Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

La vie en rose...

Gestart door evan, 30 oktober 2016, 16:34:40 PM

sdz1976

Dat word weer smullen geblazen  8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald


Michiel

Zit die draaibrug ook in de planning? Zo ja, functioneel of decoratief? In elk geval zou ook een mooie eye-catcher zijn.

"Wij zien het ook zitten"  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Veel inspirerende foto's - ik zie het ook zitten  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

3rail

Hallo Evan.

Ik ben benieuwd naar het vervolg. :)
Heerlijk die oude foto's, daar uit kun je veel inspiratie en ideeen op doen.

Veel succes met de verder bouw.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

evan

Als jullie het allen zien zitten moet het lukken  :)  Bedankt!

Ik ben vanavond begonnen met de reeds geschilderde gevels volume te geven.

Van de eerste kleine gevel heb ik eerst een top afgesneden.



Het afgesneden stuk zou niet kloppen met het type dak en de dakkapelletjes dat er op komt.

Zo ziet het er voorlopig uit:



Eens al de gebouwen volume hebben gekregen ga ik de eerste compositie maken en dan kan er gestart worden met de details zoals, schouwen, dakkapelletjes, dakbekleding, aankleding zichtbare zijgevels alsook de typische geschilderde reclame :)

Ik zie het nog steeds zitten!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Citeer
...
Ik ben vanavond begonnen met de reeds geschilderde gevels volume te geven.

Van de eerste kleine gevel heb ik eerst een top afgesneden....

Dus je snijdt iets weg om het groter te maken  ;)  ik wist dat je kon toveren  ;) :D :D

Citeer
Ik zie het nog steeds zitten!

Dan zien wij het zeker ook zitten  8)

Blijf vol bewondering kijken naar de manier waarop je de dingen naar je hand zet  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Citaat van: evan op 25 februari 2017, 10:15:22 AM


Eergisteren was ik een achtergevel aan het voorbereiden van Artitec, maar ben de werken gestaakt.  Het betreft gevel "P" 10.234.

Er zaten verschillende delen in die te monteren waren zoals andere gevels.  Ik zag echter dat er verschillende soorten resin/kunsthars gebruikt waren.  Deze hadden blijkbaar een verschillende hardheid en ook een verschillende krimpfactor waardoor in de volledige lengte tot op de volledige hoogte van de te monteren stukken een verschil van 3mm was ontstaan  :o  Wel jammer dat ik dat niet eerst gecontroleerd had alvorens al de ramen uit te snijden  :-\

Ik vond het de moeite niet om aanpassingen te doen doordat de ramen ook verspringen.  Ik heb een mailtje gestuurd naar hen en hopelijk kunnnen me ze een gepast stuk leveren en dan doen we hiermee verder. 





Wat een service!

Vandaag zat een postpakje in de bus met nieuwe passende gevels!  Ik ben een tevreden klant  :D

Zondag doe ik waarschijnlijk nog wat verder :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Leuk te horen die service van Artitec.

De meeste kleinseriefabrikanten hebben een goede service na verkoop, Da's mijn ervaring toch!

Het begint wel te kriebelen om eens een artitec kitje in elkaar te zetten.

Hoe verlijm je zo'n bouwpakket?  met secondenlijm?

Succes nog!

Groetjes

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

loebaske


Ik verlijm alles met secondenlijm, was een tip van Floris....

renstimpie

14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

evan

Dat zijn zeer interessante links!  Bedankt Tim!

De lijm?  cyanoacrylaat-lijm of in de volksmond sekonden - lijm.

De vlakken goed voorbereiden en dat plakt vast in een korte tijd  :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Niet veel bijzonders buiten de vormgeving van de gebouwen achter de gevels en de aanvang van de aankleding der daken.
Maar,  ik zie het zitten :)

Een paar gsm-fotootjes...









Nu zal het even stil zijn hier vermits ik Oeversijde moet voorbereiden voor On Traxs  :)

Fijn weekend gewenst
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

renstimpie

Mooi! ik zie de mooie reclame op de zijkant al voor me!

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

mahtoska1

In welke stad is dat gefotografeerd  :)?