Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Leuven, lang geleden

Gestart door Huugooke, 18 oktober 2015, 11:13:05 AM

Herwig

aan Huugooke,

Volgens u dus   White Wall Banden  ?   ( zoals op auto's jaren '50 )

In het Max Delie boek       "Kleuren NMBS 1961-1970"    vind je het maar op één foto:     het derde (aandrijf-)wiel van de stomer type 53.145
in Merelbeke   A° 1965. 
Was het alleen maar optisch, fantasie of had het toch een technische betekenis ?

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 19 oktober 2015, 23:07:33 PM
of had het toch een technische betekenis ?

Jawel,ze konden niet lek rijden!  ;D ;D

;)

Ik denk dat het gewoon een versiersel was,evn zo de witte autobanden en de witte ringen om de bufferplaten(zoals bvb in Luxemburg)

Huugooke

Wie zal het zeggen? Een machinist of technicus uit die jaren? Ik denk niet dat die witte kleur een lang leven gaat hebben op de sporen!

Gerolf

Citaat van: Huugooke op 20 oktober 2015, 08:51:25 AM
Ik denk niet dat die witte kleur een lang leven gaat hebben op de sporen!

Misschien was dat wel de reden: slijtage-plaatsen opsporen  ::)  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: Herwig op 19 oktober 2015, 23:07:33 PM
aan Huugooke,

Volgens u dus   White Wall Banden  ?   ( zoals op auto's jaren '50 )

In het Max Delie boek       "Kleuren NMBS 1961-1970"    vind je het maar op één foto:     het derde (aandrijf-)wiel van de stomer type 53.145
in Merelbeke   A° 1965. 
Was het alleen maar optisch, fantasie of had het toch een technische betekenis ?
Even bj de buren gekeken, en je ziet het in veel landen.

Havoc

Nog enkele uit de oude doos van Leuven. Volgens de achterkant van de foto van 1992, maar het zou kunnen dat de foto's in 1991 gemaakt zijn en de film pas later ontwikkeld en afgedrukt is. Scans van de afdrukken, de negatieven heb ik nog niet teruggevonden. De foto's van binnen zijn spijtig genoeg te donker om er veel van te maken.

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Die stoomgenerator zal wel gesloopt zijn zeker?

Havoc

Denk het wel, die waren allemaal al weg als we met MSM naar Leuven getrokken zijn. Die WC ook trouwens.
Met vakantie voor onbepaalde duur.