Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Tentoonstelling AMRA

Gestart door GECE, 07 oktober 2015, 18:57:22 PM

GECE

Op 7 en 8 november 2015 is er weer onze 2-jaarlijkse tentoonstelling, in onze lokalen in Fort II, Fort II-straat te Wommelgem.
Telkens van 10 tot 18 uur.

Wat valt er te beleven:
- Onze grote modelbaan in werking
- Spoorbrug Moresnet in schaal hO (lengte 12,75 m)
- Smalspoor
- Tweedehandsbeurs
- Medewerking Modeltrein Support
- Cafetaria

Voor inlichtingen en affiche: www.amra-modeltreinen.be.

Iedereen van harte welkom.

Guido Carpentier
Secretaris AMRA

loebaske

Zou heel graag komen, helaas is de afstand parking/lokaal te ver als ook de trappen, zal voor een volgende keer zijn... :( :(

Geert

Ik ga proberen te komen. In het fort van Wommelgem heb ik een groot deel van mijn jeugd doorgebracht (jeugdhuis Wommel, zwemmen in het fort enz...)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

GECE

In het fort is een personenlift voor gehandicapte personen aanwezig.
Natuurlijk blijft de afstand tussen de parking en het gebouw.

Guido

GECE

We zijn bezig met de laatste voorbereidingen van onze tentoonstelling.

Intussen is ook beslist om, na de tentoonstelling, het gedeelte van de baan in het middelste lokaal (de grote rangeerbaan) af te breken en er een volledig nieuwe baan te bouwen.
De voorlopige plannen zijn al gemaakt.

Details volgen later.

Geert

Ik ga morgenvroeg, raar dat ik nog geen reacties heb gelezen hoe het vandaag was...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

BC911

Na deze middag het gras (hopelijk voor de laatste keer dit jaar) afgereden te hebben, bleef er nog wat tijd over. Dus maar even in de wagen gesprongen om eens een kijkje te gaan nemen in het Fort van Wommelgem.

Ik dacht dat m'n zoon het voor vandaag wel gezien had wat treintjes betreft (bezoek van ruilbeurs in Malle 's ochtends), maar nee hoor, "ik ga wel even mee kijken" kwam er spontaan uit toen ik zei dat ik nog even treintjes ging kijken ...

Ondanks het feit dat het Fort van Wommelgem in z'n geheel best wat extra aandacht zou mogen krijgen heeft de AMRA-club een toch wel mooie ingerichte ruimte en indrukwekkende baan.







En er zijn blijkbaar plannen om het rangeergedeelte te gaan vervangen.

Op het ruilbeursje nog een VTG-ketelwagentje aangeschaft. De zoon was ook helemaal weg van de autootjes en vrachtwagens die daar gedemonstreerd werden!

Was een leuke namiddag.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

Knappe baan daar bij AMRA herinner ik me van 2 jaar geleden toen hun Moresnet Viaduct net af was. De volgende opendeur ga ik zeker nog eens kijken, deze keer is het me niet gelukt er te geraken!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr

Citaat van: GECE op 03 november 2015, 10:36:46 AM
De voorlopige plannen zijn al gemaakt.
Details volgen later.

en worden met veel interesse gevolgd.  ;)
Bij Amra heeft de baan heel veel potentie qua realiteitsgehalte. De Moresnet-lijn en het verkeer er op benaderen de werkelijkheid al heel erg (en zijn knappe stukjes moba), als de rest van de (overigens imposante) baan die afwerking en thematiek achterna gaan belooft dat heel veel moois !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Koen

Nog een aantal foto's van de bewuste brug.

Mvg
Koen



















Nooit te oud om te leren

loebaske

wauw een knap staaltje modelbouw en uiteraard de muurschilderingen...TOP

modelbaanHO

Machtig mooie brug.

Ik ben in 2013 naar de open deur geweest, dit jaar lukte het niet. De foto's die ik toen getrokken heb kan je bekijken via mijn website (foto's --> AMRA)

Ik ben wel benieuwd naar de geplande veranderingen in het grote rangeerstation. Hopelijk verschijnt er hier af en toe een berichtje hoe de werken vorderen.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Ik ben dit jaar ook niet naar de OD geraakt, maar die brug herinner ik me zeker nog: héél knap  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Trouwens al die recentste bruggen getuigen van een staaltje meesterschap,zelfs professionele bruggenbouwers zijn onder de indruk ! Eerlijk gezegd die brug is eigenlijk de mooiste en de meest indrukwekkende brug( trouwens met de bouw in de hoogte heeft ze een nog veel hoger gehalte van waarheidsgetrouwheid)die ik ooit zag en zal zien !
Was er al een twee keer ginds die brug volledig af is en ze blijft verbazen ! ::) 8)
Als de rest van het verbouwen even fraai gaat worden  dan weten wij de komende jaren waarheen in de maand november !  ;)

Koen

De bouwer van deze brug heeft mij bij het vorige bezoek het volledige verhaal gedaan. Je kan niet geloven waar je allemaal rekening moet mee houden. De uitzetting van een dergelijke brug met zo'n lengte heeft heel wat consequenties.
Ik vind het de meest indrukwekkende brug die ik al gezien heb. Niet alleen de brugpijlers maar ook de constructie van de brug zelf en de detaillering zoals de loopgalerijen ed. zijn fantastisch gedaan. Mijn hoed af voor de bouwers.



Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren