Schrijven in kleurtjes

Gestart door Nonkelronnie, 06 augustus 2006, 21:02:28 PM

janjozef

Dat draadjes over gekocht materiaal hinderd voor mij helemaal niet, alleen geef het niet tussen andere draadjes door maar houd het binnen dat ene draadje.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Geplaatst door erik de noorman

Wat me meer ergert zijn draadjes zoals mijn laatste aanwinst enz.
Erik




Voor alle misverstanden te vermijden van mij mogen zulke draadjes best. En ergeren is mischien een groot woord[:I]
Maar ik vind ze totaal overbodig (meer dan een draadje)daar ze weinig of niks bij brengen in verband met onze hobby op dit forum. Wie is er nu geintreseerd in wie wat heeft gekocht waar de markt op dit ogenblik  mee wordt overspoeld. Uitzondering hier voor rariteiten en die wel de moeite zijn om te vernoemen. Dit maakt van dit forum niet meer of minder dan een ordinaire chatbox. Wat mij opvalt is dat er zo weinig forumgangers (modelspoorders/bouwers) met iets of wat inventiviteit bezig zijn met onze prachtige hobby. Dit is nu net het leuke aan deze hobby. Plannen, uitwerken, bouwen enfin een fantasie wereldje uitwerken en bouwen. Niet te verwonderen dat het woord dozenkopers meermalen verwijtend wordt vernoemd.[;)]

Erik




Wel aan dat woord erger ik mij nu eens .....,ik koop al dozen van toen ik 16 was(ik ga er straks 44 worden dus reken maar na).
Een bouwdoos bouwt zichzelf niet h?,je kan dat natuurlijk zoals het in de doos zit in elkaar plakken maar dat doe ik nooit. Het is juist dankzij die dozen dat een modelbouwer zich kan onderscheiden van alle anderen door "zijn eigen stempel "erop te drukken,het te verbouwen,aan te vullen en te schilderen naar eigen goeddunken.Maar het is waar dat dit veel te weinig gedaan wordt en zeker omdat ze bij MSM al jaren het gebruik van plasticcard promoten alsof er daarnaast niets anders meer is.

Gerrit

ysbeer

Erik
Wat jij zegt is waar.
Maar dat is nu juist het mooie van de hobby.
Er zijn mensen die zelf alles maken,loks wagens en er zijn mensen die dat niet kunnen maar die bouwen een prachtig landschap,of een blok electronica.
Er zijn mensen die alle loks die er zijn kopen en in een vitrine zetten.
ER zijn mensen die module bouwen.
Oke zo kun je door gaan.
Het gaat er niet om wat jij als standaard ziet,maar de vreugde en genoegdoening die ieder op zijn eigen manier aan de hobby beleeft.
En dat beleven moet een ieder,dus ook jij,respecteren.
wim ysbeer

erik de noorman

Wim, ik ben het voor 100% met wat je schrijft. En wees gerust ik respecteer ieder zijn manier van hoe hij de hobby beleeft. En zoals ik eerder heb geschreven van mij mag zo'n draadje best, maar ik mag me daar toch vragen bij stellen.
Of iemand enkel verzamelt, of electronische schema's bouwt maakt mij niet uit. Maar lezen wie welk loc heeft gekocht brengt toch weinig of niks bij op het forum.
Zoals eerder gezegd ik wil hier geen polemiek over opstarten.
Ik ga er verder niet meer op reageren dit lijkt mij het verstandigst.[;)]

janjozef

Soms Erik is dat inderdaad het verstandigst en soms zou het nog verstandiger zijn te zwijgen, heb ik hier ook al ondervonden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

citaat:
Geplaatst door janjozef

Soms soms zou het nog verstandiger zijn te zwijgen, heb ik hier ook al ondervonden.

Jan



ach waarom.
Hier(in belg en ned)kun je nog zeggen en schrijven wat je wil.
Zonder te worden opgesloten of zo iets.
gebruik en waardeer het.Maar til er niet te zwaar aan.

wim

Gerolf

Over het chatbox-gehalte:
Ik heb een sterk vermoeden dat het chatten vooral door jongeren gebeurt, het hoort meer bij hun cultuur. Anderzijds is het goed dat we hier een aangroei van jongeren hebben: de toekomst van onze hobby moet onderhouden worden. Maar nu klink ik wel ?cht oud ...

Over dozenkopers:
Ik meen dat daar vooral mensen mee bedoeld worden die een doos in een winkel kopen en de inhoud zonder meer op hun baan neerpoten. Ieder zijn ding, maar het is niet het mijne.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ja wim maar de meesten hier, en ik incluis, laten zich wel eens opjagen om niets en eerlijk dan worden er dingen geschreven die beter anders en soms beter niet geschreven worden, omdat ze harder overkomen als oorspronkelijk bedoelt. Dat hebt gij ook al gehad, heb je zelf geschreven [:D]. Daarom aan sommigen die zich geraakt voelen mijn excuses, al beloof ik niet dat het nooit meer zal gebeuren, met zulk een leugen is niemand gebaat [:D].

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Maar het is waar dat dit veel te weinig gedaan wordt en zeker omdat ze bij MSM al jaren het gebruik van plasticcard promoten alsof er daarnaast niets anders meer is.
Daar heb je een punt, Gerrit. Kitbashing is de laatste tijd wat ondergewaardeerd in MSM.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Geplaatst door erik de noorman

Wat me meer ergert zijn draadjes zoals mijn laatste aanwinst enz.
Erik









Dat is de reden ook waarom ik geen foto's meer plaats van mijn laatste aanwinsten,en over die dozenkopers,ik ben ook een dozenkoper,waarom,wel omdat ik (nog)niet de vaardigheden heb om zelf iets te bouwen,ik ben al wel eens bezig geweest om iets te bouwen in plastic-card,en dat was redelijk gelukt,maar het was maar een kleine overwegkeet,of hoe noem je zoiets,hetgeen in MSM soms verschijnt,dat probeer ik wel eens na te bouwen,maar altijd lukt dat niet,dus ben ik voorlopig nog bezig met het kopen van dozen.

Gerolf

Je maakt toch wijzigingen aan wat je gekocht hebt, Erwin? Wheathering, digitale aanpassingen, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

de eerste stukken mislukken bij iedereen, maar blijven proberen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem