Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Treinongeval in Begijnendijk. Trein bost met wagen op overweg.

Gestart door ceuleer, 09 oktober 2016, 15:00:35 PM

loebaske

En die met ons kleur rond rijden in het middenvak zijn mensen die te lang in Engeland hebben verbleven !!!!

rgp

Hallo,

Terug naar ongeval: gebeurde achter de hoek (waar ik nu nog woon).

Auto reed aan HOGE snelheid (max snelheid is 50km/u) en kon niet meer tijdig remmen, heeft licht en slagboorm geraakt en is op de sporen tot stilstand gekomen.

Gaat om een man uit Heist o/d berg.

Zoals ik reeds zei: ik woon om de hoek.  indeze straat rijdt men als gek.  Optrekken of vanaf de Liersesteenweg of vanaf de Sleutelbaan. 100 km/u is geen zeldzaamheid en dat op een baan in een flauwe S-bocht (overweg ligt in de overgang van de S)

Als het geen wanhoopsdaad is, maar neandertaler-niveau dan heb ik er totaal geen medelijden mee. Straffer nog: ben zelfs gerust dat hij niemand nu mee de dood heeft ingesleurd en in de toekomst nog kan meesleuren. Dit is zeer hard, maar medeleven tonen aan potentiële moordenaars is nog veel erger.

Mijn medeleven gaat wel uit naar de treinbestuurder, treinbegeleider en hulpdiensten.

Roland

Doornroosje

Het blijft toch triest. Leg maar uit aan de kinderen dat die hun papa niet meer gaan zien. De vader is tijdens de afhandeling van het ongeval ook ter plaatse geweest. Hoe leg je aan hem uit dat zijn zoon er niet meer is? Maar waarom deze 38-jarige zo snel reed, zal nu niemand meer weten. Na onderzoek ter plaatse vermoed ik tevens dat hij zijn gordel niet droeg. De cabine van de Toyota Hilux was nog vrij intact.
Een te hoge snelheid lag aan de basis van het ongeval, daardoor merkte de autobestuurder te laat de gesloten overweg op. Hij heeft nog op het laatste ogenblik geremd, maar kon niet meer tot stilstand komen. Door de impact met de trein werd de auto tegen de paal van de hoogteportiek geslingerd. Hopelijk is het een les voor anderen...

Metpetergaathetbeter

middenvakrijders met andere kentekenkleur zijnde inwoners van wat Noord en Zuid van ons woont  ;D ;)

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 oktober 2016, 14:59:54 PM
middenvakrijders met andere kentekenkleur zijnde inwoners van wat Noord en Zuid van ons woont  ;D ;)

Mar we mogen de rode letters op witvlakbezitters ook niet vergeten, want zo zijn er ook nog een heleboel "wereldverbeteraars"
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Houdini

Citaat van: Doornroosje op 10 oktober 2016, 13:52:21 PM
Het blijft toch triest. Leg maar uit aan de kinderen dat die hun papa niet meer gaan zien. De vader is tijdens de afhandeling van het ongeval ook ter plaatse geweest. Hoe leg je aan hem uit dat zijn zoon er niet meer is? Maar waarom deze 38-jarige zo snel reed, zal nu niemand meer weten. Na onderzoek ter plaatse vermoed ik tevens dat hij zijn gordel niet droeg. De cabine van de Toyota Hilux was nog vrij intact.
Een te hoge snelheid lag aan de basis van het ongeval, daardoor merkte de autobestuurder te laat de gesloten overweg op. Hij heeft nog op het laatste ogenblik geremd, maar kon niet meer tot stilstand komen. Door de impact met de trein werd de auto tegen de paal van de hoogteportiek geslingerd. Hopelijk is het een les voor anderen...

+1

Sorry Roland, ik wil het zeker niet goedpraten, maar je weet nooit wat er achterliggend aan de hand is/was.
Wie weet had hij net telefoon gekregen dat zijn dochtertje een ongeval had gehad? Of zijn vrouw? ....

Ik wil maar zeggen, de regels zijn er om te respecteren, maar soms...soms is er meer aan de hand dan gewoon "te hard rijden".

Metpetergaathetbeter

rgp

Hallo,

ik heb toch geschreven dat ik om de hoek woon. De baan waarop het gebeurd is is een zeer flauwe s bocht en je ziet de overweg van ver, dus te laat gezien ?
Droeg ook nog zijn gordel niet, mooi voorbeeld voor zijn kinderen.
Nee, zal wel eerder zijn van "ikke met mijn dikke 4x4 kan nog door."
Gespeeld...... en verloren.

Roland

centauri167

Citaat van: rgp op 10 oktober 2016, 17:17:38 PM
Hallo,

ik heb toch geschreven dat ik om de hoek woon. De baan waarop het gebeurd is is een zeer flauwe s bocht en je ziet de overweg van ver, dus te laat gezien ?
Droeg ook nog zijn gordel niet, mooi voorbeeld voor zijn kinderen.
Nee, zal wel eerder zijn van "ikke met mijn dikke 4x4 kan nog door."
Gespeeld...... en verloren.

Roland

+1, passeer daar zelf genoeg en sommige denken dat ze op het parcour van Zolder zijn; en behalve voor nood-en hulpdiensten zijn er geen geldige redenen om te snel te rijden dus daar stopt het, in dit geval letterlijk en figuurlijk; gelukkig heeft hij geen andere gewonden veroorzaakt

Wim66

Citaat van: Klaas Zondervan op 09 oktober 2016, 22:01:16 PM
Het weggedrag van automobilisten speelt ook een rol. Ik fiets regelmatig in België, en ze rijden daar als zotten.

Kan je wel zeggen Klaas. Als fietser en voetganger speciaal in Wallonië kan je af en toe spreken van een zelfmoord poging. Ze scheuren rakelings met hoge snelheid langs je heen.

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Wim66

Citaat van: SuSke op 10 oktober 2016, 11:09:32 AM
Citaat van: Houdini op 10 oktober 2016, 10:25:18 AM
Citaat van: Klaas Zondervan op 09 oktober 2016, 22:01:16 PM
Het weggedrag van automobilisten speelt ook een rol. Ik fiets regelmatig in België, en ze rijden daar als zotten.

Trump·ing (geTrumped)

1)  (van zaken enz.) veralgemenen
2) Globaliseren
3) Generaliseren
4) Ruim beschouwen
5) Veralgemeniseren

;D

't valt wel op dat de meeste middenvakrijders toch een anders gekleurd nummerbord hebben  ;) ;) 8)

Volgens mij heeft België maar 1 soort kenteken wat internationaal bekend is. Je krijgt regelmatig het gevoel dat als je 120 rijdt dat je stil staat bij de vele anderen.

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI