La vie en rose...

Gestart door evan, 30 oktober 2016, 16:34:40 PM

loebaske


Machtige gebouwen indertijd...

Wim66

Ja Eric en die dingen zijn nu nog steeds niet kapot te krijgen

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Herwig

#62
Met die graan-spoorwagen er vlak voor, lijkt het heel eventjes op een rare horizontale betonnen graansilo.
Het betonnen ding is echter minder vredevol...
Duikboten waren tenslotte onvervalste sluipmoordenaars, door welke   "kant"   ze ook werden ingezet.
( onderzeeĆ«rs zijn hierin uiteraard    niet   uniek als wapensysteem )

Chrisrail

#63
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Herwig

[ Een gewelddadige, gruwelijke dood   was & is  een afschuwelijke, pijnlijke dood:   te lucht,  te land,  boven- of onder water ...]

Metpetergaathetbeter


Wim66

Sorry dat ik even moet reageren op dit draadje. Zoals eerder vermeld in dit draadje was mijn oom welke kort geleden op 100jarige leeftijd is overleden verplicht om aan die bekende rot duikboot basis te moeten werken. Hij heeft kans gezien om te ontsnappen en via de Kanaal eilanden naar Engeland weten te komen. Wat hij daar heeft mee gemaakt aan luchtaanvallen etc wil je nietw eten op zee.

Mijn vader is door de kl...ote duikboten tot 2x getorpedeerd De eerste keer wisten ze het schip veilig terug te brengen, de tweede keer is het ten onder gegaan en heeft men 21 dagen!!!!!!!! op zee in een sloep doorgebracht alvorens men werd ontdekt door toevallig een passerend Brits marine schip.

Wat denk je dat mijn moeder heeft moeten weerstaan om te horen het schip van uw man is getorpedeerd en uw man is nog niet gevonden?  Mijn broer net 1jr oud

Lang leve die U boten en die periode destijds

Sorry dit konden jullie niet weten en neem het jullie echt niet kwalijk Maar er zitten gevoelige kanten aan dit draadje en ben niet de enige denk

Ik herdenk op 4 mei de slachtoffers en zo zou het moeten blijven

Wim

Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Ronald

Citaat van: Wim66 op 10 november 2016, 16:35:17 PM

Ik herdenk op 4 mei de slachtoffers en zo zou het moeten blijven


Wij ook, en daarom kunnen we toch gewoon deze hobby bedrijven en niet elke keer zulke problemen maken als iemand een stukje geschiedenis om zet naar model?

Wim66

Sorry nogmaals

Het is niet persoonlijk bedoeld en de opzet van dit draadje is goed bedoeld daar is niets fout mee. Maar ik moest denken aan wat daar is gebeurd en wat de achterban heeft meegemaakt

Jullie konden dit niet weten en nogmaals sorry voor mijn verhaal
Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

3rail

#69
Het probleem is ook met dit type beton dat het steeds harder word na dat het ouder word.

De Engelse hebben geprobeerd een paar jaar na de oorlog, samen met de Fransen zo een ding op te blazen.
Ondanks een overschot aan dynamiet is alleen het dak van de bunker ingestort, de rest bleef ongedeerd staan.

Alle bunkers staan er nog en zijn zeker het bezoek waard,in Brest, St Nazaire, Bordeaux, La Pallice en Lorient
staan ze.

Hier ook nog een link : http://www.strijdbewijs.nl/strijd/uboot/lorient.htm

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Wim66

Inderdaad Edward zijn ze nu nog steeds niet kapot te krijgen.

Ik kan mij de uitdrukking van de dame van het VVV voorstellen. Ik woon in de Ardennen en in dit gedeelte zie je ook geen Duitsers op vakantie komen. Letterlijk worden ze hier geweigerd en dat is nog steeds een aandenken van destijds.

Mar men zal daar mee moeten leven dat die dingen er nog heel lang zullen blijven Misschien dat er ooit een oplossing zal zijn of dat ze onder natuur monumenten gaan vallen

Voorlopig kunnen er nog toeristen heen gaan en de indrukwekkende stukken beton bewonderen

Wim

Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Dirky

Kleine nuance > die dingen zijn WEL kapot te krijgen maar blijven staan omdat er gewoon niemand geld op overschot heeft om die afbraakwerken uit te voeren. Enkele jaren geleden heeft men een bunker van ca. 3m op 4m afgebroken in Semmerzake en dat heeft dagen werk, dus veeeeeeeeel geld gekost...
Anderzijds, waarom zouden ze die moeten afbreken? Het zijn trekpleisters voor de "toerist" en elke streek heeft wel graag toeristen, niet?

evan

Goede morgen,

En dan ben ik ns een weekje weg van het Forum en heeft m'n draadje behoorlijk wat "animo" opgeleverd. :o :o :o

Bedankt voor de fotobijdrage en tips.  Deze worden met dank opgenomen in de documentatie.

Het onderwerp zelf... Erik en ik hebben het wel degelijk in overweging genomen en we hebben ook behoorlijk wat mensen geraadpleegd.  Het besluit was dan ook dat we het gewoon moeten bouwen.  De positieve reacties ook vanuit Frankrijk wogen meer op tegenover de negatieve reacties.

Het zal de moeite worden ;)

Groeten

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald


Metpetergaathetbeter

je zult ongeacht welk onderwerp dat je kiest, mogelijks wel iemand kwetsen.

Denk maar aan die Turkse baan die hier een tijdje op het forum was, je zult maar daar familie hebben die geen Erdogan aanhangers zijn of horen bij oppositie tegen Erdogan.

Of familie die in de USA woont en die aanvraag deed om naar Canada te emigreren(crash Can. immigratiesite) ;D ;)