Verwijderd

Gestart door n/a, 14 augustus 2006, 20:39:40 PM

n/a

#15
En waarom niet? Omdat hij dat in het echt ook niet kan. Dit vind ik dus flauwekul. Mijn Brawa T3 laat het met 6 assen ook al afweten op een helling.In het echt zal dit meer zijn geweest.

Heb je het nodig is een betere vraag. Maar omdat een 3000 een hobbymodel is en het in kinderhanden een zwaar leven heeft is een hoop trekkracht altijd meegenomen.[:D]

Jullie nemen alles veel te serieus. Het is maar een hobby hoor. En de werkelijkheid namaken op 1 op 87 is onmogelijk. Je kan het hooguit proberen te benaderen. En de meeste HO modellen zullen het veel beter doen dan hun soortgenoten in het echt.






Klaas Zondervan

#16
citaat:
Geplaatst door Davy

En de meeste HO modellen zullen het veel beter doen dan hun soortgenoten in het echt.

En dat bedoel ik nou, dat is nergens voor nodig.

INFO

#17
Davy, betrek daar dan zelf ook niet het 1:1 bedrijf bij. Aan oeverloze discussies heeft geen mens wat. Ga lekker met de 3000 de heuvel op trekken, misschien dat hij ook tot het hoogte punt komt.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

#18
Stja Wim ik doe dat niet hoor dat doen anderen. Ik reageer daarop alleen maar. Daar ben ik net als jij heel goed in.


rgp

#19
Dag,

Davy, 20 uur betekent 3 maand uw lok een kwartier laten rijden. Als dat de maatstaf is, om "goed" te zijn of gewoon als parameter dan ben je totaal verkeerd, sorry.

Ik weet dat de M?rklinloks heel wat aankunnen (mijn oudste loks hebben meer dan 40 jaar op de teller, op een ban op een onverwarmde en niet eens luchtdichte zolder).

Maar gaan stellen dat je met 40 assen een 3% helling opkunt, is totaal nutteloos als parameter.

Ter inlichting: helling Ans 3,4%; Gotthard: 2,6%, BLS: 3,3%, ergens in het Ruhrgebied: 3,4%; Oloron-Canfranc: 4,3% met stralen van 250m: dubbeltractie van BB4300 (te "vergelijken" met onze HLE29) en 5 goederenwagens met maximaal 400 ton (moet ik nakijken)

Dus laat die hellingen van 5% achterwege, want dan kun je evengoed stellen: mijn lok is niet kapot als ik van het eerste verdiep naar beneden gooi als criterium.

Roland

n/a

#20
Er zijn wel eens locs van de baan gereden bij mij.
En ze waren niet kapot. De laatste twee dagen heeft de loc bijna continue gereden. 1 keer zeker 7 uur achterelkaar. Hij was niet eens warm.[:p]

Jurgen

#21
Was da hier voor een discussie seg. [}:)]

M?rklin heeft al meermaals verschillende recordpogingen gedaan. Denk maar aan die locs die dagenlang hun rondjes deden rond 1 of andere toren in Luxemburg. Of de recordpoging in Kortrijk door Vanbiervliet. Die locs hebben dat ook allemaal overleefd, dus Davy, eerlijk gezegd is jouw test geen referentie.

Maar jij amuseert jezelf, en laat dat ook zien. En het amusement dat is volgens mij toch nog altijd het belangrijkste. Niet die discussie of deze test al dan niet belangrijk is. Laat diegenen die commentaar hebben dus maar doen. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

#22
De afgoderij voor een bepaald merk terzijde, heeft Davy wel gelijk op ??n punt : de vergelijking met 1/1 over de rij- en trekkrachtprestaties is volkomen uit de lucht gegrepen, ongeacht het merk.
We verwachten van onze modellocs dat ze een sleep van XX wagens op een helling van XX procent trekken, en ze doen dat ook, terwijl het voorbeeld op 1/1 dit niet kan.
Het 1/1 voorbeeld heeft echter geen antislipbandjes, maar hoeft ook in "het echt" geen hellingen van meer dan XX procent op.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#23
Waarom zou een model meer moeten kunnen als zijn grote broer, of waarom moet een rangeerloc sneller kunnen als de TGV, voor mij is dat wel degelijk een criterium.
Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#24
De schaalsnelheid moet uiteraard correct zijn, de trekkracht: minstens zo groot als zijn grote voorbeeld.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#25
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

de trekkracht: minstens zo groot als zijn grote voorbeeld.



Zo een model had ik,hij is gisteren tegen de muur gereden.
Heel de muur er uit.[:D]

of bedoel je in verhouding[;)]

wim ysbeer

Gerolf

#26
citaat:
Geplaatst door ysbeer
Citeerof bedoel je in verhouding[;)]
Ja dus ... [:D] [:D] [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

#27
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Was da hier voor een discussie seg. [}:)]

M?rklin heeft al meermaals verschillende recordpogingen gedaan. Denk maar aan die locs die dagenlang hun rondjes deden rond 1 of andere toren in Luxemburg. Of de recordpoging in Kortrijk door Vanbiervliet. Die locs hebben dat ook allemaal overleefd, dus Davy, eerlijk gezegd is jouw test geen referentie.

Maar jij amuseert jezelf, en laat dat ook zien. En het amusement dat is volgens mij toch nog altijd het belangrijkste. Niet die discussie of deze test al dan niet belangrijk is. Laat diegenen die commentaar hebben dus maar doen. [;)]




Je hebt helemaal gelijk. Modeltreinen is fun. Ik doe het voor mijn plezier. Daarom doe ik ook dit soort testen. Ik vind het gewoon leuk om te doen. En ik denk met mij nog vele anderen. En ik heb merk x anderen met merk b kunnen dit ook doen.

Als iemand dan zegt dat een lokje x niet met zoveel x wagens omhoog komt. Dan heb je met mij een probleem. Grote kans dat ik lokje x heb en dat ik dit wel even ga testen.[:D] Dan heb je dus met mij een leuk probleempje.[:p]



ysbeer

#28
citaat:
Geplaatst door Davy
[:D] Dan heb je dus met mij een leuk probleempje.[:p]






Ik heb met jou al een tijdje een probleempje[:D][:D]

wim ysbeer

n/a

#29
Jij kan toch ook een loc testen maken.
[:D]