Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

Gerolf

Bijna 8 maanden tijd, dus er kan iets lukken ...

Even voor de duidelijkheid het reglement in het kort:
A6 als maximale grondoppervlak, max 30cm hoog, spoors thema

Het voorlopige ontwerp:



en de eerste praktijk:



wordt vervolgd ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

Lijkt mij weer een begin van allerlei bewegende scenery zoals het vorige microbaantje.
Ik ben benieuwd, dus ik volg...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

#2
Toegegeven, ik wist al enkele weken van de (waarschijnlijke) wedstrijdvoorwaarden, dus ik kon al iets langer brainstormen ...
- Tijdperk wordt Belle Epoque of Twenties - hangt af van de Preiserkes die ik vind
- Centraal thema wordt "arm en rijk" (upstairs/downstairs, maar dan anders ...)

Citaat van: 59erke op 28 februari 2016, 15:35:49 PM
Lijkt mij weer een begin van allerlei bewegende scenery zoals het vorige microbaantje.

Ik zit momenteel aan een verlanglijstje met 9 bewegingen - 3 meer dan het vorige

Citaat van: loebaske op 28 februari 2016, 16:00:03 PM
Je gaat er toch niet weer aan beginnen hé

Euh ... ja ... blijkbaar wel, hé  ;) ;D  ;D

Oh ja: het begin van de webpagina (met iets meer sluier-tipjes): http://meb.gerolf.be/scenery/anim/nmicro2.htm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Nee !!  weer voor die tweede of derde plaats gaan  :(

Maar Gerolf kennende zal zijn fragmentje weer overlopen van de spitvondigheden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

#4
Citaat van: OlivierV op 01 maart 2016, 21:14:39 PM
Verstond eerst het plan niet goed, maar nu ik het eens beter bekeken heb, wek je toch weeral mijn interesse Gerolf!

Het is meer een schets dan een echt plan,
Bij "Maarschalk Connerie" was het resultaat ook hier en daar anders dan de eerste schets ...



Boven = Villa met life-steam-tuinbaan en speeltuigen
Onder = Stukje mijngang met wagentjes op een spoor

Eerste praktijk is de tuinbaan. Daar kan ik vandaag een beetje aan voort doen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#5
De tuinbaan vordert traag (veel stukjes, en telkens uithardtijden van styreenlijm)



... en daarom (en omdat er onderdelen aangekomen zijn)
begonnen met het ondergrondse spoor:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Grote stomer

Ik volg, ben weer benieuwd naar het eindresultaat! 8 maanden, zo lang kan ik nog wel wachten  ;D
 

Gerolf

#7
Tussenstap:



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

#9
Stapjes verder ...



... en nu er voor zorgen dat het karretje vlot bolt
Z-wielstelletjes ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Niet te doen met je Gerolf, toch weer leuk om het draadje te volgen...


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

#12
Citaat van: SuSke op 08 maart 2016, 12:54:54 PMGerolf laat weer even "iets" zien  ;)

;D

Nog een sluiertipje:



... en zo weet ik dat het KAN werken, en daarom "back to the drawing board" ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Herdefinitie van het woord "krankzinnig" ...
De grenzen zijn alweer verlegd  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dank je  ;D
"krankzinnig" beschouw ik - bij modelbouw - als een compliment  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw