar ja zij moeten hun boeltje ook kwijt geraken hee !

Jos

Metpetergaathetbeter

ik heb ongeveer dezelfde opmerking gemaakt bij Nieuwigheden Trix(behalve van die halve 1/2 klasse).Bied je de gelegenheid misschien om nog een bijkomende trein samen te stellen met dit rijtuig als enigste 1ste klasse) ;D en zo nog Marklin nog wat wagons te verkopen met die andere.

the_gold

dieselfreak

De M2 eerste klasserijtuigen werden in de jaren 1960 en 1970 ingezet bij de inhuldiging van geêlectrificeerde lijnen zoals hier bij de inhuldiging van het baanvak Antwerpen- Sint-Niklaas op Lijn 59 op 24 september 1970:

https://www.flickr.com/photos/188457867@N05/50862981522/in/dateposted-public/

Op de foto is ook te zien dat het eerste rijtuig was voorzien van een speciale schildering, wellicht zaten daar de notabelen van het dorp (of het land).
MC

the_gold

JerryCrazy

Metpetergaathetbeter

Wachten Olaerts M3.....wellicht eerdere maar duurdere oplossing

the_gold

Als olaerts voor M2 zou gaan, dan zou hij er meer verkopen dan M3'en.

Metpetergaathetbeter

Die andere heeft hij al binnenkort als tsswagons treinstel 4001-4007.

JerryCrazy

Het heeft geen zin om een succesvol model van Märklin (Klein Modellbahnn, dat aan de basis stond van de ontwikkeling) opnieuw uit te vinden. Zoals Peter zegt, zijn de M3's vergelijkbaar met de rijtuigen uit de 4002-4007-serie, dus was het logisch om dit te doen. Er zijn slechts twee verschillende rijtuigen.

Märklin brengt de M2 sinds 2002 op de markt, maar er ontbreken nog steeds twee belangrijke versies: de groene uit periode 4 en de bordeauxrode zonder rookstrepen.

Dat is niet moeilijk te realiseren, het is alleen maar een kwestie van schilderen en markeringen aanbrengen.