Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Memling livrei

Gestart door Klaas Zondervan, 15 december 2015, 17:01:50 PM

rixke rail

#30
Samenstelling van 27/05/1990 tot 01/06/1991 -  EC22 Frankfurt – Oostende :
HLE 16 of 18
Bpmz DB turkoois-beige
Id
Id
I6B NMBS C1
Id.
ARmh DB TEE
Avmz  DB TEE
Apmz  DB TEE

Sinds 02/06/1991 - EC 48 Köln – Oostende :
HLE 16 of 18
I10 B klima
Id.
Id.
I6 B
Id.
I4 ABK
I6 A
Id.
Allen in voornoemde livrei, al werden heel af en toe C1'ers gespot in de samenstelling ...

Modelspoorse groeten,
Eric

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Huugooke

#31
Dus niemand gelooft mijn verhaal over Hansje, hij probeerde nochtans ook in de muziek door te breken

Metpetergaathetbeter

of combinatie van de twee ?

trouwens heette zijn zusje niet Grietje ? ;)

Huugooke

Grietje, inderdaad. Werd een succesvol schrijfster, vooral science fiction, zoals de uurtabellen van de spoorwegen.

Metpetergaathetbeter


B_Modelbouw

Het verhaal van Hugooke is best wel ... Grappig ( dacht je nu dat ik ging zeggen geloofwaardig ;o) ).
Zo had je vroeger ook een internationale treinverbinding tussen Parijs en Brussel die naar Rubens werd vernoemd. Dus die Vlaamse grootmeesters als treinverbinding is geloofwaardiger.

Waarom de rijtuigen grijs werden geschilderd met wat blauwe en rode lijnen en driehoeken...
Een werk van een grootmeester kopiër je nu eenmaal niet, en dan nog welk werk moesten ze dan afbeelden ... ;o)

Een ander verhaal is uiteraard dat ze voor een nieuwe huisstijl gingen en met de jaren alle treinen in zulk een kleedje gingen steken ... I6, I10 rijtuigen, de reeks 16 maar ook de break enz.
Echter de verfkeuze was geen succes en wat eerst een koopje was, werd een onbetaalbare affaire...
De NewLook werd dan maar de vereenvoudigde oplossing voor de huisstijl, die goedkoper uitkomt (Wit ipv. Grijs metalic)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Jurgen

Al had het grijs wel mooier geweest vind ik, maar dat is kwestie van smaak.

Het wit vind ik dan de meest domme keuze die men kon maken, want hoe lang blijft wit echt wit?
Kijk maar naar de I11-rijtuigen, die zien al lang niet wit meer, eerder ecru ofzo...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 16 december 2015, 10:31:45 AM
Al had het grijs wel mooier geweest vind ik, maar dat is kwestie van smaak.

Het wit vind ik dan de meest domme keuze die men kon maken, want hoe lang blijft wit echt wit?
Kijk maar naar de I11-rijtuigen, die zien al lang niet wit meer, eerder ecru ofzo...
+ het wit nodigt uit om te verfraaien of besmetten met graffiti. Maar dit is dan weer een andere kwestie.

De huidige livrei is zeker niet mis, maar ze maakt het hele Belgische spoornet zo monogaam als wat.

De Memling livrei is toch ook een van mijn favoriete livreien en heeft een typisch jaren '90 gevoel.

NMBS 1606 @ Dolhain Gileppe by Peter Van Gestel, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan