Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Mehano kwaliteit

Gestart door Greg, 14 augustus 2006, 10:44:08 AM

n/a

#60
En zie de prijskaartjes van die analoogrijders die zeggen ik ben zo goedkoop uit. Totdat ik vraag wat het allemaal gekost heeft.
[:D]

ysbeer

#61
citaat:
Geplaatst door Davy

En zie de prijskaartjes van die analoogrijders die zeggen ik ben zo goedkoop uit. Totdat ik vraag wat het allemaal gekost heeft.
En dan sla ik achter over omdat het zo weinig is

[:D]



Hier kom nooit een einde aan als we zo door gaan.
En wie schrijft nu"  Hou jij dan ook je b..
"
wim ysbeer

Greg

#62
@ svvander: Ja je hebt gelijk het is zeker een persoonlijke keuze die je maakt afhankelijk van wat je als prioriteit stelt. Het is wel zo dat 2-rail door veel merken wordt aangeboden (rails en toebehoren bedoel ik). Dus de uiteindelijke kans dat je een 2-rail baan tegenkomt is veel groter dan dat je een MArklinbaan tegenkomt. Wat me wel opvalt dat er bij de meeste modelclubs gebruik wordt gemaakt van 2-rail.
Moest ik kunnen herbeginnen zou ik misschien ook eens nadenken en alle voor en nadelen afwegen, maar uiteindelijk ben ik nog steeds zeer tevreden van men 3-rail baan met men Marklin loc's [:D]

@ rpg digitaalrijden is een enorm voordeel t.o.v. analoog. Het is wel een feit dat er veel werk komt bij kijken zeker op bvb een clubbaan en natuurlijk ook het financieele aspect maar als alles dan uiteindelijk werkt kan je er toch lang niet tegenop met je analoge besturing. De banen die tegenwoordig nog analoog bestuurd worden (op de clubbanen na) zijn volgens mij toch in zeer beperkte mate aanwezig. Zeker als het gaat om 3-rail.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Brunel

#63
citaat:
Geplaatst door Davy

Motorisch is Marklin erg sterk en zijn ze de afgelopen 10 a 15 jaar erg innoventief geweest. Invoering vijfpolig anker, faulhaber, klokanker motoren al dan niet met vliegwiel, buchler achtige motoren met vliegwiel,



Inovatie betekent vernieuwing. Tegen de tijd dat M?rklin eindelijk al deze zaken invoerde, was er niks vernieuwends meer aan.

Brunel

#64
citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Ik hoor ze graag bezig de digitaalrijders, twee draden en zoveel beter,..

De werkelijkheid; rijden ja, sturen nada of ge moet uw baanplan aanpassen.

Bij De Pijl gaat de eerste test door van de gedigitaliseerde clubbaan, tot nu toe staan we:

digitaal rijden: OK
Bloksysteem: half; want een hoop extra's nodig bij het toch al dure ZIMO-systeem (STP bijvoorbeeld)
Seinbeelden: onbestaande, moet extra voor gekocht worden
Decoders: opletten voor het reageren op "rood sein"; dus ALTIJD een analoge lok kopen en zelf digitaliseren met de juiste decoder.

Besluit: mijn baan blijft analoog, buiten de rangeergedeeltes (die zijn omschakelbaar.

Roland



Dat ligt niet aan digitaal, maar aan de keuze voor het veel te dure en inderdaad maar half werkende bloksysteem van Zimo. Met een computer en een programma als Koploper gaat het prima en als het per se niet met een computer mag, kan ik Lissy van Uhlenbrock aanbevelen.
Vreemd, dat een goede en deskundige vereniging als De Pijl zich Zimo heeft laten aanpraten. Zelfs de Nederlandse vertegenwoordiger raadt het bloksysteem niet aan.

Steven86

#65
citaat:
Geplaatst door janjozef

@steven86 : mischien is het u nog niet opgevallen maar de meerderheid rijd nog steeds analoog. Dus als ge het over trekkracht en snelheid hebt heeft dat wel degelijk iets met kwaliteit te maken.

Jan


Natuurlijk was mij dat al opgevallen. E?n van de drie banen hier in huis is zelfs analoog, doch dit volledig terzijde.
Voor het overige, zou het dan wel handig zijn als je iets over de te hoge snelheid van M?rklin zegt, dat je er meteen bij zegt dat je analoogrijders op het oog hebt.

Groeten,

Steven

Steven86

#66
citaat:
Geplaatst door Brunel

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Ik hoor ze graag bezig de digitaalrijders, twee draden en zoveel beter,..

De werkelijkheid; rijden ja, sturen nada of ge moet uw baanplan aanpassen.

Bij De Pijl gaat de eerste test door van de gedigitaliseerde clubbaan, tot nu toe staan we:

digitaal rijden: OK
Bloksysteem: half; want een hoop extra's nodig bij het toch al dure ZIMO-systeem (STP bijvoorbeeld)
Seinbeelden: onbestaande, moet extra voor gekocht worden
Decoders: opletten voor het reageren op "rood sein"; dus ALTIJD een analoge lok kopen en zelf digitaliseren met de juiste decoder.

Besluit: mijn baan blijft analoog, buiten de rangeergedeeltes (die zijn omschakelbaar.

Roland



Dat ligt niet aan digitaal, maar aan de keuze voor het veel te dure en inderdaad maar half werkende bloksysteem van Zimo. Met een computer en een programma als Koploper gaat het prima en als het per se niet met een computer mag, kan ik Lissy van Uhlenbrock aanbevelen.
Vreemd, dat een goede en deskundige vereniging als De Pijl zich Zimo heeft laten aanpraten. Zelfs de Nederlandse vertegenwoordiger raadt het bloksysteem niet aan.



Goed gezien. Maar dat bloksysteem hadden ze al bij de Pijl en daar zitten ze wellicht aan vast. Wanneer Roland de Pijl als referentie orakelt om de banvloek over digitaal te sturen, vergeten hij er even bij te zeggen dat de conversie van de bestaande baan nu eenmaal beperkingen oplegt bij het digitaliseren...

Maar wat dit nu allemaal met Mehano te maken heeft???

Greg

#67
Je hebt gelijk Steven86 maar een beetje uitwijken mag wel eens [:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

rgp

#68
Dag,

Davy en de anderen.

Ik spreek over feiten:

Enige jaren gelden stelde zich het volgende probleem:
bestaande voedingen en bloksysteem vervangen door een analoog systeem (analoog hier niet in de betekenis van niet-digtitaal)
of de hele baan ombouwen naar digitaal.

Prijskaartje: voor DEZELFDE mogelijkheden (en dat blijkt nu nog steeds niet waar te zijn) bleek digitaal driemaal zo duur dan analoog.

ZIMO niet goed:  wie heeft in Belgi? meer dan 15 jaar ervaring met digitaal sturen dan De Pijl ? Juist, niemand want we waren de eersten.  En in die 15 jaren in niet altijd goede omstandigheden (warm, koud, vochtig door niet ge?soleerde zolder) NOOIT problemen.  Wie doet beter ?  Niemand als ik al de draadjes zie bij "digitaal".

Wat blijkt wel: dat bepaalde spoorconfiguraties problemen geven voor het bloksysteem, welke ook het systeem is.  het is echter dankzij de technische bagage en hun ervaring van een drietal leden (ikke niet) dat bepaalde probleemsituaties nu al zijn opgelost.

Roland


janjozef

#69
Het feit dat de meeste clubs 2 rail rijden zal ergens een reden hebben, maar met zulke marklinlovers is het gewoon nutteloos dat uit te leggen. Laat het ons zo zeggen rijd rustig met jullie 3 rail wij houden het op gelijkstroom en voor mij zelfs op analoog. Ik rijd graag zelf met mijn treinen, machienes mogen mijn werk uitvoeren maar van mijn hobby moeten ze afblijven, die zal ik zelf wel beoefenen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

#70
En bijna alle verenigingen hebben tegenwoordig ook een drierail baan.[:D] En bij onze vereniging zijn de Marklin rijders veruit in de meerderheid.

En de tweerailrijders die erbij komen hebben gekozen voor digitaal. Analoog is iets voor oude mannetjes aan het worden en voor techneuten die nog met relais en andere rommel willen werken.

ERVIN

#71
Holala,wat zijn we weer vriendelijk vandaag,wanneer houd dit op???[:(]
Laat iedereen toch zijn hobby beleven zoals hij dat wil,wat is dit nu voor onzin,als iemand graag met relais werkt,laat hem dat toch doen,als iemand graag digitaal wil rijden,laat hem dat dan doen,ik zie"persoonlijk"niet graag stoomlocs,maar daarom ga ik degene die dat wel graag zien niet vuil bekijken,of zeggen dat het oude mannekes zijn.
Ik rij 2-rail,jij 3-rail,en dan,ieder zijn keus h?,en of Marklin beter is dan Mehano of Roco beter dan Fleischmann,of wat dan ook,ik koop wat ik graag zie,en is die loc sneller stuk of versleten dan die van jou,t'ja,dan heb ik pech gehad h?.
Maar om je collega's nu te gaan uitmaken voor al wat niet mooi is,nee,ik doe daar zeker niet aan mee.

ysbeer

#72
citaat:
Geplaatst door Davy

En bij onze vereniging zijn de Marklin rijders veruit in de meerderheid.

En de tweerailrijders die erbij komen hebben gekozen voor digitaal. Analoog is iets voor oude mannetjes aan het worden en voor techneuten die nog met relais en andere rommel willen werken.




Jammer dat marklinland nog niet bestaat,want dan liet ik je uitwijzen.
Zo langzamerhand begin ik met te schamen dat ik ook nederlander ben.
Begrijp je nu werkelijk niet dat, ook al beweer je de grootste waarheid die er bestaat,men jou door je hemelse vereering van marklin niet meer zo serieus neemt.

Gelukkig zijn er nog steeds relais (en ook oude mannetjes verd....)
als er geen relais meer zouden worden gebruikt zou heel veel van wat jij ook gebruikt niet meer werken.

Nee davy van M..... weet jij waarschijnlijk alles,maar van de rest niet veel.
Maar dat behoef je toch niet zo te laten merken.

Ik heb geen hekel aan je hoor,maar bekeerd u.

wim ysbeer

Jurgen

#73
Seg jongens, hou toch eens op. Zowel Ysbeer als Davy. Het begint hier stilaan mijn voeten uit te hangen.
Doe jullie discussie verder via e-mail of MSN of iets dergelijks, maar niet hier.
Man man, zelfs de kinderen in de basisschool waar ik werk gedragen zich volwassener.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Brunel

#74
citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Davy en de anderen.

Ik spreek over feiten:

Enige jaren gelden stelde zich het volgende probleem:
bestaande voedingen en bloksysteem vervangen door een analoog systeem (analoog hier niet in de betekenis van niet-digtitaal)
of de hele baan ombouwen naar digitaal.

Prijskaartje: voor DEZELFDE mogelijkheden (en dat blijkt nu nog steeds niet waar te zijn) bleek digitaal driemaal zo duur dan analoog.

ZIMO niet goed:  wie heeft in Belgi? meer dan 15 jaar ervaring met digitaal sturen dan De Pijl ? Juist, niemand want we waren de eersten.  En in die 15 jaren in niet altijd goede omstandigheden (warm, koud, vochtig door niet ge?soleerde zolder) NOOIT problemen.  Wie doet beter ?  Niemand als ik al de draadjes zie bij "digitaal".

Wat blijkt wel: dat bepaalde spoorconfiguraties problemen geven voor het bloksysteem, welke ook het systeem is.  het is echter dankzij de technische bagage en hun ervaring van een drietal leden (ikke niet) dat bepaalde probleemsituaties nu al zijn opgelost.

Roland





Beste Roland.
Ook ik spreek over feiten. [8D]
Een bloksysteem opzetten met bijvoorbeeld Koploper is niet duurder dan een analoog systeem en biedt veel meer mogelijkheden dan het peperdure Zimo-systeem.
Ik heb het niet eens alleen van mezelf. Op het oude Beneluxrail heeft een zeer ter zake deskundige (de vertegenwoordiger namelijk) eens in een draadje zijn pogingen om met het Zimo bloksysteem een baan te automatiseren bijna life beschreven. Zijn conclusie was dat de mogelijkheden beperkt waren en dat Zimo de beweringen niet waarmaakte. En zelfs die beweringen komen niet in de buurt van wat er met Koploper (of een vergelijkbaar programma) en wat S88 terugmelders allemaal kan voor een fractie van de kosten. Ik geloof dat een Zimo per terugmeldpunt een factor 5 duurder is.